Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: inject dvdkey

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    inject dvdkey

    har bara min dvdkey i txt har nu provat allt tror jag , det är en liteon 0401 drive har provat i jf och kört manual spoofing och klistrat in min dvdkey men det fungerar inte, någon som vet om det går? och hur man gör då?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    har bara min dvdkey i txt har nu provat allt tror jag , det är en liteon 0401 drive har provat i jf och kört manual spoofing och klistrat in min dvdkey men det fungerar inte, någon som vet om det går? och hur man gör då?
    Det är så du ska göra, manual spoofing -> skriv in key -> tryck på Check -> Tryck på OK -> Tryck på Save to file -> flasha
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Check knappen blir är bara grå när jag gör så, måste gå ner i rullgardin sedan kan jag trycka ok, men hursomhelst har flashat på det viset får efter flash write ok verifed drive is slim liteon dvdkey n/a?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Check knappen blir är bara grå när jag gör så, måste gå ner i rullgardin sedan kan jag trycka ok, men hursomhelst har flashat på det viset får efter flash write ok verifed drive is slim liteon dvdkey n/a?
    Vart ser du "DVDKey N/A"? kan du ta en bild? jag testade precis och får inte fram det någonstans, däremot får jag under "Drive Properties" "DVDKey: Not Found" detta beror på att den inte sparat nyckeln på serienummersdatan som du saknar... (den sparar om du dumpar den)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Jag menade dvd key not found, som du säger, vad gör man då i detta läge

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Jag menade dvd key not found, som du säger, vad gör man då i detta läge
    Det är normalt, ignorera det bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Det ska alltså fungera på detta viset? får ingen fart på spelaren efter flashning läser bara dvd filmer, på spel står det put this disc in a xbox360 console?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Det ska alltså fungera på detta viset? får ingen fart på spelaren efter flashning läser bara dvd filmer, på spel står det put this disc in a xbox360 console?
    Använde du nofcrt patchen? saknas fcrt.bin i nanden blir det problem på slim (om den kräver den) Kolla också så att du skrev RÄTT key, så du inte blandat ihop något tecken...

    http://dl.dropbox.com/u/43280539/bet....0%20BETA2.rar <--- du kan använda den här versionen för att se till att det blir rätt key (mot det som finns i din nand)

    OBS: den kan inte bygga nya nands just nu, buggat ur lite (inte kunnat testa allting ordentligt ännu, därav beta... och detta är ny kodbas, det vill säga, jag har gjort om programmet från scratch...
    Last edited by Swizzy; 2012-02-06 at 15:03.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Jag klickade i disable fcrt bin i xebuild skulle jag inte gjort det? Och jag är säker på att jag har rätt key kollat många gånger,

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Jag klickade i disable fcrt bin i xebuild skulle jag inte gjort det? Och jag är säker på att jag har rätt key kollat många gånger,
    dumpa läsaren och kolla att det stämmer där också, annars har det blivit ngt fel när du flashade...

    Det är ok att använda disable FCRT.bin för alla läsare utom Liteon DG16-D5S med FW: 1175 (går inte att flasha ändå)

    dubbelkolla att alla kablar sitter som dom ska i läsaren också, så du inte råkat sätta ngn lite snett eller fel etc. kolla även att SATA kabel sitter som den ska
    Last edited by Swizzy; 2012-02-06 at 17:01.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Kan inte dumpa läsaren får bara slimkey ska jag prova flasha läsaren igen? För visst är väl det 0401 lt+3.0 jag ska ha?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Kan inte dumpa läsaren får bara slimkey Error ,ska jag prova flasha läsaren igen? För visst är väl det 0401 lt+3.0 jag ska ha?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är inte slimkey du ska ha iofs, bara intro device sen read (eftersom du har ett Xecuter PCB och inte original funkar inte slimkey)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok ska prova nu, kollade lite med din xebuild 2.0 och dvdkeyn stämmer men det står , requires FCRT.bin true?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    har nu provat igen fungerar inte, hittade detta på ett forum
    It's not that simple.
    Would be if I had the original (my drives' not ixtreme's) ofw.
    There are now 2 dvd keys and a key sector on the ofw (besides other data, which we can recover like drive serial, laser serial etc...). LT firmware package comes with this data empty (FFs). JungleFlasher fills these areas with the data copied from your OFW (when you spoof).
    That's why you cannot (successfully) manually spoof liteon 0401, 0225, 9504 drives when you just have the drive key. Drive key is simply not enough.

    I only have the "regular" drive key, which I thought would be enough. Big mistake!

    Anyway, I thank you all for your help.

    verkar inte som det går med bara dvdkey

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    har nu provat igen fungerar inte, hittade detta på ett forum
    It's not that simple.
    Would be if I had the original (my drives' not ixtreme's) ofw.
    There are now 2 dvd keys and a key sector on the ofw (besides other data, which we can recover like drive serial, laser serial etc...). LT firmware package comes with this data empty (FFs). JungleFlasher fills these areas with the data copied from your OFW (when you spoof).
    That's why you cannot (successfully) manually spoof liteon 0401, 0225, 9504 drives when you just have the drive key. Drive key is simply not enough.

    I only have the "regular" drive key, which I thought would be enough. Big mistake!

    Anyway, I thank you all for your help.

    verkar inte som det går med bara dvdkey
    Fan vad jobbiga dom är då... Well jag har inte haft anledning till att egentligen göra detta på en slim ännu, men jag kan kolla lite med mina kontakter kanske är så att det går att få bort kraven på denna skit...

    Vad gäller det är med Requires FCRT.bin är det vad som står i KV, det vill säga din maskin har den flaggan i nanden och det kan vara värt att ha fcrt.bin patchen, kanske ska göra om den informationen så det blir lite mer klart vad det betyder?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Ok jag ska alltså ha fcrt patchen ikryssad i xebuild? Annars får jag tacka så länge för all din tid jag tog upp, suveränt jobb du gjort med xebuild

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Ok jag ska alltså ha fcrt patchen ikryssad i xebuild? Annars får jag tacka så länge för all din tid jag tog upp, suveränt jobb du gjort med xebuild
    Well, den patchen påverkar bara slim som INTE har 1175 liteon, saknar du fcrt.bin i din nand måste du ha den patchen (annars blir det som för dig nu) har du 1175 och saknar fcrt.bin, sucks to be you...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Problem med Topology inject
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 15:00
  2. Efter LT+1.9 på LiteOn kan jag inte läsa ut DVDKey igen..
    By TeeJay in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 12:43
  3. få dvdkey med jtag
    By telgetok in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 15:31
  4. Problem att läsa ur dvdkey på litenon läsare
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 21:24
  5. 1 rrod och 1 utan dvdkey
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 18:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •