Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Köp av RGH Kit

Registrerade
    Feb 2012
    Respekt
    0

Köp av RGH Kit

Haloo allihopa. jag tänkte ta och köpa det här kittet. http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1512 . men ingår ALLT som jag behöver i det kittet för att reset glitcha min box eller måste jag köpa ett coolrunner chip också?. Finns det någon fysisk butik att köpa detta kit över disk nära Norrköping? Annars vad rekommenderar ni att man ska använda till reset glitch hack?.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Erik123 Visa Inlägg
    Haloo allihopa. jag tänkte ta och köpa det här kittet. http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1512 . men ingår ALLT som jag behöver i det kittet för att reset glitcha min box eller måste jag köpa ett coolrunner chip också?. Finns det någon fysisk butik att köpa detta kit över disk nära Norrköping? Annars vad rekommenderar ni att man ska använda till reset glitch hack?.
    Det där kitet innehåller det du behöver för att läsa/skriva till nanden, samt innehåller det 1 uppsättning delar för installation av det gamla JTAG-Hacket (SMC hacket)

Ingen kommer svara på din fråga kring butik i närheten av norrköping eftersom det är mot reglerna på forumet, vi säljer produkten då får man INTE länka till andra butiker som säljer samma sak, eller äns nämna vart dom finns...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2012
    Respekt
    0
    Okeej. då förstår jag, är ny här på forumet. Men är det någon som kan förklara för mig vad jag ska ha exakt till mitt zephyr moderkort för att genomföra reset glitch hacket?.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Okeej. då förstår jag, är ny här på forumet. Men är det någon som kan förklara för mig vad jag ska ha exakt till mitt zephyr moderkort för att genomföra reset glitch hacket?.
    NAND-X, Matrix Glitcher II, Lödstation, Lödvanor, kabel, enormt tålamod då Zephyrs lätt går sönder (RROD) och har du bytt x-clamps på den är risken stor att det inte går smärtfritt

Jag skulle inte säga att det är värt att RGH-Hacka en Zephyr pga deras enormt dåliga kvalité
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2012
    Respekt
    0
    Hej igen.. Om jag köper En matrix glitcher version 2.. måste jag löda kontakter till en LPT kabel och sätta in den i skrivarporten. är inte 2an färdigprogrammerad?. går de att löda direkt till moderkortet? utan LPT kabel.?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hej igen.. Om jag köper En matrix glitcher version 2.. måste jag löda kontakter till en LPT kabel och sätta in den i skrivarporten. är inte 2an färdigprogrammerad?. går de att löda direkt till moderkortet? utan LPT kabel.?
    Chippet är färdigprogrammerat. Men du måste fortfarande skriva om nanden, vilket kräver t.ex. lpt-kabel eller en riktig USB nandprogrammerare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2012
    Respekt
    0
    Okej tack för snabbt svar!.. Men om jag köper en matrix nand programmer då kan jag väl läsa ur nanden direkt genom usb kabeln. efter jag har lött den i moderkortet?.

Jag behöver inga fler saker?.

Så Alltså det jag behöver är. Matrix nand programmer
    matrix glitcher V2.. och lite lödtråd o lite kabel. jag behöver inga motstånd eller nånting?.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner