Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Extern 1TB usb disk problem

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Extern 1TB usb disk problem

    Hej igen!

    Nu har jag formaterat en 1tb extern USB disk som jag hade till min PC och lyckats vara i FAT32 och visa 989GB i utforskaren.
    However, när jag började flytta över spel till den blev den full redan vid 132GB (i utforskaren visar den full på 989GB).

    Så jag tänkte att det är windows 7 som inte fattar storleken på disken i FAT32.

    Lösningen tänker jag är att koppla in den i 360´n, men i FSD kan jag inte se ledigt utrymme någonstans. Enbart på den interna.
    1. Vart gör jag det?
    2. Behöver den omformateras nu när den ska sitta i 360´n permanent via USB? Så att det blir rätt.
    3. I så fall, hur gör jag det?

    Sen är meningen att bara sitta å kasta över spel via FTP.

    Tack för snabba svar
    Jonas

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det låter som att din hårddisk är trasig, eller så har du formaterat den med något konstigt program som fuckar upp allting...

    Formatera med GUIFormat och använd ExisoGUI för att extrahera spelen så ska det funka rakt av, utan att den blir full efter som du säger 132GB

    1. Du ser det om du tar fram statusbar har jag för mig... men inte säker använder inte FSD själv XEXMenu FTW

    2. Nix, det ska inte behövas...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kanske har något med blockstorlek att göra?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har kanske problem med "48 bit lba"

    http://www.48bitlba.com/

    Var många år sedan jag hörde talas om det förut, du kanske har en gammal pc och måste uppdatera bios?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag forskade i LBA själv igår, men så gammal är den inte.
    Samma hårddisk hade använts under minst 1år utan problem i datorn med NTFS. Jag misstänker att formateringsverktyget jag hittde på internet för att få den till FAT32 ställde till det med blockstorleken (fanns inga alternativ av välja blockstorlek till att börja med). Nu är den omformaterat med GUIformat och ska starta nedladdningar efter arbetet för att se om det fungerar bättre. Hittade även USB disken efter omstart av FSD.

    FSD änvänder jag mest för att det är enkelt för sambon att använda, inbyggda diskswap samt FTP. Dock så krånglar det lite då och då och jag önskade att man kunde strukturera upp spelen i olika genrer. Blir för mkt att bara scrolla ner efter ett par hundra titlar. Sen stänger boxen av sig pga energispar funktionen, fruktansvärt irriterande när man slänger över 300GB över natten... Men sen å andra sidan vägrar den att ta imot för mkt i samma veva, den klarar inte alltid att skriva vissa filer till xboxen utan skippar dom och så får man försöka igen manuellt med just de filerna, men då har det hänt att den rakt av vägrar skriva filen eller öppna katalogen den ska ligga i osv.

    Så om du har alternativ till XEXmenu eller vart man kan läsa till sig så vore det uppskattat ^_^

    Tack igen,
    Jonas

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hittade att det fanns FTP stöd redan i XEXmenu

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bästa FTP'n är den i XM360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    energisparläget e ju bara att stänga av i NXE... själv kör jag mest med xexmenus ftp. tycker den fungerar perfekt.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Har precis FTP 50 GB genom den som finns inbyggd direkt i Freestyle Dashboard helt utan problem. Ser inte riktigt poängen med att använda något särskilt program bara för den saken. På vilket sätt skulle FTP servern i XM360 vara bättre?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Har precis FTP 50 GB genom den som finns inbyggd direkt i Freestyle Dashboard helt utan problem. Ser inte riktigt poängen med att använda något särskilt program bara för den saken. På vilket sätt skulle FTP servern i XM360 vara bättre?
    Många som haft problem med FSD's FTP, att den inte tar med alla filer alla gånger och sådär, XM360's FTP server är mera uppdaterad än XEXMenu's version som är as gammal nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Byta 120GB orginal disk till 500GB disk
    By Tomas Jönsson in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 20:40
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 23:31
  3. Extern HDD problem.
    By Stingerboy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 10:17
  4. Extern USB-disk?
    By GroGGmanneN.se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 18:39
  5. Problem vid upplåsning av disk
    By paef in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 11:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •