Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: hjälp med min xbox

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    hjälp med min xbox

    hej, finns någon som kan hjälpa mig med xboxen

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad har du för problem med den? du skriver i forumet, beskriv ditt problem så försöker vi hjälpa dig, finns väldigt mycket besvarat redan under 360 sektionen: http://forum.psxcare.com/support/for...p/118-XBOX-360

    Försök gärna hitta svaret där först innan du frågar vidare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2012
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Blokera wi/fi samt 2,4ghz radiosignaler frn X-Box

    Jag har en lite udda fråga. Jag skulle vilja ha moddat ett X-Box 360 slim. Där RX- modulen måste demonteras eller deaktiveras.
    Kommer bara att spela med trådade kontroller samt fast internet anslutning. (ev ej behov av internet anslutning heller)
    Anledningen är att jag skall iväg och jobba på en forskningsstation där all form av radio utsändning är förbjuden!
    Har försökt att få svar från Microsoft om det går att plocka bort Rf modulen å spela ändå men bara fått svävande svar.
    Är det nogon som ni kan hjälpa mig med eller vet ni någon som kan?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dingoc67 Visa Inlägg
    Jag har en lite udda fråga. Jag skulle vilja ha moddat ett X-Box 360 slim. Där RX- modulen måste demonteras eller deaktiveras.
    Kommer bara att spela med trådade kontroller samt fast internet anslutning. (ev ej behov av internet anslutning heller)
    Anledningen är att jag skall iväg och jobba på en forskningsstation där all form av radio utsändning är förbjuden!
    Har försökt att få svar från Microsoft om det går att plocka bort Rf modulen å spela ändå men bara fått svävande svar.
    Är det nogon som ni kan hjälpa mig med eller vet ni någon som kan?
    Det är inga problem att köra utan RF modulen och/eller WLAN modulen, däremot får du då inte någon indikator på att boxen är igång (annat än via handkontrollen då)

    Det går på slim inte heller att ejecta trayen eftersom den funktionen finns på RF-Modulen :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hejsan! Jag har ett Xbox 360 som jag har fått RROD på och tänkte försöka laga det sj och har error code E08 eller 0020, E08: Unconfirmed: General I/O Malfunction, could be caused by an error with any of the I/O devies such as A/V port, USB, Hard drive, DVD drive, etc. over torquing of the AV or heatsync bolts can cause this error.

    Och nu undrar jag hur jag ska fixa detta problem! Har kollat lite på youtube och liknande men är lite osäker! Är det nått en "amatör" klarar av att fixa?

    /Christofer

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av derioz Visa Inlägg
    Hejsan! Jag har ett Xbox 360 som jag har fått RROD på och tänkte försöka laga det sj och har error code E08 eller 0020, E08: Unconfirmed: General I/O Malfunction, could be caused by an error with any of the I/O devies such as A/V port, USB, Hard drive, DVD drive, etc. over torquing of the AV or heatsync bolts can cause this error.

    Och nu undrar jag hur jag ska fixa detta problem! Har kollat lite på youtube och liknande men är lite osäker! Är det nått en "amatör" klarar av att fixa?

    /Christofer
    0020 brukar vara relaterat till GPU, så det är mer eller mindre samma reparations metod som för 0102 och E74
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    0020 brukar vara relaterat till GPU, så det är mer eller mindre samma reparations metod som för 0102 och E74
    Jag provade lägga på ny kylpasta och så, det enda jag inte gjorde under den reprationen va att byta skruven/kryssen som håller kylflänsar på plats då jag inte visste va det va för gänga och för längd jag behövde för att byta. Vet ni vilken det är?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av derioz Visa Inlägg
    Jag provade lägga på ny kylpasta och så, det enda jag inte gjorde under den reprationen va att byta skruven/kryssen som håller kylflänsar på plats då jag inte visste va det va för gänga och för längd jag behövde för att byta. Vet ni vilken det är?
    M5x10

    2 brickor på ovansidan, 1 på undersidan (VIKTIGT!!)

    Du bör även värma om processorn efter bytet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Okej tack så jätte mycket Swizzy! Ska prova detta!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Med ovansidan menar jag alltså mellan moderkortet och kylflänsen, inte där du sätter bultarna... du bör även se till att du inte drar åt för hårt, det är lätt att man vill dra hårdare än man ska, dra tills det börjar ta emot, sen liite till... detta blir ganska lagom... drar du allt du har kan du orsaka skador på processorn. (därav också man lägger 2 brickor på ovansidan för att det ska ta emot tidigare!)

    För att verkligen få en bra lagning skulle jag rekomendera att du skaffar dig ett sådant här kit dock: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1632&xSec=93
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. xbox 360 - vga -> dvi HJÄLP ?
    By hellmer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 09:28
  2. Hjälp sökes!!! Program till Xbox. Hjälp
    By Engel in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 17:26
  3. Xbox hjälp!
    By Cubepro in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 41
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 23:18
  4. Xbox överföring till annan xbox! Hjälp!!
    By skippy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-19, 22:58
  5. hjälp mig snälla, xbox mot xbox
    By a00sambe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 19:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •