Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Uppdatera FW DG16D4S läsare, kamikaze mod. Från 2.0 till 3.0

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    61
    Respekt
    13

    Uppdatera FW DG16D4S läsare, kamikaze mod. Från 2.0 till 3.0

    Tjenare, har en läsare som är en (rubriken) och den är upplåst med kamikaze mod. Och har fungerat perfekt. Men nu idag skulle jag uppdatera till 3.0 från 2.0

    Jag har ck3i och 360usb pro.

    Men när jag kör spi unlock och rör runt försiktigt med en liten nål i hålet man borrat i så låser den ej upp sig ändå. Har verkligen provat på olika sätta också.

    Kod:
    Firmware Osig: [PLDS    DG-16D4S        0272]
    Firmware is:  SlimKey Extract                 
    Loading firmware file C:\Users\Marcus\Desktop\Xbox 360\Flasha\Jungleflasher 1.92\firmware\Stock firmware\LiteOn (Slim)\0272\Orig-0272.bin
    MD5 hash:  XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Drive key @ n/a FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
    Firmware Osig: [PLDS    DG-16D4S        0272]
    Firmware is:  Stock                           
    Spoofing Target
    DVD Key copied to target
    Key Sector copied from Source to Target
    Target is LT - ID strings not copied to Target
    
    
    Sending Spi UnLock request to Port 0x0000
    ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Aborted by User!
    Läsarn är i vendor mode och visar goda värden. Hur ska jag göra för att låsa upp den så jag kan flasha in orig och uppdatera dash samt sedan dra in 3.0..?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Testa att borra liiite djupare eller ngt... ibland får man inte riktigt till det men den ändå låser upp sig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    61
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Testa att borra liiite djupare eller ngt... ibland får man inte riktigt till det men den ändå låser upp sig...
    Var dessvärre ej jag som borrade, utan en annan snubbe gjorde det åt mig.

    Tusen tack för snabbt svar annars

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    61
    Respekt
    13
    Lite sent,men vill bara meddela att det funkade med tops och lite kemiskt ren bensin

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Liknande diskussioner

  1. kamikaze hack gick åt skogen
    By spenne in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 16:42
  2. Uppdatera fw med kamikaze-mod
    By monster666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-02, 09:31
  3. Kamikaze Hacket
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 19:22
  4. Uppdatera från LT+.
    By Snusgubben in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-31, 13:49
  5. Uppdatera från 3.1e-4.2e
    By henrikz77 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 16:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •