var ska jag lägga spelen måste man göra en gamez mapp för att köra från interna disken? och var lägger man den isåfall?, och hur kopierar man in spelen till den interna?
var ska jag lägga spelen måste man göra en gamez mapp för att köra från interna disken? och var lägger man den isåfall?, och hur kopierar man in spelen till den interna?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
ok GOD behöver jag inte göra ngn Gamez mapp?
Varför är GOD att föredra för intern HDD? Själv har jag bara en intern HDD och har bara använt mig av uppackade spel som jag lagt i mapp som heter Games.
För att du då inte behöver använda dig av varken FSD eller XEXMenu för att starta spelen, en "Games" mapp i roten av HDD1 gör att XEXMenu 1.1 crashar... så det är inte att rekomendera, men kör man som du(?) FSD är det väl inga problem, fram tills dess FSD buggar ur och inte kan starta... (går iofs och lösa genom att köra en FAT32 formaterad usb enhet inkopplad också, då crashar in XEXMenu...)
Lägger du GOD spelen på "rätt" plats dvs. hdd1:\Content\000...\...\...\...
hittas dom automatiskt av NXE och du kan då spela dom UTAN att köra program som FSD/XEXMenu
Exakt
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
fråga 1 måste man ha freestyledash för att köra GOD filerna eller kan man köra dom från xexmenu?
2 om jag följer en guide för att installera freestyledash som har dashlaunch 2.22 med, kan jag köra den med 14699 dashboarden eller ska jag byta ut dashlaunchen mot nyare?
Google is your friend!
ok tackar för det
Kanske ska ta och byta namn på min mapp till gamez då. Synd för det är klart snyggare med en mapp som heter Games.
Så vad du menar är att det räcker att göra om iso till god filer sedan lägga dom rätt på hårddisken och starta från vanliga dashboarden?
Google is your friend!
Nice det visste jag inte, lär mig ngt nytt varje dag:-)
Förresten måste man ha nxe2god installerat?
Google is your friend!
Jag tänkte konvertera mina isos jag har i datorn,
Bookmarks