Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: En förfrågan om lite "statistik" från er som RGH:at jaspers i större volymer

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18

    En förfrågan om lite "statistik" från er som RGH:at jaspers i större volymer

    Sitter och spånar på att ge mig i kast med att RGH:a min Jasper, men det hänger på om jag kan få den att tillförlitligt boota snabbare än min Slim, som i snitt kanske tar 30 sek på sig att komma igång.

    Då jag bara gjort det på en enda Jasper tidigare, som var väldigt medgörlig och startar på 1-2 pulser mest hela tiden med originallängderna på de kablar som följer med TX coolrunner, utan några kondingar och andra tweaks hit och dit på diverse ställen, så har jag inte direkt mycket att gå på själv. Har därför några frågor till de av er här på forumet som RGH:at Jaspers i större volymer, och därmed har referensmaterial:

    1) Ungefär hur stor är chansen att det bara är att smälla i en Coolrunner i en Jasper, utan att fippla och modifiera grejer, och få den att påbörja bootsekvensen på under 10 sek?

    2) Vidare, hur stor är chansen att få en Jasper att påbörja bootsekvensen på under 10 sek om man går vidare med att trimma in kabellängder?

    3) Och till sist, hur stor är chansen att få en Jasper att påbörja bootsekvensen på under 10 sek om man utöver trimning av kabellängder även tillåter diverse kondensatortweaks?

    Tack på förhand!

    [edit] Börjar det förresten inte bli dags att slänga in nåt om RGH i detta delforums rubrik?
    Last edited by kaputnik; 2012-02-19 at 10:27.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Varför ska vi ha en separat forum sektion för RGH? RGH/JTAG är i det stora hela same same different name, det som skiljer sig är väl egentligen att du använder ett Chip med RGH och 2 dioder alternativt några motstånd/andra komponenter för SMC-JTAG hacket

    Men för att svara på dina frågor:

    1. Jag kan inte svara på hur det är med Coolrunner då jag själv monterar MG2 i 99% av alla maskinerna vi kör med på PSXCare, bootiderna är ungefär samma som på Slim, vi försöker alltid optimera för att det ska starta inom 1 minut (främst genom att dra kablarna på olika sätt, det är vad som påverkar mest, vi kör även med lite tjockare kabel på VCC/GND och på slim kör vi tjockare kabel på CPU_RST också)

    2/3. Jasper är väldigt lik Slim i hur den reagerar på hacket, så chanserna för att få den att boota inom 10 sek varje gång är hyffsat minimal utan tweaks med hur man placerar kablar/kabel längden även grovleken på kablarna spelar roll med tweaks... att byta kondensatorerna kan även det påverka, men det är främst påverkan om den i huvudtaget kommer funka eller ej...

    Värt att nämna är även att en RROD fixad (en maskin där man bytt ut x-clampsen mot skruvar/brickor) strular extra mycket med RGH oavsett moderkort på phatts
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Varför ska vi ha en separat forum sektion för RGH? RGH/JTAG är i det stora hela same same different name, det som skiljer sig är väl egentligen att du använder ett Chip med RGH och 2 dioder alternativt några motstånd/andra komponenter för SMC-JTAG hacket

    Men för att svara på dina frågor:

    1. Jag kan inte svara på hur det är med Coolrunner då jag själv monterar MG2 i 99% av alla maskinerna vi kör med på PSXCare, bootiderna är ungefär samma som på Slim, vi försöker alltid optimera för att det ska starta inom 1 minut (främst genom att dra kablarna på olika sätt, det är vad som påverkar mest, vi kör även med lite tjockare kabel på VCC/GND och på slim kör vi tjockare kabel på CPU_RST också)

    2/3. Jasper är väldigt lik Slim i hur den reagerar på hacket, så chanserna för att få den att boota inom 10 sek varje gång är hyffsat minimal utan tweaks med hur man placerar kablar/kabel längden även grovleken på kablarna spelar roll med tweaks... att byta kondensatorerna kan även det påverka, men det är främst påverkan om den i huvudtaget kommer funka eller ej...

    Värt att nämna är även att en RROD fixad (en maskin där man bytt ut x-clampsen mot skruvar/brickor) strular extra mycket med RGH oavsett moderkort på phatts

    Hirr, jag tror bestämt du missförstod mig där. Menade att man skulle slänga in nåt om RGH i rubriken på detta forum, inte att man skulle starta ett helt nytt. XBOX 360 - JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER kunde exempelvis bli XBOX 360 - JTAG / RGH / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER eller nåt sånt


    Tack för svaren, precis sådan information jag sökte. Är det 2/3 att komma under 10 sek med kabeltweaks så är det värt besväret att försöka. Som det är nu står Jaspern i sin kartong undangömd i ett skåp

    Har en bit extremt tunn koaxkabel hemma, så tänkte testa med den. Är det interferens som gör att man måste fippla med hur man routar kablarna så lär det hjälpa med shieldingen. Det borde ju dessutom vara lätt att hitta en jordpunkt precis bredvid cpu_rst-punkten på en phat också, så man slipper jorda skölden i andra ändan, vilket krånglar till om man måste jobba med dess längd.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Hirr, jag tror bestämt du missförstod mig där. Menade att man skulle slänga in nåt om RGH i rubriken på detta forum, inte att man skulle starta ett helt nytt. XBOX 360 - JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER kunde exempelvis bli XBOX 360 - JTAG / RGH / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER eller nåt sånt

    "varsågod"

    :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    "varsågod"

    :-)
    Danke schön!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    när ni ändå e igång.. XBMENU? Ska de inte vara XEXMenu?

Liknande diskussioner

  1. JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 256
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 18:12
  2. Skillnad mellan "erase" och Lite-On_Erase i jungelflasher
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 22:35
  3. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 01:34
  4. "Bios större än bank"
    By mason in forum Xenium Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-06, 03:03
  5. Vad gör "PRO" verisionen bättre än "lite"?
    By Berg_MAN in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •