Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Dash launcher - FSD Problem

Registrerade
    Feb 2012
    Respekt
    0

Dash launcher - FSD Problem

Hej!

Jag köpte nyss ett 320GB Gears of war collectors med Jtag och har lyckats forumlurka mig fram till de flesta svaren, men trots många olika forum och youtube filmer kan jag inte lyckas patcha så att FSD botas upp när man startar xboxen, eller när man avslutar ett spel.

Jag kommer alltid till samma meny med quickplay valet, där jag måste först starta XEX och sedan FSD.
    Finns det något man ska göra som avviker från tex den här guiden:
    http://www.thetechgame.com/Forums/t=...-dash-tut.html

Jag hör förnärvarande försökt lägga launch.ini i roten av /Hdd1, /Hdd1/Content/0000000000000000/apps/dash_launch_v2.27 samt så verkar det finnas en även i /Hdd1/Content/0000000000000000/apps/dash_launch_v2.27/Installer mappen efter patchningen. Jag har inte placerat den där själv.

Under själva patchen säger den att den hittar launch.ini i följande:
    device/harddisk0/partition1/ och sedan även i device/flash. Så jag får svara Yes/no två gånger.

När jag är klar med flashningen så startar inte heller xboxen upp igen efter den stängt av sig, jag måste gå å trycka igång den igen.

Tacksam för svar

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av hstnin Visa Inlägg
    Hej!

Jag köpte nyss ett 320GB Gears of war collectors med Jtag och har lyckats forumlurka mig fram till de flesta svaren, men trots många olika forum och youtube filmer kan jag inte lyckas patcha så att FSD botas upp när man startar xboxen, eller när man avslutar ett spel.

Jag kommer alltid till samma meny med quickplay valet, där jag måste först starta XEX och sedan FSD.
    Finns det något man ska göra som avviker från tex den här guiden:
    http://www.thetechgame.com/Forums/t=...-dash-tut.html

Jag hör förnärvarande försökt lägga launch.ini i roten av /Hdd1, /Hdd1/Content/0000000000000000/apps/dash_launch_v2.27 samt så verkar det finnas en även i /Hdd1/Content/0000000000000000/apps/dash_launch_v2.27/Installer mappen efter patchningen. Jag har inte placerat den där själv.

Under själva patchen säger den att den hittar launch.ini i följande:
    device/harddisk0/partition1/ och sedan även i device/flash. Så jag får svara Yes/no två gånger.

När jag är klar med flashningen så startar inte heller xboxen upp igen efter den stängt av sig, jag måste gå å trycka igång den igen.

Tacksam för svar
    Kopiera och pastea innehållet från din launch.ini här på forumet inom [ code ] och [ /code ] så kan vi se över vad som orsakar felet, vart lägger du FSD?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2012
    Respekt
    0
    Detta är en copy paste på /Hdd1 launch.ini
    Kod:
    [QuickLaunchButtons]
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0DE99990F586558
    Default = Hdd1\FreeStyle2.0\default.xex

[Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true
    contpatch = true
    fatalreboot = true
    regionspoof = true
    debugout = false
    livestrong = true
    exchandler = false
    FSD ligger installerat av er på sin plats /Hdd1/FreeStyle2.0 och filen heter default.xex
    Vart XEX ligger och hur det bootas upp har jag ingen aning om.
    Det enda jag har gjort utöver att koppla in boxen är att jag försökt fixa dash launch enligt guiden över. Annars ska det se orginal ut.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Gör om gör rätt

HDD:\ är enheten du skriver i Launch.ini, INTE HDD1:\
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2012
    Respekt
    0
    Ska testa här nu, så i FSD file manager, samt i FTP programmet på min PC som säger Game: och Hdd1: är bara ljug?
    Tack för snabb hjälp, även på helgen. Klart bästa servicen sedan jag var bosatt i Japan.

Registrerade
    Feb 2012
    Respekt
    0
    Japp, nu funkar det som jag hade tänkt mig. Tack igen!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    HDD1 är vad partitionen normalt mappas som och du bör inte lägga saker på HDDX som är den andra partitionen som man lätt kommer åt, HDD1 är alltså "content partitionen" det vill säga där alla sparningar etc. etc. ligger, därför behövs bara 1 hårddisk mountpoint för Dashlaunch och då behövs bara "HDD" egentligen skulle jag kunna be cOz lägga till HDD1 också som möjlighet, bara för att...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Wii Gamecube Homebrew Launcher
    By Toikke2 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 23:22
  2. MPH Firmware Launcher
    By Lizzie in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 23:00
  3. XBMC som default launcher...
    By Sanders in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 19:39
  4. XBox X-Launcher