Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 58 av 58

Diskussion: Tänkte använda din GUI för Xebuild..

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ja jag laddade hem "Dashfiles_14699.zip" på 14.2 MB via ditt program och download-fliken. Jag antar att det bara är att zippa upp den i 14699 mappen? Tjuvkollade lite i 14719-mappen och det ser ut som liknande filer där.

    Laddade även hem "$SystemUpdate_14699.zip". Antar att jag skall köra den efter själva flashningen för att få Avatars etc? Är den strippad på onödigt skit? Kom ihåg att jag läste nåt om det för väldigt länge sedan att man skulle ta updaten från xbins och inte direkt från MS/Xbox hemsida..
    Japp, programmet ska iofs packa upp den åt dig, men kanske inte funkar som det ska?

    Vad gäller uppdateringen är det den du ska köra efter ja, den är inte strippad på ngnting, den är original, anledningen till att du inte ska ta från MS hemsida är för att dom kan byta ut filen åt dig utan att du vet om det och får nyare version
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, programmet ska iofs packa upp den åt dig, men kanske inte funkar som det ska?

    Vad gäller uppdateringen är det den du ska köra efter ja, den är inte strippad på ngnting, den är original, anledningen till att du inte ska ta från MS hemsida är för att dom kan byta ut filen åt dig utan att du vet om det och får nyare version
    Aha ok. Nej den packade inte upp någonting automatiskt, fick bara .zip filen nerladdad.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Aha ok. Nej den packade inte upp någonting automatiskt, fick bara .zip filen nerladdad.
    Den klagade inte på att MD5 var felaktig heller?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den klagade inte på att MD5 var felaktig heller?
    Nej MD5 stämde överens. Gick även bra att zippa upp den, gnällde ej alltså på korrupt arkiv etc..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Ville bara meddela att det fungerade helt perfekt! Supertack Swizzy för både kanonhjälp och superprogram!

    Om jag nu ska köra in system updaten. Det är väl bara att zippa upp filen "$SystemUpdate_14699.zip" som jag laddade hem vid programmet och lägga mappen "$systemupdate" på rooten på usb-stickan och sedan installera? Den kan väl inte fucka upp någonting med jtagen? Tycker mig ha läst detta men vill ändå fråga en extra gång..
    Last edited by pemani; 2012-02-29 at 17:19.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ville bara meddela att det fungerade helt perfekt! Supertack Swizzy för både kanonhjälp och superprogram!

    Om jag nu ska köra in system updaten. Det är väl bara att zippa upp filen "$SystemUpdate_14699.zip" som jag laddade hem vid programmet och lägga mappen "$systemupdate" på rooten på usb-stickan och sedan installera? Den kan väl inte fucka upp någonting med jtagen? Tycker mig ha läst detta men vill ändå fråga en extra gång..
    Japp, men låt mitt program preppa åt dig (välj först enhet, sedan trycker du på prepare)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, men låt mitt program preppa åt dig (välj först enhet, sedan trycker du på prepare)
    Ska jag bara få en fil som heter "launch.ini" i samband med detta på rooten på minnet? Är det bara att packa upp zip filen sedan på rooten på minnet, koppla in den i boxen och reboota?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ska jag bara få en fil som heter "launch.ini" i samband med detta på rooten på minnet? Är det bara att packa upp zip filen sedan på rooten på minnet, koppla in den i boxen och reboota?
    Hmm, din dator är väldigt underlig den tycks inte gilla 7zip's CLI version den ska både packa upp zipfilen och skapa den mappen... den ska även installera dashfiles åt dig (packa upp den filen)

    Anyways, packa upp filen till minnet (så du får en $systemupdate mapp på minnet) sedan startar du med det minnet i så ska den säga att det finns en uppdatering, bara köra den om allting blev rätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hmm, din dator är väldigt underlig den tycks inte gilla 7zip's CLI version den ska både packa upp zipfilen och skapa den mappen... den ska även installera dashfiles åt dig (packa upp den filen)

    Anyways, packa upp filen till minnet (så du får en $systemupdate mapp på minnet) sedan startar du med det minnet i så ska den säga att det finns en uppdatering, bara köra den om allting blev rätt
    Alltså nu har jag den mappen ($systemupdate) samt "launch.ini" på rooten på minnet. Räcker det alltså? Eller vad menar du med att "den ska även installera dashfiles åt dig (packa upp den filen)"? Menade du i det tidigare stadiet där jag skapade imagen?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Alltså nu har jag den mappen ($systemupdate) samt "launch.ini" på rooten på minnet. Räcker det alltså? Eller vad menar du med att "den ska även installera dashfiles åt dig (packa upp den filen)"? Menade du i det tidigare stadiet där jag skapade imagen?
    Japp, precis
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, precis
    Ah najs =) Ja undra varför det inte ville fungera som det var tänkt då med programmet. Men jaja, funkar det lika bra att göra det manuellt så är det ju bra =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ah najs =) Ja undra varför det inte ville fungera som det var tänkt då med programmet. Men jaja, funkar det lika bra att göra det manuellt så är det ju bra =)
    Vilken version av windows kör du? XP? Vista? 7? 32 eller 64-bitars? om du kör Vista/7 har du UAC igång?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilken version av windows kör du? XP? Vista? 7? 32 eller 64-bitars? om du kör Vista/7 har du UAC igång?
    W7, 64bits Ultimate, UAC avstängt (eller "meddela aldrig").
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    W7, 64bits Ultimate, UAC avstängt (eller "meddela aldrig").
    Vart kör du programmet från? skrivbordet? eller ngn annanstans?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vart kör du programmet från? skrivbordet? eller ngn annanstans?
    "d:\xebuild 2.01". Ev nåt med mellanslag? Har inte möjlighet att testa just nu.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    "d:\xebuild 2.01". Ev nåt med mellanslag? Har inte möjlighet att testa just nu.
    Np, det spelar ingen roll med mellanslag, var mer att jag funderade på om det hade att göra med restriktioner baserat på att du körde från skrivbordet, ibland kan det ställa till med problem nämligen att köra från skrivbordet, att programmet inte får rätt permissions xD
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Hmm en lite skum grej.. alla länkar till spelen på den externa disken har helt plötsligt börjat peka mot ett och samma spel. Så oavsett vilket spel jag försöker starta så går Alan Wake igång.. Har skapat länkarna med QuickBoot och övriga spel har fungerat perfekt innan updaten. Nu tror jag ju bara att det är nåt jäkla skitfel. Jag kanske måste koppla in externa disken i datorn och göra nya länkar? Eller har du hört nåt om detta förut och vet vad det kan bero på? Jag har kopierat över länkarna igen från den externa disken till den interna men felet kvarstår.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Inte varit med om det tidigare, men å andra sidan använder jag inte heller Quickboot länkar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inte varit med om det tidigare, men å andra sidan använder jag inte heller Quickboot länkar
    Efter lite googlande och sökande på andra sidor så verkar det som att det åtminstone är några andra med samma problem. Ev en bugg eller snarare kompatibilitetsproblem mellan senare dasher och quickboot. Det komiska är att jag fick tips om en workaround, trycka på blå istället för grön :P Då fungerar spelen perfekt. Fick även tips om att testa "Shortcut" istället för "Quickboot" då den finns i betydligt nyare utgåvor och ska vara överlag betydligt bättre. Ska testa det här nån dag framöver.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Alltså dash launch, har det nåt form av GUI man kan köra på boxen? Eller ligger det bara tyst i bakgrunden och är totalt osynligt? Jag tänkte ev inställningar etc i det programmet..

    Jag antar att det bara är någon boot fil man får köra genom xexmenu eller liknande om man vill editera inställningar?
    Last edited by pemani; 2012-03-01 at 23:20.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Alltså dash launch, har det nåt form av GUI man kan köra på boxen? Eller ligger det bara tyst i bakgrunden och är totalt osynligt? Jag tänkte ev inställningar etc i det programmet..

    Jag antar att det bara är någon boot fil man får köra genom xexmenu eller liknande om man vill editera inställningar?
    Dashlaunch ligger tyst i bakgrunden och körs, eller tyst och tyst... den ligger där och bråkar som f*n med systemet för att det ska göra som du vill

    För att configurera dashlaunch har du en sådan funktion i xeBuild GUI (aktivera advanced mode för att komma åt den) med hjälp av det kan du editera settings och allting så att den gör som du vill att den ska göra

    Men för alla "true/false" frågor finns dom även i dashlaunch installern, den frågar om den hittar en launch.ini någonstans om du vill ändra settings... det är dock svårare att förstå det än att använda min GUI för att ändra settings, den sparar settings i "launch.ini" den laddas sedan av dashlaunch och används (lägg den i roten på valfri minnesenhet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dashlaunch ligger tyst i bakgrunden och körs, eller tyst och tyst... den ligger där och bråkar som f*n med systemet för att det ska göra som du vill

    För att configurera dashlaunch har du en sådan funktion i xeBuild GUI (aktivera advanced mode för att komma åt den) med hjälp av det kan du editera settings och allting så att den gör som du vill att den ska göra

    Men för alla "true/false" frågor finns dom även i dashlaunch installern, den frågar om den hittar en launch.ini någonstans om du vill ändra settings... det är dock svårare att förstå det än att använda min GUI för att ändra settings, den sparar settings i "launch.ini" den laddas sedan av dashlaunch och används (lägg den i roten på valfri minnesenhet)
    Ah se där, advanced mode =)

    Men om jag inte missminner mig så medföljde väl Dash Launch i samband med den image jag skapade i ditt GUI? Om det är så så antar jag att du har rätt vettig default inställningar valda?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ah se där, advanced mode =)

    Men om jag inte missminner mig så medföljde väl Dash Launch i samband med den image jag skapade i ditt GUI? Om det är så så antar jag att du har rätt vettig default inställningar valda?
    Japp, det stämmer bra det, och ja, det är väl vettiga settings enligt mina åsikter det är den som vi kör med för alla våra kunder på PSXCare så
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, det stämmer bra det, och ja, det är väl vettiga settings enligt mina åsikter det är den som vi kör med för alla våra kunder på PSXCare så
    Ah gött. Men jag tänkte installera FSD. Det är väl bara att plocka hem, slänga ut på ett usb minne och installera via XEXMenu antar jag. Men hur gör jag om jag vill att den ska autoboota genom dash launch? Måste jag köra ditt GUI igen och konfa den vägen? För jag kan väl inte ändra nåt i själv boxen vad gäller config filen för det går väl bara under själva installationen?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ah gött. Men jag tänkte installera FSD. Det är väl bara att plocka hem, slänga ut på ett usb minne och installera via XEXMenu antar jag. Men hur gör jag om jag vill att den ska autoboota genom dash launch? Måste jag köra ditt GUI igen och konfa den vägen? För jag kan väl inte ändra nåt i själv boxen vad gäller config filen för det går väl bara under själva installationen?
    Japp, nej du kan kopiera ut launch.ini från flash, ändra i den och lägga den på t.ex. HDD1:\launch.ini eller USB:\launch.ini
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, nej du kan kopiera ut launch.ini från flash, ändra i den och lägga den på t.ex. HDD1:\launch.ini eller USB:\launch.ini
    Ja jag har faktiskt googlat under tiden och hittat lite info på andra sidor så allt är "up and working" =)

    Det enda jag försöker komma underfull med nu är hur fasiken man laddar hem covers till spelen? Det finns ju nån download funktion men den kräver ju internetuppkoppling. Denna har varit live bannad sen x antal år tillbaka i tiden. Förstör det då hela poängen med detta? Eller måste man köpa nåt live kort för att komma ut (jag har aldrig varit ute på Xbox Live så jag har inte en aning om hur det funkar)? Tycker mig ha letat igenom alla inställningar ett antal gånger men jag måste ju missa något för jag hittar inget om arbetsgrupp eller tilldelad IP via DHCP eller liknande. Det enda jag fann var att aktivera Samba och där kunde ändra till min arbetsgrupp. Men det hjälper ju inte så mycket i "cover"-avseendet.

    Har du nåt bra svar Herr Guru Swizzy? :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ja jag har faktiskt googlat under tiden och hittat lite info på andra sidor så allt är "up and working" =)

    Det enda jag försöker komma underfull med nu är hur fasiken man laddar hem covers till spelen? Det finns ju nån download funktion men den kräver ju internetuppkoppling. Denna har varit live bannad sen x antal år tillbaka i tiden. Förstör det då hela poängen med detta? Eller måste man köpa nåt live kort för att komma ut (jag har aldrig varit ute på Xbox Live så jag har inte en aning om hur det funkar)? Tycker mig ha letat igenom alla inställningar ett antal gånger men jag måste ju missa något för jag hittar inget om arbetsgrupp eller tilldelad IP via DHCP eller liknande. Det enda jag fann var att aktivera Samba och där kunde ändra till min arbetsgrupp. Men det hjälper ju inte så mycket i "cover"-avseendet.

    Har du nåt bra svar Herr Guru Swizzy? :P
    I vanliga dashboarden ställer du om inställningarna för nätverket sen kopplar du in en nätverkskabel så löser det sig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #58
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    I vanliga dashboarden ställer du om inställningarna för nätverket sen kopplar du in en nätverkskabel så löser det sig
    Aha man var tvungen att gå den vägen. Tack =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Guide: Uppdatera din JTAG/RGH-JTAG med xeBuild GUI 1.1 till Dashboard 2.0.14699.0
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 21:27
  2. Problem med xeBuild GUI version 1.1
    By mizzce in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-23, 00:55
  3. Tänkte
    By Förvirrad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 16:45
  4. Tänkte köpa X-box
    By R0D in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-23, 13:42
  5. Tänkte sätta in ett neo 4!!
    By M&M in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-01-28, 18:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •