Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PSP GO, flashning?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Uppsala, Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    PSP GO, flashning?

    Hej hej!

    Med tanke på att PSP GO inte kan spela upp UMD-spel och har ett minneskort på 16 gb måste det vara en bra PSP o flasha och kunna lägga in spelen från datorn på det stora minnet?

    För lämnar jag in min PSP GO som har systemversion 6.39 eller lägre till psxcare så fungerar det perfekt att lägga in ISO/CSO filer på minneskortet som jag sedan kan spela upp i PSP'et utan problem?

    Det känns som att det inte är så många som använder sig av just PSP GO när det gäller sånt här, är det någon nackdel med just denna modell?

    //orreee

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av orreee Visa Inlägg
    Hej hej!

    Med tanke på att PSP GO inte kan spela upp UMD-spel och har ett minneskort på 16 gb måste det vara en bra PSP o flasha och kunna lägga in spelen från datorn på det stora minnet?

    För lämnar jag in min PSP GO som har systemversion 6.39 eller lägre till psxcare så fungerar det perfekt att lägga in ISO/CSO filer på minneskortet som jag sedan kan spela upp i PSP'et utan problem?

    Det känns som att det inte är så många som använder sig av just PSP GO när det gäller sånt här, är det någon nackdel med just denna modell?

    //orreee
    Yes, det löser vi utan problem, du kommer dock få aktivera CFW'n varje gång du bryter strömmen till enheten (dvs. stänger av den eller att batteriet tar slut) se till att du har fullladdat batteri när du lämnar in enheten till oss eller ta med dig en laddkabel då vi kommer uppdatera till 6.60 innan vi gör installationen.

    PSPGo är inte speciellt bra egentligen, det är en ganska stor flopp pga den saknar UMD stödet är det inte många som köpt den, samt har du det där med att du måste slidea upp skärmen, det går en flatkabel mellan moderkortet och skärmen som kan gå sönder om den hamnar lite fel när du slidear sådär

    En annan nackdel med den är att du måste ha kabeln som följde med enheten från början för att ladda den, det går typ inte att få tag på en ny om den skulle gå sönder eller att du tappar bort den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Uppsala, Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Så då är det egentligen smidigare att köpa en PSP E1000 för 799:- från ********* och komma in med till er?

    Just nu har jag inget PSP alls och står och väger över vad jag ska inhandla, PSP 3000 verkar bra men finns inte i lager någonstans till ett schysst pris.

    Vad tycker DU är mest värt?

    * Det där med att ''aktivera'' CFW varje gång den stängts av, hur går det till? löser man det smidigt inne i PSP't?

    //orreee
    Last edited by orreee; 2012-02-26 at 15:00.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Både PSP GO och E1000 kommer fungera likadant med modifikationen. E1000 känns väldigt plastig tycker jag.
    Aktiveringen är bara att man startar ett program som ligger i games-menyn. Tar ett par sekunder.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2012
    Från
    Uppsala, Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har nu köpt ett PSP 3004 som är version 6.60, detta är alltså möjligt att flasha?

    Kan jag göra detta på egen hand eller behöver jag skicka in den till er?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av orreee Visa Inlägg
    Har nu köpt ett PSP 3004 som är version 6.60, detta är alltså möjligt att flasha?

    Kan jag göra detta på egen hand eller behöver jag skicka in den till er?
    Du kan göra det på egen hand, vi använder inget du inte kan hitta på nätet själv :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. ang Flashning
    By Serij in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 10:57
  2. Flashning
    By AnteA in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 17:11
  3. Flashning av X-box 1.5
    By ricjo99 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 16:48
  4. Fel vid flashning
    By mange1976 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-20, 17:00
  5. Fil för flashning av X-bit
    By Abster in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 23:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •