För er alla som tycker att PSXcare suger så ska ni veta att dom gör ett attans bra jobb. Jag löder själv Ps2 som en hobby och är väldigt noga med hur lödningarna ser ut. Nog för att jag säkert är inom kategorin av "hobbylödare i skogen" men det är som det är. För att komma till det jag ville få fram så har en mycket god vän till mig köpt ett färdigchippat PS2 V5 från en "etablerad" firma (ej PSXCare) och fick problem med detta i Nov-2002, han skickade då in enheten för att sedan få vänta tills slutet på Jan-2003. Han fick tillbaka enheten som var utlovad att vara en ny Ps2 med Messiah 2 PRO installerat i. När han väl fick hem den så funkade den inte så jag lovade att jag skulle kolla på den gratis. Fick hem enheten idag och det första som jag märkte var att dom hade "swappat" cover från en V4 bara för att han skulle tro att det fortfarande var V5 eller nyare (stog SCPH-30004 R på skalet). Lödningarna på moderkortet var rent utsagt gjort av "lek O plask", en massa spill av tenn överallt samt punkterna var allt utom godkända till och med av en "skogis" som mig. När jag senare avlägsnade Messiah 2 "PRO" så visade det sig att dom hade satt in en Messiah 2 EUR . Vad kan man säga? PSXCare är ett företag och dom behandlar inte sina kunder på detta sätt, tänk på det nästa gång ni gnäller om dålig support ang. PSXCare...
// Highpuff
Bookmarks