Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hjälp med min Lite onihas Brönnare hur fixar jag mitt problem?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Hjälp med min Lite onihas Brönnare hur fixar jag mitt problem?

    Hej jag köpte för lite mera än en månad sedan en ny dvd brännare från psxcare, Men nu efter en månad så har jag fortfarande inte lyckats att bränna en dvd skiva som jag kan spela på min chipade x-box.
    Jag undrar om nu här på forumet kan hjälpa mig.
    Jag använder imgburn och har nu testat att bränna spel med olika hastigheter (Write Speed) Med AWS och med gånger 5 och lägre.
    Den här gången när jag drog ner write speed så fick jag faktiskt min x-box att se vilket spel som var i lässaren men den kunde inte starta spelet...
    Tidigare så har det bara ståt att cd skivan inte har gått att läsa.
    Är det några som har några bra ideer på hur jag ska lösa det här?
    jag har även bifogat 2 dokument på hur det ser ut när jag har bränt minna dvd skivor.
    jag testade att dra ner write speed men kan som sagt fortfarande inte spela dvd skivorna.
    Alla förslag är mycket uppskattade.
    Mvh Johan Ahlén
    Attached Files Attached Files

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bränn inte så )(/&(/&%( hög hastighet, i loggarna du bifogat är du uppe i 8x som högst...

    Prova gamla hederliga 2.4x
    Se till att städa bort alla onödiga program/updaters som datorn autostartar
    Byt till ett snäpp bättre kvalitet på SATA-kablar

    Du kan prova byta brännaren också om inget annat hjälper.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla även spelen med ABGX360 samt se till att du har LT+ 3.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag testade att sänka write speed men det enda som hände var att när ajg sätter i cd skivan i x-boxet så står det Disc Not suported.
    LT+ 3.0 har jag aldrig hört tallas om var kan jag få tag på det?
    Jag lägger til en koppia av senaste loggen från Img burn kan någon se om jag kan ändra på något?
    Mvh Johan Ahlén.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av saftkalas Visa Inlägg
    Jag testade att sänka write speed men det enda som hände var att när ajg sätter i cd skivan i x-boxet så står det Disc Not suported.
    LT+ 3.0 har jag aldrig hört tallas om var kan jag få tag på det?
    Jag lägger til en koppia av senaste loggen från Img burn kan någon se om jag kan ändra på något?
    Mvh Johan Ahlén.
    Vilken dvdläsare har du i din xbox 360?
    Den är flashad med någon version av ixtreme.
    Du måste använda senaste abgx360 och senaste ixtreme 3.0 för att spelen skall starta om du har lite-on eller benq dvdläsare.
    Har du Samsung eller en riktigt gammal hitachi spelar det ingen roll om du har senaste eller näst senaste abgx360 (men du bör använda senaste). Dessa dvdläsare har fortfarande ixtreme 2.x som senaste version.
    Anledningen är att senaste versionen av AP25 skyddet kräver nya patchar och ixtreme 3.0 flashning i xboxen, men Samsung och gamla Hitachi är immuna mot AP25.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Är ltie osäker på vilken sorts dvd läsare jag har i min x-box faktiskt...
    Det var ju den här brännaren som ajg köpte till datorn och den borde fungera http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507
    Sedan så uppdaterade jag ju min brännare i x-boxet till senaste uppdateringen när jag var ho psxcare och den kan ju läsa alla mina tidigare brända dvd skivor.
    Btw om man kollar en dvd kopia med abgx360 GUI Gör den något mer med filen annat än att kolla om den är ok att bränna ner?
    För jag hade inte uppdaterat den på ett tag och då struntade jag i att kolla mina nerladdningar i abgx360 GUI, dok så har jag kollat alla nerladdning nu i programmet och den säger att allting är ok med mina nerladdningar...
    ixtrem 3.0 kallas väll det som jag har i min x-box va?
    och i så fall kan jag kolla om jag har det i min x-box på något sätt?
    Mvh Johan

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    abgx360 ändrar/patchar/fixar till iso-filen innan du bränner den.

    Har du iXtreme 3.0 så blir det bara rätt om du använder senaste version av abgx360.

    Jag vet inte vilken iXtreme du har, det beror på vilken dvdläsare du har och när du fick den flashad senast.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack så hemskt mycket för alla svaren.
    Nu äntligen efter 1 och en halv månads letande och 8 dvd skivor så fungerar allt som det ska
    tack än en gång och fortsätt att hjälpa andra!
    // Med bästa hälsningar Johan Ahlén

Liknande diskussioner

  1. Jag behöver lite info om M3 lite perfect.
    By Endorphin in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 19:48
  2. Jag behöver lite info om M3 lite perfect.
    By Endorphin in forum Nintendo DS
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 19:48
  3. Nyinstallerat DMS4 lite EZI. Behöver lite hjälp!
    By edz in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 22:18
  4. Lite funderingar ang. hdd byte och lite annat..
    By Sajbermaku in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 00:35
  5. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 23:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •