Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: DLC till 360-spel enklast möjligt

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0

DLC till 360-spel enklast möjligt

Halloj!

Jag har suttit och googlat en del och skulle säkert kunna gräva mer, men så kom jag fram till att jag ville vara lat och jag har samtidigt inte sett någon tråd om detta.

Låt oss säga att jag har laddat hem en full version av UFC Undisputed 3 (uppackat och fungerande ifrån extern) och sen vill lägga in en DLC som heter t ex. "Fighter Pack". När jag packar upp den på datorn så får jag (som med all annan DLC) upp en mapp som heter typ "5451087D" med undermappen 00000002 som i sin tur innehåller en fil. Jag antar att detta är någon form av GOD-format eller liknande?

Frågan lyder iaf; Vilket är det absolut enklaste sättet att lägga in den här formen av DLC och få det att fungera? Jag spelar ifrån extern HDD men vad jag förstått så ska ju all DLC ligga på boxen. Behöver jag hålla på med TUs eller något sådant eller kan jag bara lägga 5451087D-mappen någonstans och få det att fungera?

Ska tillägga att jag inte har några problem att få DLC att fungera på Arcade-spelen eftersom dom redan ligger på HDD i GOD-format och det är bara att lägga in DLCs i rätt undermappar.

Mvh

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av skarvsladd Visa Inlägg
    Halloj!

Jag har suttit och googlat en del och skulle säkert kunna gräva mer, men så kom jag fram till att jag ville vara lat och jag har samtidigt inte sett någon tråd om detta.

Låt oss säga att jag har laddat hem en full version av UFC Undisputed 3 (uppackat och fungerande ifrån extern) och sen vill lägga in en DLC som heter t ex. "Fighter Pack". När jag packar upp den på datorn så får jag (som med all annan DLC) upp en mapp som heter typ "5451087D" med undermappen 00000002 som i sin tur innehåller en fil. Jag antar att detta är någon form av GOD-format eller liknande?

Frågan lyder iaf; Vilket är det absolut enklaste sättet att lägga in den här formen av DLC och få det att fungera? Jag spelar ifrån extern HDD men vad jag förstått så ska ju all DLC ligga på boxen. Behöver jag hålla på med TUs eller något sådant eller kan jag bara lägga 5451087D-mappen någonstans och få det att fungera?

Ska tillägga att jag inte har några problem att få DLC att fungera på Arcade-spelen eftersom dom redan ligger på HDD i GOD-format och det är bara att lägga in DLCs i rätt undermappar.

Mvh
    Det är en LIVE container

Lättast sättet? well, lägg den där den ska ligga (HDD1:\Content\0000.....\) det vill säga du lägger mappen här därefter lägger du in Title Update för spelet (OBS: Ta RÄTT version! det finns olika TU's för olika regioner/version av spelet, kolla MediaID för spelet eller låt FSD ladda hem den åt dig)

Kör sedan XM360 för att låsa upp dom och kolla att namnen stämmer

Det finns olika filformat som i dina ögon ser pretty much identiska ut, GOD, NXE, LIVE, CON, PIR detta är bara några exempel men för konsollen är dom väldigt olika varandra
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    Okej, det är lite pulande mao. Tack för snabb hjälp som vanligt!

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    13
    hej!

Har kollat igenom olika trådar om hur man ska få DLC att fungera men förstod inte riktigt. Det jag har är spel i GoD format på extern disk. jag har lagt över ett program som heter xm360 som ligger på boxen som verkar hitta mina DLC men som jag har förstått det ska man behöva nån title update fil eller någåt. Var får jag tag i det och hur får jag med hjälp av dem mina DLC att fungera att spela?

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av jakobmiller Visa Inlägg
    hej!

Har kollat igenom olika trådar om hur man ska få DLC att fungera men förstod inte riktigt. Det jag har är spel i GoD format på extern disk. jag har lagt över ett program som heter xm360 som ligger på boxen som verkar hitta mina DLC men som jag har förstått det ska man behöva nån title update fil eller någåt. Var får jag tag i det och hur får jag med hjälp av dem mina DLC att fungera att spela?
    http://www.xbuc.net/ är en bra källa för title updates. Plocka hem den senaste som matchar media-ID:t på den release du har installerad, själv brukar jag bara ladda ison i ISO2GOD för att kolla det om det finns tveksamheter kring det.

För det mesta packar du upp och kopierar in title updaten till HDD1:\Content\0000000... precis som när du lägger in ett spel i GoD-format. Har du redan spelet installerat i GoD-format kommer TU:n hamna i en underkatalog till spelets katalog så att säga.

Ibland (eller snarare sällan) ska TU:n till en annan katalog, det kommer du upptäcka när du packar upp den. Skulle det vara aktuellt får du fråga igen om du inte lyckas googla rätt på någon guide

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    13
    Jag har bara GoD-mappen. Kan man med hjälp av den se vilket media-ID spelet har eller? I så fall hur hör man då?

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Jag har bara GoD-mappen. Kan man med hjälp av den se vilket media-ID spelet har eller? I så fall hur hör man då?
    Oj, det kan jag faktiskt inte svara på, har aldrig varit i den situationen själv. Men har du kollat om du fick med någon .nfo-fil i releasen du slangade hem, och om den innehåller nåt om title id? Har du kollat om man kan kan ladda ett spel i GoD-format i ISO2GOD och kanske få ut det den vägen?

Annars är nog det hetaste tipset att plocka hem alla TU:s av den senaste versionen (om det nu finns fler olika rellar med olika media-ID) till spelet i fråga för den regionskodning releasen har (PAL?) och se om du hittar någon vars katalogstruktur matchar GoD-katalogens namn. Sedan är det bara att prova loss, det värsta som kan hända är att TU:n inte tar skruv om du råkat få fel variant.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    http://www.xbuc.net/ är en bra källa för title updates. Plocka hem den senaste som matchar media-ID:t på den release du har installerad, själv brukar jag bara ladda ison i ISO2GOD för att kolla det om det finns tveksamheter kring det.

För det mesta packar du upp och kopierar in title updaten till HDD1:\Content\0000000... precis som när du lägger in ett spel i GoD-format. Har du redan spelet installerat i GoD-format kommer TU:n hamna i en underkatalog till spelets katalog så att säga.

Ibland (eller snarare sällan) ska TU:n till en annan katalog, det kommer du upptäcka när du packar upp den. Skulle det vara aktuellt får du fråga igen om du inte lyckas googla rätt på någon guide
    Det ska antingen ligga på INTERNA hårddisken i den mappstruktur du nämnde, ELLER i cache mappen, för mig har det alltid behövt ligga i cache mappen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det ska antingen ligga på INTERNA hårddisken i den mappstruktur du nämnde, ELLER i cache mappen, för mig har det alltid behövt ligga i cache mappen
    Jag förstår inte, jag har en dlc mapp och en TU exakt var ska jag lägga dem så att det fungerar.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag förstår inte, jag har en dlc mapp och en TU exakt var ska jag lägga dem så att det fungerar.
    DLC mappen borde ha mappar under det, dom mapparna ska du lägga i hdd1:\content\0000...\
    TU brukar ligga i hdd1:\cache\
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    Ladda hem senaste Content Manager så är det betydligt enklare att fixa med allt sånt där. Bara köra med FTP så kan du "browsa" boxen och scanna av. http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=732047

Ett annat tips som jag fick tidigare av Swizzy (givetvis) är ju att ladda hem alla TUs i FSD 2.2. Själv laddade jag hem FSD installer så numera bootar boxen upp sig direkt till FSD 2.2, som är en riktigt bra dashboard (tycker jag än sålänge). http://www.teamfsd.com/forums/newspage.php?news=810 Jag laddade hem "LIVE version".
    Last edited by skarvsladd; 2012-03-09 at 22:38.

Registrerade
    Nov 2011
    Respekt
    13
    Om man laddar ner TUs via FSD lägger de sig automatiskt i rätt mapp så att allt funkar?

Liknande diskussioner

1. Film till Nintendo 3DS - Möjligt?
    By Frantic in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 09:28
  2. jb2 dongle gör det möjligt att spela 3.6x + spel??
    By icqdevil in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 10:11
  3. Byta till större HD? Är det möjligt?
    By Gewehrkugel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 22:39
  4. Hur ta bort spel från HD bäst/enklast?
    By 4-Stroke in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2005-01-08, 17:54

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner