går det att göra från usb stick till hdd? hur i såfall
går det att göra från usb stick till hdd? hur i såfall
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
jag menar att jag vill kopiera in xexmenu till hårddisken inte köra med minnet i jämt, och hur menar du med köra från 2 ställen?
såhär ser strukturen ut på våra minneskort:
Det ligger lite mer på våra minnen, men detta är bara för att visa hur jag menarKod:x: \_Customer \HDD1 \Content \0000000000000000 \C0DE9999 \00080000 \C0DE99990F586558 <--- här ligger XEXMenu \launch.ini <--- inställningar \Apps \C0DE99990F586558 <--- XEXMenu ligger här som vi startar igång ovan kopierar vi
Last edited by Swizzy; 2012-02-01 at 16:33.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Jag ska alltså lägga code9999 från xexmenu.rar på minneskortet sedan starta boxen och välja att kopiera code9999 till hårddisken till content 0000000000000000
Ja, men du kan inte kopiera samma fil som du just nu använder, det vill säga, du måste ha den på 2 ställen
Google is your friend!
Ok ja må vara tröger men förstår inte riktigt hur du menar på 2 ställen,
jag tror du menar såhär. Maskinen e precis hackad och du kommer bara till NXE, så du har ingen access till FTP eller liknande. Well, det du får göra är att bränna ut en CD som du startar xexmenu från, eller så formaterar du ett USB-minne i xboxen och kopplar in den i en PC som kör windows, sen använder du något program som kan läsa xtaf på datorn (t.ex. Xtaf gui) och lägger in xexmenu (i live-format, inte xex) på pinnen den vägen. Sen e de bara att kopiera in det via nxe's memory manager.
Men om du redan kan få igång xexmenu, ftpa in det.
Last edited by anden1; 2012-02-01 at 19:12.
jepp har precis rgh att den och kört in nanden via xebuild, och nu ville jag ha xexmenu på hdd, kan inte köra från dvd, precis kamikaze pajjat den , har även en hd adapter men xport360 hittar ej min disk av ngn anledning, så då kvarstår altenativet att kopiera in xexmenu från usb pinne till hdd,
Den hittar den troligen inte om det inte är en "officiell" version av hårddisken, men som jag beskriver, lägg XEXMenu både i Apps OCH i content etc. som jag visade ovan, det ligger allts XEXMenu i 2 OLIKA mappar, på SAMMA minne, alltså 2 kopior
Eller så kan du ta den krångliga vägen och följa anden1's förslag, formatera minnet i konsollen, så du skapar ett "virtuellt minne" och sedan på datorn använda xtaf gui, jag kan slänga ihop ett snabbt paket åt dig inom ett par minuter som du bara behöver packa upp så förstår du hur jag menar...
Google is your friend!
Ja tack det vore snällt om du ville lägga upp ett paket åt mig )
http://dl.dropbox.com/u/43280539/spenne.rar <--- ladda hem och packa upp denna till valfritt USB minne, starta sedan med det minnet i så kommer du att kunna installera XEXMenu, kopiera bara innehållet i HDD1 till HDD1 så installerar du XEXMenu
Google is your friend!
Tackar så mkt
Bookmarks