Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: Läsa ut dvd keyn inför Xk3y installation!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Läsa ut dvd keyn inför Xk3y installation!

    Hejsan! Är helt ny inom xbox flashning mm. Dock goda kunskaper från Sony tiden

    Har ett xbox 360 med jasper och benq läsare och behöver dvd keyn!

    Har kollat runt en massa efter olika sätt att läsa ut keyn men har inte riktigt förstått hur jag skall göra. Sitter på en laptop så är lite vanskligt att koppla in en sata kabel som ni förstår och letar således efter ett usb alternativ för detta!

    Har funderat på denna pryl som verkar ta ström direkt från xboxet (Maximus Lizard, hårdvaruflasher för Xbox 360 + Scorpion 2)
    Är det ett enkelt sätt att läsa ut dvd keyn och samtidigt lägga in LT+ flash på driven eller finns det något billigare alternativ som fungerar på samma sätt ?

    Hur fungerar denna? (X360USB PRO Kit för Xbox 360)
    Behöver jag något mer utöver detta kit?

    Ni med bättre kunskaper, hjälp mig en bit påväg

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Lizard går att använda, men är inget jag rekomenderar, kör hellre med X360USBPro + CK3 Lite eller CK3i samt en ström adapter för hårddisk (går att köpa på många ställen, det brukar följa med en sådan med "SATA/IDE till USB" adaptrar (alternativt åt andra hållet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lizard går att använda, men är inget jag rekomenderar, kör hellre med X360USBPro + CK3 Lite eller CK3i samt en ström adapter för hårddisk (går att köpa på många ställen, det brukar följa med en sådan med "SATA/IDE till USB" adaptrar (alternativt åt andra hållet)
    Måste fråga, vrf rekommenderas inte lizard? Där får man ju allt i ett

    Vilken LT flash ska jag använda för mitt xbox ?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Lizarden har ett jobbigt interface, och använder du boxen som ström källa riskerar du jordfel som tar kål på moderkortet

    Det tar mycket längre tid att dumpa med en lizard än vad det gör med en x360usbpro och jungleflasher
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lizarden har ett jobbigt interface, och använder du boxen som ström källa riskerar du jordfel som tar kål på moderkortet

    Det tar mycket längre tid att dumpa med en lizard än vad det gör med en x360usbpro och jungleflasher
    Okej, dock skulle det bli dyrare. 2134:- från er inkl. Xk3y. 1816:- för lizard samt Xk3ey från shop.*******. Ang. jord så jordas xboxet med laptopen så ska inte vara någon fara.

    Kommer dock inte köra lizarden som stand-alone enhet utan med programvaran till den.

    Måste man använda en probe för att läsa ut key´n på benq läsarna?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Carfreak Visa Inlägg
    Okej, dock skulle det bli dyrare. 2134:- från er inkl. Xk3y. 1816:- för lizard samt Xk3ey från shop.*******. Ang. jord så jordas xboxet med laptopen så ska inte vara någon fara.

    Kommer dock inte köra lizarden som stand-alone enhet utan med programvaran till den.

    Måste man använda en probe för att läsa ut key´n på benq läsarna?
    Och hur jordar du med laptopen? förklara det plz?

    Probe används ENDAST till liteon DG16D2S
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Och hur jordar du med laptopen? förklara det plz?

    Probe används ENDAST till liteon DG16D2S
    Krokodil klamma från xboxets metall skal till laptopens metall skal! Sedan är både xbox och laptop anslutna i samma förgreningsdosa till väggen

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Carfreak Visa Inlägg
    Krokodil klamma från xboxets metall skal till laptopens metall skal! Sedan är både xbox och laptop anslutna i samma förgreningsdosa till väggen
    Laptops brukar iofs ha plast skal
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Laptops brukar iofs ha plast skal
    Hehe, inte om man skruvar upp luckan för hårddisk/minnen etc. där har man ett metallskal som är datorns jord

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Carfreak Visa Inlägg
    Hehe, inte om man skruvar upp luckan för hårddisk/minnen etc. där har man ett metallskal som är datorns jord
    Olika från dator till dator, men oftast är skalet plast, sen har du moderkortet, där kan du säkert sno jord ngnstans... men som sagt, olika från dator till dator
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Olika från dator till dator, men oftast är skalet plast, sen har du moderkortet, där kan du säkert sno jord ngnstans... men som sagt, olika från dator till dator
    Har plockat isär laptopen några gånger och skyddsjorden sitter i detta metallhölje runt om moderkortet. Ström sladden jordas även i denna så nog ska allt fungera riskfritt.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bra, du har koll, kör på bara :-)

    Vi har varit med om rätt många supportcase där kunden INTE haft koll på hur man jämnar ut jordpotentialen mellan konsollen och pc:n vilket orsakat lite hmmmm....skador....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Får hoppas allt går fint

    En fråga, finns ju en massa LT flashar för benq, vilken är det man skall ha? Är det 0800-v3 ?

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    0800-v3 är en specialare, används endast för att koppla dvdläsaren till en PC för att rippa originalspel med xbox backup creator.
    Citera Citera Posted from Facebook App

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Carfreak Visa Inlägg
    Får hoppas allt går fint

    En fråga, finns ju en massa LT flashar för benq, vilken är det man skall ha? Är det 0800-v3 ?
    LT+ 3.0 flash finns det endast 1 av, det är "0442" du ska ha, eftersom BenQ drivar efter 2.0.13146.0 dashboarden har uppdaterats till 04421C
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Tack för svaren! Får se hur allt går imorgon eller på tisdag när lizarden och x3keyn dyker upp.
    När man kör en usb hdd till xk3yn, då syns den som en vanlig storage device i dashboarden ? Dvs. jag kan lägga filmer på hdd´n och spela upp i xboxet ?
    Är det någon idé att tex. löda i en rgh glitch hack eller liknande när man kör med xk3eyn ?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Carfreak Visa Inlägg
    Tack för svaren! Får se hur allt går imorgon eller på tisdag när lizarden och x3keyn dyker upp.
    När man kör en usb hdd till xk3yn, då syns den som en vanlig storage device i dashboarden ? Dvs. jag kan lägga filmer på hdd´n och spela upp i xboxet ?
    Är det någon idé att tex. löda i en rgh glitch hack eller liknande när man kör med xk3eyn ?
    Nej, dashboarden kommer inte kunna använda hårddisken, dashboarden hanterar FAT32, Xk3y hanterar NTFS

    RGH/JTAG är bättre än xk3y på alla sätt och vis, nackdelen där är att du inte kan gå online, du blir bannad inom 24h och det är bra mycket mer avancerat att komma igång med alla möjligheterna etc. samt är det svårare att uppdatera den än vad det är att uppdatera en xk3y eftersom du med RGH/JTAG måste tänka lite själv, med xk3y kör du bara en uppdatering som är "generic" det vill säga det är exakt samma till ALLA, med RGH/JTAG gör du en som är UNIK för varje box
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, dashboarden kommer inte kunna använda hårddisken, dashboarden hanterar FAT32, Xk3y hanterar NTFS

    RGH/JTAG är bättre än xk3y på alla sätt och vis, nackdelen där är att du inte kan gå online, du blir bannad inom 24h och det är bra mycket mer avancerat att komma igång med alla möjligheterna etc. samt är det svårare att uppdatera den än vad det är att uppdatera en xk3y eftersom du med RGH/JTAG måste tänka lite själv, med xk3y kör du bara en uppdatering som är "generic" det vill säga det är exakt samma till ALLA, med RGH/JTAG gör du en som är UNIK för varje box
    Tack för snabbt svar!

    Hmm, detta gjorde de lite knas. Trodde man kunde se den externa hdd´n som en storage device och således kunde utforska den och dennes mappar för att exempelvis kunna spela upp en film

    Okej, då låter jag det nog vara tills jag blir bannad av andra skäl isåfall
    Finns det något sätt att få xboxet att ta emot NTFS hårddiskar på runt 500gb-1TB ?? Då xboxet används till och från som en media spelare så vore detta ganska skönt att få till.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Carfreak Visa Inlägg
    Tack för snabbt svar!

    Hmm, detta gjorde de lite knas. Trodde man kunde se den externa hdd´n som en storage device och således kunde utforska den och dennes mappar för att exempelvis kunna spela upp en film

    Okej, då låter jag det nog vara tills jag blir bannad av andra skäl isåfall
    Finns det något sätt att få xboxet att ta emot NTFS hårddiskar på runt 500gb-1TB ?? Då xboxet används till och från som en media spelare så vore detta ganska skönt att få till.
    Well, problemet är inte storleken på hårddisken, problemet är snarare att Microsoft helt enkelt slopat tanken att ge konsollen stöd för det filsystemet, inte för att jag förstår varför när NTFS är deras egna filsystem, och det var ganska vanligt redan när dom släppte Xbox 360'n >_<

    I dagsläget finns det nog inga planer på att ge stöd för NTFS till maskinen, lär nog inte komma något officiellt från MS heller utan det lär isåfall bli någon hacker som gör en mod för dashboarden som ger den stöd för NTFS också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Finns det någon RGH/JTAG där man kan stänga av denne funktionen om man exempelvis vill gå online via xbox live? Eller hur märker MS av att man modifierat xboxet ?
    Om man kör en RGH/JTAG och använder xex menu, då kan man använda en NTFS extern hdd ?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Carfreak Visa Inlägg
    Finns det någon RGH/JTAG där man kan stänga av denne funktionen om man exempelvis vill gå online via xbox live? Eller hur märker MS av att man modifierat xboxet ?
    Om man kör en RGH/JTAG och använder xex menu, då kan man använda en NTFS extern hdd ?
    Det går ja, men då måste du ha dual nand (dubbla nand kretsar) samt möjlighet att stänga av ALLT samt ladda om SMC'n (bryter du strömmen på boxen stängs SMC'n av och nästa gång du startar den laddas en ny SMC in)

    Det är inte på något vis lätt att få dualboot som är livesäker, det är lätt att få dualboot men inte livesäker verison som sagt...

    Det du blir bannad för är patcharna, man patchar kerneln så att den gör som man vill att den ska göra, sedan gör MS en check mot diverse delar av mjukvaran, några av dom delarna har vi patchat... thus du blir bannad

    RGH/JTAG klarar INTE av NTFS i skrivande stund, jag känner inte till någon applikation som stödjer det, XEXMenu klarar FAT32 och HFS+ men HFS+ stödet vet jag inte om det funkar speciellt bra, och XEXMenu har lagts ner... det utvecklas inte längre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hmm, sitter å leker lite. Om jag nu vill kunna använda en extern 500gb usb hdd som media lagring för film, musik osv. så måste den ha Fat el. Fat32 som filsystem.

    Kan jag ha 2st partitioner på den varav ena är Fat32(Medialagring) och andra NTFS(Xk3y .isos)

    Xbox stödjer ju bara 16gb lagring så Fat32 partitionen måste delas upp i flera 16 partitioner om jag förstått rätt ? hur gör jag detta enklast och smidigast?
    Lättast hade vart och ha 2st 16gb för film, 2st för musik and so on!

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Carfreak Visa Inlägg
    Hmm, sitter å leker lite. Om jag nu vill kunna använda en extern 500gb usb hdd som media lagring för film, musik osv. så måste den ha Fat el. Fat32 som filsystem.

    Kan jag ha 2st partitioner på den varav ena är Fat32(Medialagring) och andra NTFS(Xk3y .isos)

    Xbox stödjer ju bara 16gb lagring så Fat32 partitionen måste delas upp i flera 16 partitioner om jag förstått rätt ? hur gör jag detta enklast och smidigast?
    Lättast hade vart och ha 2st 16gb för film, 2st för musik and so on!
    FAT stödjer upp till 4GB partitioner har jag för mig, Boxen stödjer att läsa hur stora partitioner som helst, men du kan endast använda 16GB lagring för konsollens egna syften (virtuellt minneskort)

    Jag vet inte hur Xk3y'n hanterar partitions tabeller tyvär, så jag kan inte svara på om det funkar att köra 2 partitioner för det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Fick till det.. Ena partitionen är NTFS och andra HFS+, får se imorgon alt. på tisdag när prylarna dyker upp om Xk3y stödjer detta eller ej. Annars är det bara å köpa en till extern hdd alt. en NAS som formateras i HFS+

    Snart är mitt xbox en nästintill fulländad media spelare och game maskin

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Carfreak Visa Inlägg
    Fick till det.. Ena partitionen är NTFS och andra HFS+, får se imorgon alt. på tisdag när prylarna dyker upp om Xk3y stödjer detta eller ej. Annars är det bara å köpa en till extern hdd alt. en NAS som formateras i HFS+

    Snart är mitt xbox en nästintill fulländad media spelare och game maskin
    Din Xbox 360 kommer vara LÅNGT från fulländad Media Spelare, Xboxen stödjer inte speciellt många codecs, PS3:an är bättre på den fronten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Din Xbox 360 kommer vara LÅNGT från fulländad Media Spelare, Xboxen stödjer inte speciellt många codecs, PS3:an är bättre på den fronten
    Hehe Självklart är det så.. men för en film hobbyist räcker det långt! Ps3 finns även här hemma, likaså en riktig media spelare

    Fann dock Tversity så nu stöds ju i stort sett alla format och codecs
    Last edited by Carfreak; 2012-02-12 at 20:08.

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Sådär.. dvd key dumpad osv. med lizard, fungerade grymt smidigt! Hade dock en lite-on läsare men gick ju lika smidigt de
    Har lagt in LT+ 3.00b och stock spoofad firmware i xk3yn.. De flesta spel fungerar galant men hur gör man med spel som har 2st skivor ? :s Ska man merga ihopp dem i datorn först?

    Undrar även om man kan ta bort regions koden på dvd läsaren för att kunna läsa alla regioner??

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Carfreak Visa Inlägg
    Sådär.. dvd key dumpad osv. med lizard, fungerade grymt smidigt! Hade dock en lite-on läsare men gick ju lika smidigt de
    Har lagt in LT+ 3.00b och stock spoofad firmware i xk3yn.. De flesta spel fungerar galant men hur gör man med spel som har 2st skivor ? :s Ska man merga ihopp dem i datorn först?

    Undrar även om man kan ta bort regions koden på dvd läsaren för att kunna läsa alla regioner??
    Regions låset ligger på moderkortet, så det går inte...

    Du använder dig av kontrollerboxen för att byta skiva mitt i spelet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. iX 1.61 = mer osäkert inför LT?
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 19:48
  2. Tre frågor inför ett eventuellt köp...
    By mothman in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 17:35
  3. Flashning Av Lite-on Problem Med Att LÄsa Keyn!!
    By b0tr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:35
  4. Fakta inför köp
    By pimmen in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 02:27
  5. Tips inför D2C installation
    By Weson in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 23:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •