Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Vill återställa å kunna använda psn + spela nya orginal spel

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Vill återställa å kunna använda psn + spela nya orginal spel

    Hej!!

    Jag har cfw 3.55 å vill gärna ha den som den va förut..
    Det är en vän som har flashat den åt mig så jag är inte så insatt i alla termer å steg..

    Jag skulle som sagt vilja kunna använda psn igen..
    Måste jag formatera hårddisken först innan jag lägger in den gamla 3.55?
    Å vad händer om jag formaterar,försvinner menyer å allt?

    Som sagt jag är helt grön på detta å skulle bli jätte glad om nån kunde å vill hjälpa mig!

    M.v.h Hailey

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Säkrast är väl att göra en systemåterställning, formattera om disken, installera senaste firmware 4.x.
    Vore ju trist om det låg kvar något på hårddisken som gör att din ps3 blir bannad.

    Överväg att sälja ps3:an, många vill ha ps3 med custom firmware. Du kan säkert byta den rakt av mot en sprillans ny.

    Klarar du dig utan PSN men vill kunna spela nya (inte original) spel så är det en True Blue dongel som gäller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Säkrast är väl att göra en systemåterställning, formattera om disken, installera senaste firmware 4.x.
    Vore ju trist om det låg kvar något på hårddisken som gör att din ps3 blir bannad.

    Överväg att sälja ps3:an, många vill ha ps3 med custom firmware. Du kan säkert byta den rakt av mot en sprillans ny.

    Klarar du dig utan PSN men vill kunna spela nya (inte original) spel så är det en True Blue dongel som gäller.
    Tack men skulle gärna vilja ha steg för steg hur jag bär mig åt att få den som den va..
    Att sälja eller byta har jag nog inget tålamod till tyvärr..
    Och dongel har jag jag inte råd med i nuläget..

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej igen!!

    Har inte fått något svar så nu skriver jag igen..

    Snälla jag behöver veta hur man gör så jag inte förstör något å riskerar att den blir helt oanvändbar!

    M.v.h H

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Mitt förslag är att du går in i Service Mode och därifrån installera 3.55 official firmware.
    Googla "Service Mode" och http://se.playstation.com/ps3/suppor...rsion-4-10%29/ hittar du senaste OFW (official firmware).
    Det enklaste är att lägga in filen på ett USB minne.
    http://www.youtube.com/watch?v=nF_jcJ46XDs
    Där är en youtube video. Kolla den och har du fler frågor så ska jag försöka hjälpa dig.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Mitt förslag är att du går in i Service Mode och därifrån installera 3.55 official firmware.
    Googla "Service Mode" och http://se.playstation.com/ps3/suppor...rsion-4-10%29/ hittar du senaste OFW (official firmware).
    Det enklaste är att lägga in filen på ett USB minne.
    http://www.youtube.com/watch?v=nF_jcJ46XDs
    Där är en youtube video. Kolla den och har du fler frågor så ska jag försöka hjälpa dig.
    NEJ!!!

    Absolut INTE in i "Service Mode"!! det är recovery mode man ska gå in i: http://www.youtube.com/watch?v=_2YnGGUOJks

    Därefter kör du uppdatering där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej !
    Tusen tack för era svar.. men jag tog en chansning i går innan jag såg detta å gjorde följande..

    Uppdaterade via recovery mode till of 3.55..sedan gjorde jag en system återställning å rensade allt..sedan uppdaterade jag till 3.72 eller vad det var som spelet krävde..
    Jag tänker nu att det kanske var onödigt att lägga in of 3.55 när jag ändå gjorde en system åter.. men det var ju ändå lärorikt
    Den funkar nu fint men jag är nervös vad som händer om jag försöker logga in på psn å så..
    Vet inte riktigt vad som händer om man blir bannad,å ska/kan jag logga in med mitt gamla konto? eller kan man göra ett nytt?
    Eftersom jag rensade allt å det stod nåt om att jag var tvungen att gå in å göra nåt på psn innan jag tog bort allt..
    Jag hoppas att jag inte har sabbat nåt men skulle ju inte bli förvånad..(nackdelen med att inte kunna vänta tills man har mer kött på benen..)

    Blir jätte glad om någon har lite svar på mina frågor..
    Skriv gärna om jag har gjort nån tabbe när jag återställde..å ifall jag kan vänta mig en "krasch" snart!!

    Tack igen
    M.v.h

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    När du gör systemåterställning raderar den bara alla filerna på hårddisken, firmwaren för konsollen ligger fortfarande kvar (CFW'n) så det hjälper jue inte mycket för det, därav är det bara bra att du tog den säkra vägen och återställde med 3.55 innan du uppdaterade

    Har inte själv varit online med en tidigare moddad maskin, eller äns blivit bannad när det var möjligt att köra moddade online... så jag har ingen aning om hur det funkar med det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Vill bara säga tack för era svar
    Jag tror jag har lyckats fint.. loggade in idag på ps store med mitt gamla konto å det funkade fint

    Tack igen!!

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    43
    Respekt
    14
    damn... jag hade köpt den av dig... eller bytt den mot ett nytt PS3....

    Om det är någon annan där ute som har ett ps3 med OFW 3.55 eller lägre så pm mig, kan byta bort min andra PS3 som är i kartong mot en hyffsat ny begg.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 13:09
  2. Vad behöver man för att kunna spela brända PS2 spel?
    By Narutimate in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 22:46
  3. Hur kunna spela nya spel med CycloWiz?
    By freeman_swe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 13:33
  4. vill kunna spela spel från hdisken o se film
    By drummer man in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-27, 16:17
  5. vill kunna köra divx filmer och spel på cd-r skivor.....
    By Da[N]y in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 13:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •