Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Funkar inte efter försök till FW-uppdatering

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0

Question Funkar inte efter försök till FW-uppdatering

Har lite problem med min Xk3y (köpt hos PSXCare för några månader sedan). Den har fungerat perfekt hitills men så ville ett spel lägga in en systemuppdatering och dum som jag är så tryckte jag på "JA". Därefter blev det bara svart och jag fick stänga av konsollen till slut.

"Det kanske är dags att uppdatera firmwaren" tänkte jag, och laddade ner "Firmware update v1.12" som jag placerade i roten på min passport. Jag satte igång xboxen och väntade en stund. Jag vet ju inte om/när uppdateringen var färdig eller om det ens fungerade eftersom jag inte fick någon display med min Xk3y men hursomhelst funkar ingenting nu.

När jag klickar på "A" som vanligt för att ladda Xk3y får jag inte längre "Mixed media disc" utan det fastnar vid "Close tray".

Xk3y-modell: R7-2
    Xbox-modell: Tjock/gammal
    DVD-model: Lite-on DG-16D2S-09C
    DVD-FW ver: 83850C
    Flashad med: iXtreme LT+ 2.0

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Oddish Visa Inlägg
    Har lite problem med min Xk3y (köpt hos PSXCare för några månader sedan). Den har fungerat perfekt hitills men så ville ett spel lägga in en systemuppdatering och dum som jag är så tryckte jag på "JA". Därefter blev det bara svart och jag fick stänga av konsollen till slut.

"Det kanske är dags att uppdatera firmwaren" tänkte jag, och laddade ner "Firmware update v1.12" som jag placerade i roten på min passport. Jag satte igång xboxen och väntade en stund. Jag vet ju inte om/när uppdateringen var färdig eller om det ens fungerade eftersom jag inte fick någon display med min Xk3y men hursomhelst funkar ingenting nu.

När jag klickar på "A" som vanligt för att ladda Xk3y får jag inte längre "Mixed media disc" utan det fastnar vid "Close tray".

Xk3y-modell: R7-2
    Xbox-modell: Tjock/gammal
    DVD-model: Lite-on DG-16D2S-09C
    DVD-FW ver: 83850C
    Flashad med: iXtreme LT+ 2.0
    Det beror på att du skrev om configurationen så att den inte längre har ISOMENU aktivt, skrev om det i en annan tråd här tidigare hur du ska lösa det, ganska lätt faktiskt...

Editera den xk3y.cfg fil som följer med så att ISOMENU står som aktiv, därefter kör du om uppdateringen så ska den uppdatera cfg'n
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fungerar konsollen utan problem när du stänger av xk3y? (starta med eject istället för power från avstängd konsoll)

Du skrev aldrig om du fick ordning på xboxens systemuppdatering...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Det är jag som är dum. Huvudproblemet var att jag glömde ta bort firmware-filerna från hårddisken efter uppdateringen. När jag gjorde det (och ändrade till MENUISO=Y) så fungerade allt igen. Tack för hjälpen!

Liknande diskussioner

1. E66 vid försök till uppdatering av Xbox
    By helmut in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 19:40
  2. Problem efter uppdatering från 5.00 M33 till 6.39 LME
    By Tickolas in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 15:14
  3. USB Loader fungerar inte efter uppdatering.
    By Undenius in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 14:36
  4. Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 14:38
  5. Subs funkar inte efter uppdatering
    By Stilettsvennen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-07-22, 19:37

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner