Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Köpta chippade spel?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Köpta chippade spel?

    Hej jag har fått en massa chippade spel från Irak men dessa har ej funkat jag har 3.0.
    Några spel som jag fått är de nya xgd3 spelen som bf3 och cod men även andra som halo, need for speed m.m

    Men nu så undrar jag varför de inte fungerar. Och kan man göra så att man tar filerna som är i dicsen när man stoppar den i datan ($SystemUpdate, AUDIO_TS VIDEO_TS, default.XEX ) att man tar dessa och gör om dem till en dvd och iso fil och sen patchar om den. Går detta?
    Jag är lite av en noob

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    AUDIO_TS, VIDEO_TS ... Det är ju mapparna som ligger i en Film DVD ... Och du måste nog ge mer info om nån här på forumet ska kunna hjälpa dig??? "Chippade spel från Irak" ... Mycket har jag hört men den var ny
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yousef Visa Inlägg
    Hej jag har fått en massa chippade spel från Irak men dessa har ej funkat jag har 3.0.
    Några spel som jag fått är de nya xgd3 spelen som bf3 och cod men även andra som halo, need for speed m.m

    Men nu så undrar jag varför de inte fungerar. Och kan man göra så att man tar filerna som är i dicsen när man stoppar den i datan ($SystemUpdate, AUDIO_TS VIDEO_TS, default.XEX ) att man tar dessa och gör om dem till en dvd och iso fil och sen patchar om den. Går detta?
    IMGBurn, kopiera till ISO med det, och kör ABGX360

    Det heter inte "Chippade spel" det heter "Brända spel" eller "Backup Spel" Chip monterar du i konsollen, inte på en skiva
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    AUDIO_TS, VIDEO_TS ... Det är ju mapparna som ligger i en Film DVD ... Och du måste nog ge mer info om nån här på forumet ska kunna hjälpa dig??? "Chippade spel från Irak" ... Mycket har jag hört men den var ny
    Om du aldrig hört uttrycket "chippade spel" så har du inte haft många kunder som "chippare", vanligt uttryck i vissa områden :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Grabbar asså jag har en bränd skiva kan ni snälla säga till mig stegviss hur jag ska göra förståg inte helt riktigt vad du sa Swizzy
    Jag är lite av en noob

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yousef Visa Inlägg
    Grabbar asså jag har en bränd skiva kan ni snälla säga till mig stegviss hur jag ska göra förståg inte helt riktigt vad du sa Swizzy
    http://forum.psxcare.com/support/sho...8-Livesäkerhet <--- den tråden leta efter "Min brända backup matchar inte original stealth, följ bildserien under." som står med röd text och fet stil...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. PS3 & spel köpta i asienland
    By shafty in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 11:30
  2. Köpta PSN spel på PSP (M33-4.01) från PS3 ?
    By cid228 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 14:45
  3. Spel köpta i Chile
    By Santana1 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 22:15
  4. Spel krånglar brända och köpta
    By Hyndan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 12:09
  5. Jag kan inte spela köpta spel??
    By tatueringen in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 19:49

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •