Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: VARNING: 2.0.14717.0 Dashboarden FÖRSTÖR FÖR JTAG!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    VARNING: 2.0.14717.0 Dashboarden FÖRSTÖR FÖR JTAG!

    Microsoft släppte för inte så jätte länge sedan en ny dashboard version (2.0.14717.0) den här uppdateringen gör att RGH-JTAG INTE funkar att göra längre

    har du en Tjock Xbox 360 som du redan nu har RGH-JTAG installerat på kan man INTE fixa det i skrivande stund.

    Du bör inte heller uppdatera till den Hackade versionen av 2.0.14717.0 då detta får AVATAR spelen att sluta funka (den säger att du måste logga in på live hela tiden så du kan inte spara hur långt du kommit i spelen) Detta gäller både Tjockisar och Slim...

    En slim som tidigare varit hackad (där du har cpukey sparad) går att fixa så den startar RGH-JTAG igen utan problem, men kör inte uppdateringen i onödan även om det går att lösa...

    ** EDIT: Idag (23/2 - 2012) släppte microsoft ytterligare en uppdatering, 2.0.14719.0, den innehåller samma grejer som 2.0.14717.0 men har några buggfixar... dvs. den är lika farlig att uppdatera till och löser inget av problemen med RGH/JTAG **
    Last edited by Swizzy; 2012-02-24 at 00:33.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Om ett spel kräver 2.0.14717.0 dash kan man inte lura xboxen att man har den installerad? Patcha spelet eller nått..... Folk som har Jtag från dom första xboxarna som man kunde jtaga har ju kunnat spela alla spel. Har dom då också behövt göra en dash update?

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Om ett spel kräver 2.0.14717.0 dash kan man inte lura xboxen att man har den installerad? Patcha spelet eller nått..... Folk som har Jtag från dom första xboxarna som man kunde jtaga har ju kunnat spela alla spel. Har dom då också behövt göra en dash update?
    Just nu är det inget spels om kräver 2.0.14717.0; och när det väl krävs så kommer det finnas en lösning.
    Det var bara ett fw-team som fick för sig att släppa loss en jtag uppdatering innan man var helt säkra på allt skulle fungera med alla spel, dvs som vanligt

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    2.0.14719.0 hmmm denna är installerad i min rhg jasper box
    boxen funkar men kan det hända någe
    mvh wikings1

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
    2.0.14719.0 hmmm denna är installerad i min rhg jasper box
    boxen funkar men kan det hända någe
    mvh wikings1
    Kinect spelen kommer bråka med dig, jag skulle downgradea till 14699, det gör du genom att med hjälp av FTPDLL (plugin till dashlaunch) radera allt på fHddSysExt sedan bygga ny image med xeBuild GUI för din maskin med 14699 istället, flasha den och installera avatar stödet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Man får ju huvudvärk av detta haha

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
    Man får ju huvudvärk av detta haha

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
    Välkommen till min värld jag får huvudvärk nästan varje dag (löser problem boxar på jobbet lite då och då, samt programmerar jag på kvällarna efter jobbet för att göra det lättare för er användare)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    finns det guider för detta
    mvh wikings1

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    är detta rätt väg???
    You will need DashLaunch installed.

    Unzip the plugin
    Copy ftpdll.xex to the root of your internal hard drive.
    Now edit your launch.ini (should also be on the root of your hard drive) and add:


    [Plugins]
    plugin1 = Hdd:\ftpdll.xex
    •Connect to your 360's IP on port 7564
    •You don't get great speed uploading to the 360 but you can do it (slowly) while you play a game or idle on the Dashboard
    •It checks for device change events every 1s or so, removed devices will still appear in the ftp list, new devices will be added
    •Do not write to the 360's FlashD

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Yep, det är precis så

    Finns nog inga guider eftersom man normalt inte ska göra sådant här
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    och sen laddar jag ner den dashboarden och avatar stödet du rekomendera i xebuild öch prepar usb stickan där.
    sen stoppar jag den i xboxen o startar upp den och så flashas det.
    är jag på rättväg
    mvh wikings1

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
    och sen laddar jag ner den dashboarden och avatar stödet du rekomendera i xebuild öch prepar usb stickan där.
    sen stoppar jag den i xboxen o startar upp den och så flashas det.
    är jag på rättväg
    mvh wikings1
    Du bygger ny nand med xeBuild GUI, 14699 är inkluderat med flertalet version, kör med senaste (2.04) när jag kom fram till att 14717/14719 är skadliga bytte jag tillbaka till 14699 för att jag inte vill ha klagomål om att det inte funkar, och har jag som standard den version jag rekomenderar kan man inte heller komma och klaga på att det inte funkar tycker jag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Oki jag läser ur nanden med flash360 på en usb sticka
    laddar filen i xebuild.Känner xebuild av från vilken box nanden kommer ifrån?
    laddar ner 14699 firmaware och avatar.ställer in allt på vänster sida i xebuil och trycker jag prepare drive och då laddas nya nanden på usb stickan.är det rätt.
    jasper med matrix gliths
    mvh wikings1

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
    Oki jag läser ur nanden med flash360 på en usb sticka
    laddar filen i xebuild.Känner xebuild av från vilken box nanden kommer ifrån?
    laddar ner 14699 firmaware och avatar.ställer in allt på vänster sida i xebuil och trycker jag prepare drive och då laddas nya nanden på usb stickan.är det rätt.
    jasper med matrix gliths
    mvh wikings1
    Är konsollen redan hackad ställer xeBuild GUI in majoriteten inställningar efter vad den anser det borde vara, är den inte hackad ställer den in vad den har för moderkort och eventuellt ECC om du har en maskin som enbart är glitchbar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Kanske lite off men nu verkar det dyka upp spel som kräver 2.0.14719.0. "Kinect Star Wars" är tydligen först ut. Hoppas det kommer en lösning snart.

    Edit: Fast nu läste jag uppgifter om att spelet fungerar fint under 14699.
    Last edited by Mcmxcix; 2012-03-31 at 18:29.

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag vet att det står Reset Glitch Hack i toppen av tråden, men har inte kunnat hitta någon info om "vanlig hederlig JTAG" påverkas på något sätt av detta, alltså med lödning som utfördes innan dashboard 2.0.7371 eller vad det nu var.

    Säkert att uppgradera om man behöver eller ej?
    Last edited by Asuka; 2012-04-03 at 13:34.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Asuka Visa Inlägg
    Jag vet att det står Reset Glitch Hack i toppen av tråden, men har inte kunnat hitta någon info om "vanlig hederlig JTAG" påverkas på något sätt av detta, alltså med lödning som utfördes innan dashboard 2.0.7371 eller vad det nu var.

    Säkert att uppgradera om man behöver eller ej?
    JTAG har samma problem...

    Titeln är främst att det inte går att installera RGH på en maskin man har uppdaterat till 14717 eller högre (om det inte är en slim, där man löst det och släppt ut det till allmänheten) i skrivande stund går det inte att installera RGH på en "fat" (gammal 360) just nu, eller rättare sagt det går, men dom som utvecklat det har inte släppt det ännu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    när jag gjort den nya nanden så ska jag flasha med en usb sticka som vanligt eller?
    mvh wikings1

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
    när jag gjort den nya nanden så ska jag flasha med en usb sticka som vanligt eller?
    mvh wikings1
    När du gjort en ny image flashar du den till moderkortet ja, nu vet jag inte riktigt vad du menar med "som vanligt" men antar att du menar att du kör t.ex. rawflash eller flash360 och flashar med?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    flash360 från usb sticka

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
    flash360 från usb sticka
    Ja, du skriver nanden på samma sätt när det kommer någon ny metod man måste använda för att skriva nanden kommer jag lägga till det som meddelande i programmet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Hej swizzy fick felmeddelande när jag skull göra imagen
    jag har skickat dig debug filen
    Mvh Wikings1

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    allt ok nu nedgraderad och kinect igång
    tack för en mycket bra hjälp.
    Mvh Wikings1

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    Har det kommit något nytt uppdate på 360?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
    Har det kommit något nytt uppdate på 360?
    Vad menar du? den senaste versionen är 15574 (som finns ute till ALLA, sen finns det en beta där är senaste versionen 16191)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    När tro du att man blir tvungen att fixa 16191 eftersom jag kör 15574

  27. #27
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
    När tro du att man blir tvungen att fixa 16191 eftersom jag kör 15574
    Jag skulle nog tippa på att man inte behöver byta de närmaste året, jag körde 13604 över ett år innan jag gick över till 15574 för att kunna spela de senaste spelen.

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
    När tro du att man blir tvungen att fixa 16191 eftersom jag kör 15574
    Med JTAG/RGH brukar man väl räkna att man behöver uppdatera en gång i halvåret/en gång om året ungefär, det beror lite på hur man använder maskinen, ska du köra alla dom senaste spelen hela tiden blir det oftare du måste uppdatera... personligen kör jag alltid med senaste dashboard versionen, just nu kör jag med beta versionen (finns inte ute till allmänheten ännu eftersom det trots allt är beta)

    Anledningen till att jag själv alltid kör senaste är för att jag testar att det funkar som det ska, och på PSXCare installerar vi alltid senaste som vi vet funkar, även om t.ex. 14699 funkar med alla spel installerar vi alltid 15574, just för att du som kund ska slippa uppdatera om det behövs en uppdatering till minst 15574 eller något
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Hej, undrar bara om det här fortfarande gäller? Min falcon har dash 2.0.13604.0 och jag har låtit bli med att uppdatera den för att inte stänga dörren till en rgh modifikation. Har läst att det nu ska gå att modda dessa med "r-jtag", stämmer det och är det något som psxcare utför?
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    Hej, undrar bara om det här fortfarande gäller? Min falcon har dash 2.0.13604.0 och jag har låtit bli med att uppdatera den för att inte stänga dörren till en rgh modifikation. Har läst att det nu ska gå att modda dessa med "r-jtag", stämmer det och är det något som psxcare utför?
    Ja, det stämmer, och ja det utför vi
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Dash 2.0.14717.0 ok
    By henko666 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-22, 10:07
  2. Inlägg: 31
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 21:12
  3. Chippet förstör ps2an?
    By Hersak in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 20:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •