Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Bra att veta...

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Hemma
    Respekt
    0

Post Bra att veta...

För er alla som tycker att PSXcare suger så ska ni veta att dom gör ett attans bra jobb. Jag löder själv Ps2 som en hobby och är väldigt noga med hur lödningarna ser ut. Nog för att jag säkert är inom kategorin av "hobbylödare i skogen" men det är som det är. För att komma till det jag ville få fram så har en mycket god vän till mig köpt ett färdigchippat PS2 V5 från en "etablerad" firma (ej PSXCare) och fick problem med detta i Nov-2002, han skickade då in enheten för att sedan få vänta tills slutet på Jan-2003. Han fick tillbaka enheten som var utlovad att vara en ny Ps2 med Messiah 2 PRO installerat i. När han väl fick hem den så funkade den inte så jag lovade att jag skulle kolla på den gratis. Fick hem enheten idag och det första som jag märkte var att dom hade "swappat" cover från en V4 bara för att han skulle tro att det fortfarande var V5 eller nyare (stog SCPH-30004 R på skalet). Lödningarna på moderkortet var rent utsagt gjort av "lek O plask", en massa spill av tenn överallt samt punkterna var allt utom godkända till och med av en "skogis" som mig. När jag senare avlägsnade Messiah 2 "PRO" så visade det sig att dom hade satt in en Messiah 2 EUR . Vad kan man säga? PSXCare är ett företag och dom behandlar inte sina kunder på detta sätt, tänk på det nästa gång ni gnäller om dålig support ang. PSXCare...

// Highpuff

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det släpptes en hel del "V4R", vilket var V4 med SCPH-30004R beteckning. BIOS:et på en sådan skall vara samma som på en "riktig" V5.

Tråkigt att ni fick en dåligt lödd sådan, det krävs en hel del lödvana för att göra en snygg montering i en V3 eller V4.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Hemma
    Respekt
    0

Ingen fara... Fixade till det, samt gjorde det snyggt. Gjorde så att "reset" satt på rätt ställe Men med tanke att dom ska vara ett seriöst företag så var det inte bra. Tack för en bra supportsida..

// Highpuff

Liknande diskussioner

1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:59
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  3. Kopiera Bios? Måste Veta!!
    By Flobo in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-06-28, 12:30
  4. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 15:51
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23

Bookmarks