Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Problem att läsa ut nyckel via wasabi

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Problem att läsa ut nyckel via wasabi

    Hejsan.

    Jag har uppdaterat firmware till Wasabi 360 Ultra Firmware 1.2 BETA 3, men när jag sedan försöker läsa ut nyckeln misslyckas det hela tiden.
    Avänder en esata-dockningsstation där jag har en WD green 1TB disk, men har även testat med en Hitachi 250gig.

    Jag börjar med att hålla in den nedre knappen på wasabin (inte select), och startar sedan xboxet.
    När xbox-loggan kommer upp på skärmen släpper jag knappen.
    Om jag sedan går in under video library och väljer "current disk" står det bara ERROR: drive key not found.
    Det spelar ingen roll om jag håller inne knappen ända tills jag är inne på video library eller inte.

    Det jag reagerar på är att den blåa lampan på dockningsstationen blinkar rött en gång precis när ljudet och bilden kommer fram på skärmen, så jag är osäker på om det verkligen fungerar att läsa ut nyckeln via esata/usb-dockan?

    Är det någon som testat detta och lyckats?

    Annars tar jag tacksamt emot förslag på vilka hårddiskar wasabin fungerar med.

    Ps. Har även testat att ha mappen wasabi på hårddisken och även utan mappen.

    Uppdatering: Verkar vara dockningsstationen som är trasig. När jag kopplar in den till datorn hittar den inte hårddiskarna längre.
    Last edited by Eccoes; 2012-02-09 at 19:10.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.youtube.com/watch?v=BPtIVJ8IwYI <--- kolla på den här videon, trycker du ner knappen åt sidan så? du ska inte trycka mitt på knappen, utan på sidan av den, får du upp "ERROR: drive key not found" betyder det att den inte äns försökt dumpa nyckeln, det vill säga att du gör fel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://www.youtube.com/watch?v=BPtIVJ8IwYI <--- kolla på den här videon, trycker du ner knappen åt sidan så? du ska inte trycka mitt på knappen, utan på sidan av den, får du upp "ERROR: drive key not found" betyder det att den inte äns försökt dumpa nyckeln, det vill säga att du gör fel...
    Underbart! Jag trodde det var mitt på knappen man skulle trycka, inte på ringen utanför!!
    Stort tack för det!

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej,

    Tänkte smita in i tråden då min fråga är så snarlik, har någon förslag på vad man ska ta sig till om det fortfarande efter att ha tryckt på vänstra pilen samtidigt som du startar boxen får: "ERROR: drive key not found".

    Till skillnad mot trådskaparen har jag ingen docka utan en extern esata 500gb disk.

    Blev varnad när jag köpte ultrawasabin att då jag inte är så hemma på gräva i boxen så finns risk för frustration och nu börjar det kännas lite surt...... wasabi360.coms egna instruktioner är ju inte helt aktuella.

    Tänkte lägga till att jag öppnade boxen igen och kollade alla kontakter som sitter rätt. Det är också så att jag köpte min wasabi efter att jag uppdaterat till 2.0.14717 som ju inte stöds enligt hemsidan men det går också hitta information (på andra sidor) om att detta inte påverkar wasabin......kan det vara dashboard versionen som spökar?
    Last edited by maskus; 2012-02-26 at 10:09.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av maskus Visa Inlägg
    Hej,

    Tänkte smita in i tråden då min fråga är så snarlik, har någon förslag på vad man ska ta sig till om det fortfarande efter att ha tryckt på vänstra pilen samtidigt som du startar boxen får: "ERROR: drive key not found".

    Till skillnad mot trådskaparen har jag ingen docka utan en extern esata 500gb disk.

    Blev varnad när jag köpte ultrawasabin att då jag inte är så hemma på gräva i boxen så finns risk för frustration och nu börjar det kännas lite surt...... wasabi360.coms egna instruktioner är ju inte helt aktuella.
    Vilken modell av liteon hade du då? Som jag sade i butiken, har du en 1175:a (DG-16D5S) så skall du returnera wasabin i obruten förpackning eftersom xboxar med den läsaren inte går att modifiera med wasabi/xk3y/flashning ännu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar!
    Jag hade tur och hade versionen som ska fungera dg-16D4S, så det borde fungera.... finns det något sätt att kontrollera att knappen med pilarna faktiskt är hel?

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Uppdatering. Blev lite misstänksam mot knappen och lyfte på knappanelen för att trycka direkt på kortet och då fungerar allt utmärkt... Lite dålig passform? Får väl komma in till butiken utifall jag inte får kortet att "sätta sig på rätt plats".

Liknande diskussioner

  1. xk3y eller wasabi?
    By swifter in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-21, 20:16
  2. Vad behöver jag för att läsa nyckel ur en liteon 0225
    By cossie_vodoo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2012-02-16, 11:39
  3. Wasabi DX chip
    By Jehuty in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 14:44
  4. D2C chip Wasabi endast 5 lödpunkter!!!
    By Robie 88 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 17:57
  5. Problem med att läsa DVD-R
    By NiWi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-25, 12:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •