Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: "clusterid 908703 is out of range"

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    "clusterid 908703 is out of range"

    När jag ska föra över ett spel som extraherats från en iso-fil med xiso gui från datorn till hårddisken (original 20 gb) med hjälp av en Hard Drive transfer box, uppstår följande felmeddelande en stund in i kopieringen "clusterid 908703 is out of range". Hur löser man detta? Boxen Jtagades för någon dag sedan hos er och den har inte mixtrats med på något sätt.

    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Crosstjeck Visa Inlägg
    När jag ska föra över ett spel som extraherats från en iso-fil med xiso gui från datorn till hårddisken (original 20 gb) med hjälp av en Hard Drive transfer box, uppstår följande felmeddelande en stund in i kopieringen "clusterid 908703 is out of range". Hur löser man detta? Boxen Jtagades för någon dag sedan hos er och den har inte mixtrats med på något sätt.

    Tack på förhand.
    Vad använder du för program för att föra över med? Har du plats på hårddisken för spelet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Programmet är Xplorer360. Det saknades plats på hårddisken men efter att den rensats kvartstår problemet.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är troligen en bugg i programmet, testa med Xport360 eller något annat, Xplorer360 kan bugga rätt rejällt och är gammalt som gatan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Funkade skitbra med Xport360. Däremot hittar inte XeXmenu spelet. Nu ligger det under Partition 3 - Gamez - Deus Ex. Antar att det är det som är felet?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Crosstjeck Visa Inlägg
    Funkade skitbra med Xport360. Däremot hittar inte XeXmenu spelet. Nu ligger det under Partition 3 - Gamez - Deus Ex. Antar att det är det som är felet?
    XEXMenu letar efter spelen i följande mappstruktur:

    device:\Games\*\Default.xex

    där device är enheten, * är vad som helst

    OBS: XEXMenu krashar om du har en "Games" katalog på samma enhet du kör det från om du inte har ett USB minne i konsollen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Så med andra ord så ska det funka med följande:

    device:\Games\Deus Ex\Default.xex

    trots att katalogen "Games" ligger på partition 3, samma partition där XeXMenu finns i katalogen _PCTools, förutsatt att jag stoppar in ett vanligt USB minne i konsolens framsida?

    Det går alltså inte att lösa genom att lägga device:\Games\Deus Ex\Default.xex på tex partition 1 eller 2 för att slippa stoppa in ett vanligt USB minne i konsolens framsida?

    Och med USB-minne menar vi ett helt vanligt USB minne utan någonting på direkt från affären eller ska det vara någon form av specialare?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Crosstjeck Visa Inlägg
    Så med andra ord så ska det funka med följande:

    device:\Games\Deus Ex\Default.xex

    trots att katalogen "Games" ligger på partition 3, samma partition där XeXMenu finns i katalogen _PCTools, förutsatt att jag stoppar in ett vanligt USB minne i konsolens framsida?

    Det går alltså inte att lösa genom att lägga device:\Games\Deus Ex\Default.xex på tex partition 1 eller 2 för att slippa stoppa in ett vanligt USB minne i konsolens framsida?

    Och med USB-minne menar vi ett helt vanligt USB minne utan någonting på direkt från affären eller ska det vara någon form av specialare?
    Precis, men du kan lika gärna navigera dig fram till mappen i filhanteraren och starta därifrån (tryck RB en gång för att komma dit)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Det fungerade alldeles utmärkt med ett USB minne. Polaren tackar för grym support!

Liknande diskussioner

  1. Buggig XboX, "hackar", "din skiva är skadad" osv.
    By Mr_B in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-12-08, 15:50
  2. JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 256
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 18:12
  3. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 01:34
  4. Hur får jag en "Launch Menu 2" som hänvisar till "F:\games"?
    By Freddo_mAN in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 19:28
  5. Flera "Items" i samma "section"? (evox.ini)
    By boxhack in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 13:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •