Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 58

Diskussion: Tänkte använda din GUI för Xebuild..

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24

    Tänkte använda din GUI för Xebuild..

    ..men som vanligt vill man gärna fråga så man är säker innan man trallar vidare.

    Då det nog är närmare ett år sedan jag hade boxen igång (går i perioder då jag nu kört på PS3:an och Wii:n istället) förmodar jag att jag måste uppdatera dash för nyare spel då jag fortfarande ligger på XBR och 8955. Jag såg att 14717 precis kommit men den verkar ju inte direkt skapa några positiva effekter så det är väl lika bra att köra på 14699 som Xebuild GUI V2.0 RC2 använder sig av?

    1. Spelar det någon roll om jag använder min original 8955 eller är det bättre att använda den 8955 jag har inflashad nu som jag fick genom XBR som har bad blocks fixed etc? Originalet har jag på datorn och troligtvis även den modifierade XBR varianten. Annars är det väl bara att köra Flash360 och ta en ny utläsning av NAND:en?

    2. För skoj skull öppnade jag upp min original.bin i "Xebuild GUI V2.0 RC2" och fick då gröna bockar på alla saker utom "CPUKey" och "SMC Hack". CPU-nyckeln har jag liggandes i ett text dokument så den antar jag bara är att köra copy+paste på in i programmet. Men vad ska jag väja på "SMC Hack"? Det känns ju som att Cygnos försvinner så då återstår väl bara normal, aud clamp eller aud clamp + eject?

    3. Vad ska jag välja på "Xell"? Xell, Xellous eller Xell-Reloaded

    4. Något annat som man kan eller bör fylla i? Finns ju en mängd med rutor och info. Typ, Special Patches, Keyvault Info, Misc Options...

    5. Bör jag använda detta GUI från dig Swizzy eller finns det bättre alternativ (hehe inte meningen att verka uppkäftig :P)? Jag tänker bara eftersom det finns Easy Freeboot, 360 Multi Builder etc som många andra rekommenderar.

    Jag måste ge dig cred för att det ser förbannat snyggt och stilrent ut. Hoppas det fungerar lika bra som det ser ut :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Bättre att köra med den du har på moderkortet, då kommer den även mappa om alla badblocks och sådär åt dig

    2. Om du laddar din redan hackade version kommer programmet tala om för dig vilket SMC hack du ska använda, jag kan inte svara på den frågan då jag inte vet hur den är lödd, men vad gäller CPUKey ja, det är bara att klistra in den där...

    3. Xell-Reloaded är att föredra, det är den senaste, därför den är förinställd också (som standard settings)

    4. Well, resten är egentligen inget viktigt om du inte vet vad du håller på med, det viktigaste är framtvingat det är väl bra om du sparar loggen dock, det kan du låta programmet göra automatiskt, eller göra manuellt när den är färdig...

    5. Well, min GUI är bland dom bästa, Easy Freeboot är ett gammalt project som lagts ner, istället finns där Exploit360 som ändå inte stödjer 14699 (om du inte kör beta versionen av Exploit360v2), den är i vilket fall ungefär som min, men saknar många funktioner jag har... och är jobbigare att arbeta med tycker jag personligen, och den e mycket mer buggig än vad min är

    Tackar Kan säga det att RC2 är aningen buggig fortfarande, även RC3 som du finner på min server är buggig, RC4 (Troligen final) har fixat det jag kunnat hitta själv, och jag har lagt till failsafe checks, det vill säga den kollar att du valt rätt moderkort etc, har du inte det får du en varning och den frågar om du vill använda det jag tycker du ska använda baserat på den information jag kan få fram från din nand...

    ** Edit: **

    Missade att svara på en av dina frågor där (SORRY!) du behöver absolut inte vänta på att 14717 kommer just nu iaf, finns inga spel som kräver det ännu och den tillför ingenting livsviktigt (vad jag hört änsålänge iaf, det ryktades om att den skulle förbättra någonting kring färger vid video uppspelning, men jag vet inte om det verkligen stämmer?)
    Last edited by Swizzy; 2012-02-17 at 23:02.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Och tack för svar! Några saker till bara.

    1. Så du menar att bästa sättet är att köra Flash360 på boxen som den är nu för att få en så fräsch utläsning av NAND:en som möjligt? Annars har jag hittat den image som skall vara inflashad på datorn. Det borde väl inte vara någon skillnad på den samt den som finns på moderkortet nu? Det läggs väl inte till någon info på NAND:en i efterhand (efter inflashningen)?

    2. När jag öppnade upp min "bad blocks fixed"-image så är det ändå inget ifyllt under "SMC Hack". Dock ser jag under "Motherboard information" att det står "Suggested SMC: Normal". Är det där du menar att jag får infon jag behöver, i detta fall då valet "Normal" som jag själv ska välja under "SMC Hack"?

    3. Det finns ju även ett option för "Include Dashlaunch". Ligger dashlaunch med denna programvara eller måste jag ta hem den separat och lägga på rätt ställe på disken?

    4. När kommer RC4 som du pratar om? Jag dör ju inte om jag väntar några dagar så om det är en stabilare version så är väl det att föredra.

    Återigen tack för alla svar!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Och tack för svar! Några saker till bara.

    1. Så du menar att bästa sättet är att köra Flash360 på boxen som den är nu för att få en så fräsch utläsning av NAND:en som möjligt? Annars har jag hittat den image som skall vara inflashad på datorn. Det borde väl inte vara någon skillnad på den samt den som finns på moderkortet nu? Det läggs väl inte till någon info på NAND:en i efterhand (efter inflashningen)?

    2. När jag öppnade upp min "bad blocks fixed"-image så är det ändå inget ifyllt under "SMC Hack". Dock ser jag under "Motherboard information" att det står "Suggested SMC: Normal". Är det där du menar att jag får infon jag behöver, i detta fall då valet "Normal" som jag själv ska välja under "SMC Hack"?

    3. Det finns ju även ett option för "Include Dashlaunch". Ligger dashlaunch med denna programvara eller måste jag ta hem den separat och lägga på rätt ställe på disken?

    4. När kommer RC4 som du pratar om? Jag dör ju inte om jag väntar några dagar så om det är en stabilare version så är väl det att föredra.

    Återigen tack för alla svar!
    1. Dina dashboard inställningar ändras EFTER att du har flashat in den, så vill du slippa behöva ställa in allt det där igen dumpar du igen, det kan även uppstå så kallade "Badblocks" i efterhand, dom finns jue då inte i dumpen du har på datorn, det kan även uppstå när du skriver, again, finns inte i filen du har på datorn...

    2. Jo, precis... jag hade missat det i någon RC version, att få den att ställa in det automatiskt (borde funka med RC3 har jag för mig, eller så har jag fixat det inför RC4/Final som jag inte släppt ännu

    3. Den ligger med redan v2.29 finns med

    4. Den kommer när xeBuild/fbBuild/ggBuild teamet är färdiga med sin nya version, vill inte släppa RC4 idag och imorrn släppa uppdatering för att stödja det, blir liksom lite mycket (jag vet inte när den är färdig)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Ait, då är jag med =) Då väntar jag lite till då tills RC4 kommer :P

    Edit: Ja just ja en grej till...

    Tidigare när jag körde spel så gick dom ju att starta direkt från NXE. Jag hade kört QuickBoot så sökvägen blev korrekt på USB-disken där spelen låg. Men går det inte att göra så med nya spel? Jag får för mig att man måste köra FSD för att nya spel ska fungera. Men det kanske är helt fel?

    Och vad gör egentligen Dashlaunch? Är det en Launch app för att starta valfritt homebrew program till skillnad från NXE direkt vid boot? T.ex. då FSD?

    Fan mycket frågor när man inte hängt med senaste åren..
    Last edited by pemani; 2012-02-18 at 15:50.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Sorry för sent svar... multitaskar lite för mycket nu men iaf:

    Det ska funka direkt med quickboot länkar fortfarande, FSD har inga direkta funktioner för att patcha någonting eller så, XEXMenu funkar lika bra som FSD om inte bättre, och den har inte utvecklats på jätte länge, därav ska även Quick Boot länkar kunna starta spelen

    Dashlaunch är lite av allt möjligt grund tanken är att den ska göra det möjligt att ha autostart av t.ex. FSD eller annan homebrew (går även att starta spel med den om man vill det) Men det har blivit så mycket mer, massa extra funktioner överallt som är helt awesome!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Sent svar? =) På andra forum kan man få vänta i dagar på svar om man ens får ett :P

    Men du menar att dashlaunch kan vara installerat men att NXE bootar precis som vanligt? Det är mer ett eget val att boota något annat?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Sent svar? =) På andra forum kan man få vänta i dagar på svar om man ens får ett :P

    Men du menar att dashlaunch kan vara installerat men att NXE bootar precis som vanligt? Det är mer ett eget val att boota något annat?
    Japp, vi installerar ALLTID Dashlaunch
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Oooh, skådar jag en 2.0 Final?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Oooh, skådar jag en 2.0 Final?
    Japp, sorry, glömt bort o meddela dig om den men den innehåller några buggar trots en hel del tester, sitter och fixar med dom fortfarande, och 14717 är INTE att rekomendera som dashboard i dagsläget... (vissa spel funkar inte med den)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, sorry, glömt bort o meddela dig om den men den innehåller några buggar trots en hel del tester, sitter och fixar med dom fortfarande, och 14717 är INTE att rekomendera som dashboard i dagsläget... (vissa spel funkar inte med den)
    Det är lugnt, det hade jag inte väntat mig heller =) Men såg news om den på xbox-scene. Ok då kanske man ska vänta ett tag till då på en bugfix? Men den skapar 14699 images och inte 14717 som verkar suga?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Det är lugnt, det hade jag inte väntat mig heller =) Men såg news om den på xbox-scene. Ok då kanske man ska vänta ett tag till då på en bugfix? Men den skapar 14699 images och inte 14717 som verkar suga?
    Den kan skapa följande versioner: 9199, 12611, 12625, 13146, 13599, 13604, 14699 och 14717

    För allt annat än 14717 måste du dock ladda hem dashboard filerna, det kan du låta programmet göra åt dig (gå in under download taben så hittar du funktion för att ladda hem och installera filerna åt dig) därefter kan du bygga en ny image
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den kan skapa följande versioner: 9199, 12611, 12625, 13146, 13599, 13604, 14699 och 14717

    För allt annat än 14717 måste du dock ladda hem dashboard filerna, det kan du låta programmet göra åt dig (gå in under download taben så hittar du funktion för att ladda hem och installera filerna åt dig) därefter kan du bygga en ny image
    Så du menar att det enbart "medföljer" filer för 14717 till denna release? Så vill jag t.ex. skapa en jtag-image för 14699 så får jag ladda hem dom via programmet? För jag har för mig att man måste installera den officiella dashboarden efter själva flashningen om man vill ha dom där mii figurerna eller vad dom nu kallas. Så får jag hem original dashboarden i "orört" skick så jag kan installera den efter att ha flashat in jtag-imagen eller måste jag ta den från annan sida?

    Förresten vart läste du att vissa spel inte fungerar? Var bara nyfiken att läsa på lite om problematiken..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Så du menar att det enbart "medföljer" filer för 14717 till denna release? Så vill jag t.ex. skapa en jtag-image för 14699 så får jag ladda hem dom via programmet? För jag har för mig att man måste installera den officiella dashboarden efter själva flashningen om man vill ha dom där mii figurerna eller vad dom nu kallas. Så får jag hem original dashboarden i "orört" skick så jag kan installera den efter att ha flashat in jtag-imagen eller måste jag ta den från annan sida?

    Förresten vart läste du att vissa spel inte fungerar? Var bara nyfiken att läsa på lite om problematiken..
    Läste om det? well, mina kompisar berättade det för mig... Ja, det är bara 14717 dashboard filerna som följer med i packet, men programmet kan ladda hem 14699 åt dig, även avatar uppdateringen kan den ladda hem åt dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Läste om det? well, mina kompisar berättade det för mig... Ja, det är bara 14717 dashboard filerna som följer med i packet, men programmet kan ladda hem 14699 åt dig, även avatar uppdateringen kan den ladda hem åt dig...
    Ok, jag tänkte att om vissa spel inte fungerar så borde det väl vara ganska "big news" och diskuteras flitigt på andra sidor? Det var bara därför jag frågade för att jag inte sett något om det. Inte för att jag tvivlar på vad du säger. Jag ville bara läsa om vilka spel det gäller och om en ev lösning är på gång.

    Perfekt att den kan ladda hem allt man behöver! Men det kommer att komma ytterligare en version sen då med buggar fixade?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ok, jag tänkte att om vissa spel inte fungerar så borde det väl vara ganska "big news" och diskuteras flitigt på andra sidor? Det var bara därför jag frågade för att jag inte sett något om det. Inte för att jag tvivlar på vad du säger. Jag ville bara läsa om vilka spel det gäller och om en ev lösning är på gång.

    Perfekt att den kan ladda hem allt man behöver! Men det kommer att komma ytterligare en version sen då med buggar fixade?
    Ja, 2.01

    du kan läsa om problemet här:

    http://www.teamfsd.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=1159
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, 2.01

    du kan läsa om problemet här:

    http://www.teamfsd.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=1159
    Ah perfekt, tack!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Hmm.. Bara för att testa lite så öppnade jag min xbr.bin (8955), alltså den image som är jtag:ad och inflashad just nu, i ditt program. Fyllde i CPU-nyckel och Normal SMC. När jag sedan genererade imagen så fick jag följande:

    building jtag image
    ***** WARNING: could not find a non-zero CF LDV to use, setting it to 1 but that may be incorrect!---------------------------------------------------------------
    output.bin image built, info:

    Det skall påpekas att jag använde din RC2 och jag har inte som sagt läst ur en fräsch NAND-kopia från boxen. Läste någon annanstans att det var rekommenderat att gå från XBR 8955 till Freeboot 9199 innan man tar steget mot 14699. Vad tror du Swizzy?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Hmm.. Bara för att testa lite så öppnade jag min xbr.bin (8955), alltså den image som är jtag:ad och inflashad just nu, i ditt program. Fyllde i CPU-nyckel och Normal SMC. När jag sedan genererade imagen så fick jag följande:

    building jtag image
    ***** WARNING: could not find a non-zero CF LDV to use, setting it to 1 but that may be incorrect!---------------------------------------------------------------
    output.bin image built, info:

    Det skall påpekas att jag använde din RC2 och jag har inte som sagt läst ur en fräsch NAND-kopia från boxen. Läste någon annanstans att det var rekommenderat att gå från XBR 8955 till Freeboot 9199 innan man tar steget mot 14699. Vad tror du Swizzy?
    Det där är fullt normalt, bara att ignorera om du bygger en JTAG image, bygger du glitch image eller retail är LDV super viktigt...

    Att gå från 8955 -> 14xxx är inga problem, ingen direkt skillnad att gå från 8955 till 9199 och sedan gå vidare, det är jue ändå samma bootloaders som används och samma program
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det där är fullt normalt, bara att ignorera om du bygger en JTAG image, bygger du glitch image eller retail är LDV super viktigt...

    Att gå från 8955 -> 14xxx är inga problem, ingen direkt skillnad att gå från 8955 till 9199 och sedan gå vidare, det är jue ändå samma bootloaders som används och samma program
    Ah gött. Nej jag blev osäker då jag läste på ett par ställen att det var bättre att gå till 9199 emellan. XBR och Freeboot har väl helt olika uppbyggnader(?) så jag tänkte om det var säkrare att uppdatera från en tidigare Freeboot till en betydligt senare Freeboot (ja naturligtvis måste ju bytet ske någonstans på vägen men kanske hellre då tidigare i utvecklingen).

    Bör jag använda Flash360 när jag läser ur NANDen?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ah gött. Nej jag blev osäker då jag läste på ett par ställen att det var bättre att gå till 9199 emellan. XBR och Freeboot har väl helt olika uppbyggnader(?) så jag tänkte om det var säkrare att uppdatera från en tidigare Freeboot till en betydligt senare Freeboot (ja naturligtvis måste ju bytet ske någonstans på vägen men kanske hellre då tidigare i utvecklingen).

    Bör jag använda Flash360 när jag läser ur NANDen?
    Det är vad jag brukar göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är vad jag brukar göra
    Då kör vi på det =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Kommer det förresten någon ny version inom kort eller är det flesta buggar åtgärdade?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Kommer det förresten någon ny version inom kort eller är det flesta buggar åtgärdade?
    Dom flesta buggarna som rör JTAG är fixade, iaf från min sida... men det e några buggar kvar som berör Glitch/Retail/Devkit som behöver fixas, dock har jag inga planer på att släppa en ny version närmaste tiden, har lite funktioner jag sitter och filar på, senaste versionen är jue 2.01, kör på den... men använd 14699 som systemversion och dashfiles.xml/updates.xml filerna från 2.0 (min host för nya filerna funkar inte riktigt som den ska atm (tror jag iaf, om inte han har fixat det nu)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dom flesta buggarna som rör JTAG är fixade, iaf från min sida... men det e några buggar kvar som berör Glitch/Retail/Devkit som behöver fixas, dock har jag inga planer på att släppa en ny version närmaste tiden, har lite funktioner jag sitter och filar på, senaste versionen är jue 2.01, kör på den... men använd 14699 som systemversion och dashfiles.xml/updates.xml filerna från 2.0 (min host för nya filerna funkar inte riktigt som den ska atm (tror jag iaf, om inte han har fixat det nu)
    Förlåt om jag är trög men kan du utveckla det där lite mer? Ska jag börja med att köra Flash360 och få en fräsch NAND-utläsning och sedan köra 2.01 av ditt GUI och skapar JTAG-imagen där? Vad ska jag med 2.0 till? Menar du att jag ska ladda hem själv 14699 i den för Avatardelen m.m.?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Förlåt om jag är trög men kan du utveckla det där lite mer? Ska jag börja med att köra Flash360 och få en fräsch NAND-utläsning och sedan köra 2.01 av ditt GUI och skapar JTAG-imagen där? Vad ska jag med 2.0 till? Menar du att jag ska ladda hem själv 14699 i den för Avatardelen m.m.?
    Ja, från 2.0 tar du 2 filer: updates.xml och dashfiles.xml, byt ut dom filerna som finns med 2.01 mot dom som finns i 2.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, från 2.0 tar du 2 filer: updates.xml och dashfiles.xml, byt ut dom filerna som finns med 2.01 mot dom som finns i 2.0
    Jaja du menar så =) Ja men då är jag med. Tack!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Fan måste fråga ändå.. visst är det "Flash360" jag ska använda och inte "NAND Flasher 360"? Hittade båda på Xbins..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Fan måste fråga ändå.. visst är det "Flash360" jag ska använda och inte "NAND Flasher 360"? Hittade båda på Xbins..
    Spelar ingen roll, båda funkar lika bra den senare är från trancy och där kan du välja filen själv, medans med den första har den statiska namn...

    Kom att tänka på en grej jag glömde säga till dig tidigare, kom ihåg att ladda hem dashfiles (därav du byter xml'en så du får bra länkar)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Spelar ingen roll, båda funkar lika bra den senare är från trancy och där kan du välja filen själv, medans med den första har den statiska namn...

    Kom att tänka på en grej jag glömde säga till dig tidigare, kom ihåg att ladda hem dashfiles (därav du byter xml'en så du får bra länkar)
    Ja jag laddade hem "Dashfiles_14699.zip" på 14.2 MB via ditt program och download-fliken. Jag antar att det bara är att zippa upp den i 14699 mappen? Tjuvkollade lite i 14719-mappen och det ser ut som liknande filer där.

    Laddade även hem "$SystemUpdate_14699.zip". Antar att jag skall köra den efter själva flashningen för att få Avatars etc? Är den strippad på onödigt skit? Kom ihåg att jag läste nåt om det för väldigt länge sedan att man skulle ta updaten från xbins och inte direkt från MS/Xbox hemsida..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Uppdatera din JTAG/RGH-JTAG med xeBuild GUI 1.1 till Dashboard 2.0.14699.0
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 21:27
  2. Problem med xeBuild GUI version 1.1
    By mizzce in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-23, 00:55
  3. Tänkte
    By Förvirrad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 16:45
  4. Tänkte köpa X-box
    By R0D in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-23, 13:42
  5. Tänkte sätta in ett neo 4!!
    By M&M in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-01-28, 18:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •