Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: har lagt in xexmenu på min rgh xbox

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23

har lagt in xexmenu på min rgh xbox

var ska jag lägga spelen måste man göra en gamez mapp för att köra från interna disken? och var lägger man den isåfall?, och hur kopierar man in spelen till den interna?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    var ska jag lägga spelen måste man göra en gamez mapp för att köra från interna disken? och var lägger man den isåfall?, och hur kopierar man in spelen till den interna?
    Från intern disk kör man med fördel GOD formatet, externa hårddiskar kör man med fördel XEX formatet (uppackat)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    ok GOD behöver jag inte göra ngn Gamez mapp?

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Varför är GOD att föredra för intern HDD? Själv har jag bara en intern HDD och har bara använt mig av uppackade spel som jag lagt i mapp som heter Games.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Varför är GOD att föredra för intern HDD? Själv har jag bara en intern HDD och har bara använt mig av uppackade spel som jag lagt i mapp som heter Games.
    För att du då inte behöver använda dig av varken FSD eller XEXMenu för att starta spelen, en "Games" mapp i roten av HDD1 gör att XEXMenu 1.1 crashar... så det är inte att rekomendera, men kör man som du(?) FSD är det väl inga problem, fram tills dess FSD buggar ur och inte kan starta... (går iofs och lösa genom att köra en FAT32 formaterad usb enhet inkopplad också, då crashar in XEXMenu...)

Lägger du GOD spelen på "rätt" plats dvs. hdd1:\Content\000...\...\...\...
    hittas dom automatiskt av NXE och du kan då spela dom UTAN att köra program som FSD/XEXMenu

ok GOD behöver jag inte göra ngn Gamez mapp?
    Exakt
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    fråga 1 måste man ha freestyledash för att köra GOD filerna eller kan man köra dom från xexmenu?
    2 om jag följer en guide för att installera freestyledash som har dashlaunch 2.22 med, kan jag köra den med 14699 dashboarden eller ska jag byta ut dashlaunchen mot nyare?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    fråga 1 måste man ha freestyledash för att köra GOD filerna eller kan man köra dom från xexmenu?
    2 om jag följer en guide för att installera freestyledash som har dashlaunch 2.22 med, kan jag köra den med 14699 dashboarden eller ska jag byta ut dashlaunchen mot nyare?
    1. XEXMenu stödjer bara "XEX" och "XBE" finns inget stöd för GOD med den, däremot har FSD stöd för GOD, även NXE har det om du lägger grejerna på rätt ställe som sagt

2. Du byter ut den mot nyare version, det säger sig själv lite kan jag tycka?
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    ok tackar för det

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Kanske ska ta och byta namn på min mapp till gamez då. Synd för det är klart snyggare med en mapp som heter Games.

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    Så vad du menar är att det räcker att göra om iso till god filer sedan lägga dom rätt på hårddisken och starta från vanliga dashboarden?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Så vad du menar är att det räcker att göra om iso till god filer sedan lägga dom rätt på hårddisken och starta från vanliga dashboarden?
    Japp
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    Nice det visste jag inte, lär mig ngt nytt varje dag:-)

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    Förresten måste man ha nxe2god installerat?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Förresten måste man ha nxe2god installerat?
    Om du planerar installera spel från skivor och konvertera till GOD formatet, ja annars behöver du det inte...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    Jag tänkte konvertera mina isos jag har i datorn,

Liknande diskussioner

1. XeXMenu / JTAG hackbar xbox 360?
    By myslex in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 13:40
  2. lagt in xbr
    By MetalCrash in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 20:25
  3. min o-chippade ps2 har lagt av.
    By Deeds in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 22:04
  4. Suprnova har lagt ner XBOX torrents?
    By jaquesmayol in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 23:30
  5. Har lagt in nya Evo-x dashboard men....
    By Scorpion in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-11, 11:35

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner