Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: soul calibur ,kingdom of amalur med xk3y

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    soul calibur ,kingdom of amalur med xk3y

    har kört me xk3y sen jag köpte det i okt nån gång och alla spel har funkat prima t.ex skyrim ,acb och arkham city. men nu får jag inte dom nya att funka såsom ffx111-3,soul calibur och kingdom of amalur .ist för att spelet går igång blir tv helt svart a det händer inget,har aldrig uppdaterat xkeyn ,spelar inte live.va kan problemet tänkas vara ????
    Last edited by axeldona; 2012-02-06 at 20:21.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du behöver uppdatera din xk3y för att få det att funka, tror dock att några spel inte funkar på 1.12, men det ska funka med 1.20 Beta (tror jag, inte riktigt läst på kring det ännu, såg en nyhet på logic sunrise om att vissa av dom senaste spelen inte funkar med xk3y)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Det är som swizzy skriver. 1.20 beta 10 finns här http://www.x360keyforum.com/viewtopic.php?f=5&t=3258

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    bra och dåliga nyheter fick alla spelen att funka klockerent när jag uppdaterat den så super tack för det .Men så idag när jag kom hade tjejen dragit ur hårddisken (har haft den direkt i kopplad där bak,då den inte hittat hdn om när jag kopplat i den i displaygrejjen ) å nu hittar den ingenting när jag öppnar å stänger rommen får bara valet att open tray igen när jag förr fick mixed media disc.helt kass på de här men finns de nå man kan prova me eller ? e det bara och skicka in

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av axeldona Visa Inlägg
    bra och dåliga nyheter fick alla spelen att funka klockerent när jag uppdaterat den så super tack för det .Men så idag när jag kom hade tjejen dragit ur hårddisken (har haft den direkt i kopplad där bak,då den inte hittat hdn om när jag kopplat i den i displaygrejjen ) å nu hittar den ingenting när jag öppnar å stänger rommen får bara valet att open tray igen när jag förr fick mixed media disc.helt kass på de här men finns de nå man kan prova me eller ? e det bara och skicka in
    Lägg in ny CFG med ISO Menu aktiv

    ** Edit: **


    Kod:
    '##::::'##::'#######:::'#######::::'#####:::'##:::'##:'########:'##:::'##:
    . ##::'##::'##.... ##:'##.... ##::'##.. ##:: ##::'##:: ##.....::. ##:'##::
    :. ##'##:::..::::: ##: ##::::..::'##:::: ##: ##:'##::: ##::::::::. ####:::
    ::. ###:::::'#######:: ########:: ##:::: ##: #####:::: ######:::::. ##::::
    :: ## ##::::...... ##: ##.... ##: ##:::: ##: ##. ##::: ##...::::::: ##::::
    : ##:. ##::'##:::: ##: ##:::: ##:. ##:: ##:: ##:. ##:: ##:::::::::: ##::::
    ##:::. ##:. #######::. #######:::. #####::: ##::. ##: ########:::: ##::::
    ..:::::..:::.......::::.......:::::.....::::..::::..::........:::::..:::::
    
    ###### Language setting ######
    #LANGUAGE=SCN	#Simplified Chinese
    #LANGUAGE=KOR	#Korean
    #LANGUAGE=JPN	#Japanese
    #LANGUAGE=TCN	#Traditional Chinese
    #LANGUAGE=RUS	#Russian
    #LANGUAGE=DEN	#Danish
    #LANGUAGE=DEU	#German
    #LANGUAGE=ENG   #English
    #LANGUAGE=ESP   #Spanish
    #LANGUAGE=FRA   #French
    #LANGUAGE=IND   #Indonesian
    #LANGUAGE=ITA   #Italian
    #LANGUAGE=NED   #Dutch
    #LANGUAGE=NOR   #Norwegian
    #LANGUAGE=POL   #Polish
    #LANGUAGE=POR   #Portugese
    #LANGUAGE=ROM   #Romanian
    #LANGUAGE=SWE   #Swedish
    #LANGUAGE=TUR   #Turkish
    
    LANGUAGE=ENG
    
    \\\\\\\\ Alternate Slim FW handling For JungleFlasher Dumps \\\\\\\\\\\\\\
    \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 9504 labeled 0225=7,\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
    \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 0401 labeled 0225=8,\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
    \\\\\\\\\\ lizard dumps Auto detected, All other Slims enter 0 \\\\\\\\\\\
    \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ Remove the Entry for Phats\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
    
    ALTSLIMFW=0
    
    ++++++++++++++++++++++++++++++++WiFi++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    SSID=YOUR_NTWORK_BROADCAST_ID
    
    #Set WPA OR WEP (not both). If neither is selected XK will expect an open WiFi network
    #IF using WPA set your WiFi key 
    #PSK=YOUR_WPA_PASSKEY
    
    #IF using WEP set your WEP HEX key
    #WEP=HEX_WEP_KEY
    
    #Set IP (optional NETMASK) to use a static IP, if neither XK will use DHCP
    #IP=STATIC_IP			#ie 1.2.3.4
    #NETMASK=STATIS_NETMASK		#ie 255.255.255.0
    	
    +++++++++++++++++++++++Unique Wifi Dongle Key+++++++++++++++++++++++++++++
    
    KEY=YOUR_DONGLES_UNIQUE_KEY
    
    +++++++++++++++++++++++++++isoMENU flag Y/N On/Off++++++++++++++++++++++++
    
    MENUISO=Y
    
    +++++++++++++++++++++++++++dvdMENU flag Y/N On/Off++++++++++++++++++++++++
    
    MENUDVD=N
    
    +++++++++++++++++++++++++RESUMELAST flag Y/N On/Off+++++++++++++++++++++++
    
    RESUMELAST=N
    
    !!!!!!!!!!!!!!!Do Not Remove Empty lines above This Text!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    
    
    
    
    -#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-# http://xk3y.com #-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#-#
    copy 'n' pastea in ovanstående till ditt USB minne du körde uppdateringen från så blir den som tidigare, du kan även testa deras nya meny (DVDMenu) då ändrar du så att ISOMENU=N och DVDMENU=Y kör sedan uppdateringen igen
    Last edited by Swizzy; 2012-02-09 at 22:02.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    har provat ovanstående nu samma som förr inge mixed media disc ..
    jag uppdaterade till 1.12 första gången när vissa spel inte funka men sen det vart felet me att de inte hände nått så updaterade jag till 1.20 och provade det ovan ..jag ser på xk3y displayen att det uppdaterats till 1.20 iaf (om jag har ddispalyen i, har kört utan den och kopplat direkt i bak då den inte hittar hdd annars)men som sagt fortf kommer inge mixed media disc upp utan bara open och close tray någe fler förslag elelr ska man skicka in på lagning????

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du körde med uppdaterings filerna, och den uppdaterade? eller sket den i uppdatering?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    mm när jag stötte på problemet att det står open ,close reading sen får jag alternativet open igen bara då hade jag 1.12 du uppdaterade jag til 1.20 vet inte hur man vet om den sket i det eller så men nu när jag pluggar i displayen(när jag kopplar in den) står de iaf att det e version 1.20 kör inte med displayen då den inte hittar hdn nar jag kör via den och då hade jag dom 3 filerna man packar upp på hdn sen har jag provat lagt in cfg filen och de du skrev ovan

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av axeldona Visa Inlägg
    mm när jag stötte på problemet att det står open ,close reading sen får jag alternativet open igen bara då hade jag 1.12 du uppdaterade jag til 1.20 vet inte hur man vet om den sket i det eller så men nu när jag pluggar i displayen(när jag kopplar in den) står de iaf att det e version 1.20 kör inte med displayen då den inte hittar hdn nar jag kör via den och då hade jag dom 3 filerna man packar upp på hdn sen har jag provat lagt in cfg filen och de du skrev ovan
    Uppdaterade den igen när du la in cfg'n också?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    hmm som du förmodligen redan märkt e jag inte så vass på det här så min fråga är hur vet jag om den uppdaterade igen ?(jag kan inte ha displayen i om de e där man ser de för då hittar den inte hddn)

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av axeldona Visa Inlägg
    hmm som du förmodligen redan märkt e jag inte så vass på det här så min fråga är hur vet jag om den uppdaterade igen ?(jag kan inte ha displayen i om de e där man ser de för då hittar den inte hddn)
    Din hårddisk, drivs den av USB (det vill säga du har bara USB kabel och ingen extra ström kabel) isåfall behöver du bara skaffa en Y kabel för att ge den extra ström... nu hittar jag inte någon sådan längre, men förut fanns det på kjell & company, Teknikmagasinet och även Clas Ohlson
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    ja den har bara en usb . (en wd passsport) någe tips på en bra hd att köpa för just detta endamål ? om jag inte hittar en y kabel ? och tror du problemet fixas med ny hd isf (ändå tänkt köpa en ny ) eller kan de va nått med själva xk3yn så jag måste skicka in den på lagning ev fixa ny ?

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Om inte xk3yn hittar någon hdd. så brukar inte Mixed media disc komma upp. För det är väl på usb disken som xk3yn skapar Iso filen väl?

    För det blir exakt lika för mig med när jag kör utan usb disk/minne. Eller när jag är för snabb och trycka på "eject" när enehten startat. Då är det för att inte Xk3yn har hittat usb disken än har jag märkt. Men så fort den hittat disken. så funkar det igen

    Så jag tror det är din usb disk som knasar. HAr du testat med ett usb minne eller en annan usb disk ?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av axeldona Visa Inlägg
    ja den har bara en usb . (en wd passsport) någe tips på en bra hd att köpa för just detta endamål ? om jag inte hittar en y kabel ? och tror du problemet fixas med ny hd isf (ändå tänkt köpa en ny ) eller kan de va nått med själva xk3yn så jag måste skicka in den på lagning ev fixa ny ?
    WD Elements (3.5" varianten) är det jag kör till min JTAG iaf, det borde funka bra för dig också

    Citat Original inlägg av dafox Visa Inlägg
    Om inte xk3yn hittar någon hdd. så brukar inte Mixed media disc komma upp. För det är väl på usb disken som xk3yn skapar Iso filen väl?

    För det blir exakt lika för mig med när jag kör utan usb disk/minne. Eller när jag är för snabb och trycka på "eject" när enehten startat. Då är det för att inte Xk3yn har hittat usb disken än har jag märkt. Men så fort den hittat disken. så funkar det igen

    Så jag tror det är din usb disk som knasar. HAr du testat med ett usb minne eller en annan usb disk ?
    Actually, den skapar den virtuellt i minnet, men den skapar den baserat på det den hittar på hårddisken (om den hittar mappen "games" med 1 eller flera iso filer i)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    ja asså jag har 2 st wd passport 1 som jag alltid kört med å funkat (dock bara när jag pluggat i den i bak och inte via displayen) och 1 exakt likadan till nu funkar ingen av dom iaf ska försöka låna en annan variant av någon och prova.Sen så undrar jag om det kan va någe glapp me själva exk3n för ibland skjuter den ut rommen ist för å försöka läasa av hdn

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Startar du boxen med eject kommer den gå in i "pass thru mode" som är när DVD'n är aktiv, du behöver egentligen inte starta upp med det, bara du ejectar innan du får bild så kommer den gå in i det läget...men det är mycket möjligt att det är någe glapp någonstans

    När hårddiskar funkar om man direkt kopplar in dom till porten bak på konsollen men inte genom kontrollerboxen/dosan är det oftast för att dom inte får tillräckligt med ström pga displayen drar ström också, det är inte bara hårddisken som behöver ström om, du har den inkopplad också, och det kan ibland vara på gränsen av vad hårddisken behöver
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    vet inte om det kan hjälpa någon men en del spel varav just soulcalibur5 hittar inte min genom picture menyn men det går fin fint direkt genom dongeln så se alltid till att testa båda .

Liknande diskussioner

  1. Soul Calibur IV
    By Tiggerkp in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 13:40
  2. soul calibur 2 fråga
    By rodeo_clown in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 20:57
  3. soul calibur 2 fix?
    By rodeo_clown in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-15, 21:24
  4. Soul Calibur 2, Link?
    By MartialX in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-15, 12:04
  5. när kommer soul calibur 2 PAL ut?
    By j0akim in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 17:15

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •