Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: E3 Flasher software setup

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    E3 Flasher software setup

    Hej!
    Köpte en E3 Flasher och monterade den i min PS3a. Så långt lirar allt, men när man skulle lägga in mjukvaran kom problemen.
    När jag lägger in update filen funkar allt men när jag ska göra backup så skiter det sig.
    Får en felkod (11000010 PS3 is operating Nor, E3 Flasher cannot operate at the same time)
    Är det någon som haft samma problem? Tacksam för svar...

    /Daniel

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag googlade och fann:
    http://www.ps3hax.net/showthread.php?p=295213

    Hjälper den informationen?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej igen!
    Testade detta men utan framgång. Istället tog jag isär PS3an och fäste fast E3an ännu en gång, då fick jag fas 1, 2 och 3 att genomföra. Men efter det att jag nedgradera vägrar den att starta.
    Vad ska jag göra nu??

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag googlade och fann:
    http://www.ps3hax.net/showthread.php?p=295213

    Hjälper den informationen?
    Hej igen!
    Testade detta men utan framgång. Istället tog jag isär PS3an och fäste fast E3an ännu en gång, då fick jag fas 1, 2 och 3 att genomföra. Men efter det att jag nedgradera vägrar den att starta.
    Vad ska jag göra nu??

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sonar666 Visa Inlägg
    Hej igen!
    Testade detta men utan framgång. Istället tog jag isär PS3an och fäste fast E3an ännu en gång, då fick jag fas 1, 2 och 3 att genomföra. Men efter det att jag nedgradera vägrar den att starta.
    Vad ska jag göra nu??
    http://www.prlog.org/11720731-cgg-ne...her-error.html

    http://www.e3-tech.net/download.html <--- här finner du även lite info med downloads
    Last edited by Swizzy; 2012-03-03 at 15:48.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lysande!! Ska prova detta.... Stort TACK!

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hej igen. Detta funka inte. Om jag startar PS3an så går den i ca 3 sec, sen stänger den av sig. Så jag hinner aldrig göra något.
    Det är det som är problemet. Vad tror ni det kan vara?

    Mvh Daniel

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    korrupt mjukvara på moderkortet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    korrupt mjukvara på moderkortet
    Ok! Går detta att fixa? Och hur isåfall? Kan ni fixa detta?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sonar666 Visa Inlägg
    Ok! Går detta att fixa? Och hur isåfall? Kan ni fixa detta?
    Vågar inte garantera något eftersom vi hittils endast lyckats fixa 1 downgrade maskin (som inte gått sönder strax efter) och då är det ENBART med Progskeet det gått till på den som vi fick att funka fullt ut.

    E3 Flasher läser från NOR kretsen DIREKT det vill säga den skiter fullständigt i vad kontrollern säger, vilket gör att den dumpen troligen ser annorlunda ut än den vi får med Progskeet, ett annat hinder är att vi inte vet om den är Byte swapped eller ej, det är liksom inget val man gör med E3 flashern, så kan du inte själv läsa det med E3 flasher tvivlar jag på att vi kan göra så mycket just nu.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vågar inte garantera något eftersom vi hittils endast lyckats fixa 1 downgrade maskin (som inte gått sönder strax efter) och då är det ENBART med Progskeet det gått till på den som vi fick att funka fullt ut.

    E3 Flasher läser från NOR kretsen DIREKT det vill säga den skiter fullständigt i vad kontrollern säger, vilket gör att den dumpen troligen ser annorlunda ut än den vi får med Progskeet, ett annat hinder är att vi inte vet om den är Byte swapped eller ej, det är liksom inget val man gör med E3 flashern, så kan du inte själv läsa det med E3 flasher tvivlar jag på att vi kan göra så mycket just nu.
    Hej!
    Okey det låter ju inte bra :-/..... Det låter som att jag får skaffa en ny maskin... :-/ Finns det möjlighet att lämna tillbaka E3 Flashern? Ni kan ta ut en retur avgift, förstår om den inte kan säljas som helt ny fast att det förmodligen inte syns att den varit monterad. Skulle vara evigt tacksam. Ska till sthlm om 2 veckor. Det blir i alla fall någon krona till den nya PS3an....

    Mvh Daniel

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    E3 flasher hör tyvärr till den kategori produkter som vi absolut inte gör återköp på när kunden använt produkten. Omöjligt för oss att avgöra att clip-on osv är i bra skick. Släng upp en annons här i forumet så skall jag hänvisa till den ifall någon är intresserad av ett lite lägre pris på produkten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    E3 flasher hör tyvärr till den kategori produkter som vi absolut inte gör återköp på när kunden använt produkten. Omöjligt för oss att avgöra att clip-on osv är i bra skick. Släng upp en annons här i forumet så skall jag hänvisa till den ifall någon är intresserad av ett lite lägre pris på produkten.
    Okey, jag fårstår. Jag har en fråga till ang, E3an. Vet ni om någon kan få in ny mjukvara på moderkortet? Annars är det inget fel på PS3an.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du borde ju kunna skriva tillbaka exakt samma data som du läste ur och då skall ps3:an fungera. Gör den inte det så är nog risken stor att datan blivit korrupt.

    Man bör ju dumpa kretsar flera gånger och jämföra att det blir exakt lika varje gång innan man försöker sig på att skriva om något. Och inte ens då är det säkert att allt blivit rätt då man kan ha problem med någon anslutning så man får samma fel varje gång.

    Har man möjlighet att testa det man läst ur på en annan enhet man vet att man kan läsa/skriva till utan problem är det ju optimalt, vi gör detta ibland på xbox 360 dvdläsare för att vara säkra på att inte skriva över och förlora en fungerande dvdläsare, då testar vi att skriva till en annan dvdläsare först och kollar att DEN fungerar i boxen innan vi gör samma sak med den ursprungliga läsaren.

    Jag vet inte om man kan göra så med en PS3:a, men om det går och vi lyckas samla på oss de modeller vi måste samla på oss för att det skall fungera i praktiken så kan vi ju erbjuda oss att testa dumpar i dessa.

    Dags för mig att läsa på lite mer...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du borde ju kunna skriva tillbaka exakt samma data som du läste ur och då skall ps3:an fungera. Gör den inte det så är nog risken stor att datan blivit korrupt.

    Man bör ju dumpa kretsar flera gånger och jämföra att det blir exakt lika varje gång innan man försöker sig på att skriva om något. Och inte ens då är det säkert att allt blivit rätt då man kan ha problem med någon anslutning så man får samma fel varje gång.

    Har man möjlighet att testa det man läst ur på en annan enhet man vet att man kan läsa/skriva till utan problem är det ju optimalt, vi gör detta ibland på xbox 360 dvdläsare för att vara säkra på att inte skriva över och förlora en fungerande dvdläsare, då testar vi att skriva till en annan dvdläsare först och kollar att DEN fungerar i boxen innan vi gör samma sak med den ursprungliga läsaren.

    Jag vet inte om man kan göra så med en PS3:a, men om det går och vi lyckas samla på oss de modeller vi måste samla på oss för att det skall fungera i praktiken så kan vi ju erbjuda oss att testa dumpar i dessa.

    Dags för mig att läsa på lite mer...
    Tja!
    Okey, hör gärna av dig om du skulle komma på något. Det som är mystiskt är ju att jag hinner aldrig göra något, maskinen stänger av sig direkt. Men som sagt kommer du på något så är det välkommet... Vill samtidigt passa på att tacka er för den hjälp som jag fått hittills.

    /Daniel

Liknande diskussioner

  1. software update
    By yesbox07 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 19:57
  2. system software version 1.52
    By busdriver in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 22:47
  3. Måste man använda Linux Software ??
    By svelov5 in forum SmartXX Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-17, 00:37
  4. xbconnect 3.4 setup?
    By Ivil in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-26, 10:32
  5. EvolutionX New HD Setup ISO - v1.2
    By ove in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 20:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •