Vill bara klargöra.
Dessa två klarar GBA/SNES?
DSTWO
R4i-SDHC 3DS
Acekard 2i
Inga kort klarar i dagsläget 3DS spel?
Har endast 3DS.
Varför är R4i så "billig"?
Någon som har denna, fungerar bra?
Vill bara klargöra.
Dessa två klarar GBA/SNES?
DSTWO
R4i-SDHC 3DS
Acekard 2i
Inga kort klarar i dagsläget 3DS spel?
Har endast 3DS.
Varför är R4i så "billig"?
Någon som har denna, fungerar bra?
Last edited by MuRRe_C; 2012-02-14 at 21:41.
DSTwo är det ända som klarar GBA/SNES på 3DS/DSi/DSi XL/DSi LL
R4 korten är billiga för att det är kloner av kloner
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Vilket skulle du/ni säga är det mest framtidssäkra?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Går det att uppdatera DSTwo direkt i 3DS?
Verkar som vissa måste uppdateras genom DS/DSi?
Som sagt, har BARA 3DS så vill inte ha något som kräver någon av de andra.
Finns något som heter Supercard DSTwo?
Last edited by MuRRe_C; 2012-02-14 at 22:28.
Om du har en 3ds eller dsi/xl och uppdaterar konsollens systemversion så slutar flashkortet kanske fungera.
Om det händer måste du låna en konsoll som INTE är uppdaterad. Har man en DS liggande är det lyx, för dom kan aldrig uppdateras.
Uppdateringar till konsollen kommer tillsammans med nya spel (inkluderas i kassetten) eller för att man kopplar upp sig mot internet.
Detta problem gäller ALLA flashkassetter, utom möjligen M3izero som (oftast...) går att flasha om även om den inte fungerar i ds:en
Håller man lite koll och ger tusan i att uppgradera konsollen innan man googlat och kollat om flashkortet kommer fortsätta fungera/hittar en uppdatering till kortet som gör att det fortsätter fungera och installerar den uppdateringen till kortet INNAN man går vidare och uppgraderar konsollen så fungerar allt hur bra som helst.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Google is your friend!
Last edited by MuRRe_C; 2012-02-14 at 23:30.
DSTWO är det kort vi rekommenderar som vårt "bästa" kort.
Finns ju även cyclo dsi som är lite speciellt då det är det enda kortet som kan köra rommar i "dsi-mode" och därför får tillgång till lite mer kraft ur konsollen.
DSTWO m.fl flashkort fungerar med de senaste firmwareversionerna som finns ute idag.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Google is your friend!
Google is your friend!
Bookmarks