Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: PS3 320GB flashad med Custom Firmware problem

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    PS3 320GB flashad med Custom Firmware problem

    Hejsan!

    Jag har nyligen införskaffat mig en PS3 enligt beskrivningen skall vara jailbreakad med senaste firmware.

    Enligt beskrivningen så står det att det ska vara flashad med CFW 3.55 (Spoofed till 3.70).
    Men när jag startade upp min ps3:a så fanns multiman, rogero manager och gaia manager. Och dem går inte att starta upp, blir bara svart bild eller att den bara startas om.
    Inne på systeminsträllningarna så står det att jag har firmware 3.70.
    Någon som vet vad problemet kan vara? Jag har även installerat nyare version av multiman, men inget händer.

    Tack!

    // Michael

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av DreamCatcher Visa Inlägg
    Hejsan!

    Jag har nyligen införskaffat mig en PS3 enligt beskrivningen skall vara jailbreakad med senaste firmware.

    Enligt beskrivningen så står det att det ska vara flashad med CFW 3.55 (Spoofed till 3.70).
    Men när jag startade upp min ps3:a så fanns multiman, rogero manager och gaia manager. Och dem går inte att starta upp, blir bara svart bild eller att den bara startas om.
    Inne på systeminsträllningarna så står det att jag har firmware 3.70.
    Någon som vet vad problemet kan vara? Jag har även installerat nyare version av multiman, men inget händer.

    Tack!

    // Michael
    Du har "* Install Package Files" på din ps3:a? isåfall har den CFW, i annat fall har du blivit lurad

    Jag skulle radera multiman etc. och installera om från scratch eftersom det inte funkar, kan mycket väl vara hårddisken som är problemet också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Godmorgon!

    Yes dem har " Install Package Files " under kategorin " vänner " ligger det.
    Men förstår ändå inte vad dessa filer har att göra ? :S, tyvärr så är jag helt nollad inom detta området1 *ehehe*

    Här är ett klipp från inatt när jag höll på som en galning och försökte hålla på att fixa något, men till slut så är jag helt slut efter att inget verka funka.

    http://www.youtube.com/watch?v=TJfbuKHjF1U

    Kan detta vara till någon nytta att visa vad som kan säga vad som är fel?

    /Michael

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Install packages ligger väl ändå under "spel" kategorin vao inte "vänner"??
    Kan vara lite olika grejer som sabbar. testa att trycka L1+X knappen och kolla sedan under systeminställningar. Det bör avaktivera spoofen (förhoppningsvis)och du bör då se 3.55 istället för 3.70.
    Om du vill ta bort spoofen helt o hållet trycker du L1+cirkel, då avinstalleras den.

    Funkar originalspel på skiva eller eventuella psn spel? Annars kan det vara blu ray kontrollkotet som pajat, då behövs det meckas lite...

    Men allra först, testa att ominstallera multiman o ta bort rogero o gaia, överflödiga i dagsläget

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    " Install packages " ligger under kategorin " vänner " iallafall och tyckte det själv var knepigt.

    Jag har pratat med företaget som sålde maskinen till mig och dom erbjöd sig att ta emot konsollen och fixa problemet, det stod på beskrivningen om att det skulle vara senaste custom firmware 3.70, men det finns ju nyare nu helt plötsligt sa dom när jag pratade med dom i telefonen. Så jag kommer att skicka in konsollen tillbaka till dom så att dem kan fixa problemet.

    Jag har även en True blue dongel, och kan jag isåfall använda den som vanligt när dom lägger in en senare CFW? Eller skall jag fråga dom om det?

    /Michael

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Finns ingen senare cfw än 3.55 så det låter skumt. Det går att spoofa till senaste officiell fw dock,alltså 4.10 men det tillför inga nya funktioner eller att du kan spela nya spel. Tru blu använder en egen variant av 3.55 som används ihop med dongeln.

    Istället för att skicka in den skulle jag gå tillbaks till officiell 3.55 sen köra med true blue dongeln om du nu ändå har en.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tjena igen, har nu fått tillbaka min konsoll, och det dom har gjort är att lägga in 3.55. Har hört av en vän att jag skall installera " TrueBlue-3.55-CFW-v2 ( 170 mb ) och TrueBlueUpdate-2.5 ( 452kb ) för att det skall funka?

    /Michael

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av DreamCatcher Visa Inlägg
    Tjena igen, har nu fått tillbaka min konsoll, och det dom har gjort är att lägga in 3.55. Har hört av en vän att jag skall installera " TrueBlue-3.55-CFW-v2 ( 170 mb ) och TrueBlueUpdate-2.5 ( 452kb ) för att det skall funka?

    /Michael
    Japp, först installerar du deras CFW (v2) därefter bör du även installera en uppdatering för dongeln i sig (2.5) det första ska vara en PUP fil, den andra ska vara en PKG fil som installerar uppdaterings programmet till hårddisken, därefter kör du det programmet för att uppdatera dongeln (programmet funkar BARA med deras CFW)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, först installerar du deras CFW (v2) därefter bör du även installera en uppdatering för dongeln i sig (2.5) det första ska vara en PUP fil, den andra ska vara en PKG fil som installerar uppdaterings programmet till hårddisken, därefter kör du det programmet för att uppdatera dongeln (programmet funkar BARA med deras CFW)

    Jag har gjort exakt dom stegen nu som du sa jag skulle göra och installerat allt. Men när man skall öppna själv " Dongel update " som blivit en ikon nere vid kategorin " spel " så får jag aldrig fram när jag skall sätta i min true blue dongel för att den skall updateras till senaste 2.5.

    Någon som vet med sig vad som kan gått snett? Allt annat funkade kanonbra.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    43
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av DreamCatcher Visa Inlägg
    Jag har gjort exakt dom stegen nu som du sa jag skulle göra och installerat allt. Men när man skall öppna själv " Dongel update " som blivit en ikon nere vid kategorin " spel " så får jag aldrig fram när jag skall sätta i min true blue dongel för att den skall updateras till senaste 2.5.

    Någon som vet med sig vad som kan gått snett? Allt annat funkade kanonbra.
    Bryt strömmen till psét och starta upp den utan dongel i gå till install packet files och kör TB_dongelupdate den borde fråga ganska omgående om du vill uppdater, OCH den säger till när du ska koppla in dongeln...

Liknande diskussioner

  1. Firmware-version på 320GB Slim
    By Acre in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:45
  2. Psp custom firmware 3.03 OE-C
    By rooster_nr1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:51
  3. PSP slim-Custom firmware 3.71=ladda ner spel å köra utan problem?
    By infantil in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 17:17
  4. Ny Custom Firmware ---> v3.51 M33 ute!
    By BigMac in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 41
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 20:24
  5. Custom Firmware 3.52 M33
    By BigMac in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •