Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: 13604 kinect "update required"

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0

Unhappy 13604 kinect "update required"

Hej, har en jtagad jasper med 13604 och när jag sätter i "kinecten" så får jag update required.
    Har fått hem $systemupdate för 13604 men får det inte att funka.

H J Ä L P
    Last edited by joacimf; 2012-03-04 at 14:08.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av joacimf Visa Inlägg
    Hej, har en jtagad jasper med 13604 och när jag sätter i "kinecten" så får jag update required.
    Har fått hem $systemupdate för 13604 men får det inte att funka.

H J Ä L P
    Uppdatera till 14699 istället (dvs. bygg ny nand och uppdatera sedan med systemupdate för 14699)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    Så det jag ska göra är att dumpa nanden på ett usb med Flash360v1.0 och sen använda xeBuild GUI 2.0?
    Låter för enkelt, blir en kväll med forumläsande så självförtoendet hoppar upp en nivå.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Så det jag ska göra är att dumpa nanden på ett usb med Flash360v1.0 och sen använda xeBuild GUI 2.0?
    Låter för enkelt, blir en kväll med forumläsande så självförtoendet hoppar upp en nivå.
    Typ ja, men jag skulle rekomendera att du använder xeBuild GUI 2.03 som jag släpper närmaste dagarna när jag kollat att alla ändringar är safe
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    Toppen, men jag hittar bara xeBuild GUI 2,02.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Toppen, men jag hittar bara xeBuild GUI 2,02.
    Som sagt, jag släpper den dom närmaste dagarna håller på fixar lite små grejer här innan releasen, och testar att allting funkar som det ska
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    ah sorry låste vad jag ville läsa. har fått in en fungerande 14699 iallafall, men han tjatar fortfarande om en uppdatering?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ah sorry låste vad jag ville läsa. har fått in en fungerande 14699 iallafall, men han tjatar fortfarande om en uppdatering?
    Avatar stödet... du saknar avatar stödet på din hårddisk... v2.02 har en bugg med prep funktionen, den packar upp uppdateringen till en mapp istället för till ditt USB minne, det är dock bara att kopiera/flytta $systemupdate från den mappen sen till minnet så har du löst det problemet... eller så väntar du på 2.03 som kommer snart...
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    Toppen, har updaten liggandes på sticka, har provat flera stickor men får inte in den.
    blir aldrig frågad om jag vill uppdatera bara att jag måste uppdatera.

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    någon inställning gör att den inte läser updaten från minne? har testat 4 olika minnen och knatat runt och letat inställningar
    men hittar inte något. ABER...

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    ha ha! hittade en skit inställning i launch.ini som skulle sättas till true.
    men nu vill inte skit boxen ge mig behörighet att skriva tillbaka den.
    någon som har en ide eller två?

Registrerade
    Apr 2011
    Respekt
    0
    Funkade att ta delete men inte att skriva ny.
    Antagligen för trött men nu funkar iallafall sensorn
    Super tack för hjälpen och en tokbra forum...

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Avatar stödet... du saknar avatar stödet på din hårddisk... v2.02 har en bugg med prep funktionen, den packar upp uppdateringen till en mapp istället för till ditt USB minne, det är dock bara att kopiera/flytta $systemupdate från den mappen sen till minnet så har du löst det problemet... eller så väntar du på 2.03 som kommer snart...
    Dum fråga kanske men var packar den upp uppdateringen?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av xcon74 Visa Inlägg
    Dum fråga kanske men var packar den upp uppdateringen?
    Bredvid programmet i en mapp med samma namn som minnes enhetens bokstav, t.ex. om windows säger att ditt USB minne finns på F:\ packar den upp till en mapp som heter "F" den ligger då alltså i samma mapp som programmet...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bredvid programmet i en mapp med samma namn som minnes enhetens bokstav, t.ex. om windows säger att ditt USB minne finns på F:\ packar den upp till en mapp som heter "F" den ligger då alltså i samma mapp som programmet...
    Tack, jag har nog tagit bort den mappen men löste det med en officiell MS uppdatering på samma dashboard version.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av xcon74 Visa Inlägg
    Tack, jag har nog tagit bort den mappen men löste det med en officiell MS uppdatering på samma dashboard version.
    Det är just det som laddas hem gjort funktionen mest för att slippa ha folk som laddar hem senaste versionen från xbox.com och kör med den, utan att veta att det med största sannolikhet förstör allting (den gör det om man inte bygger senaste versionen, och man vet aldrig var MS hittar på med sina servrar, dom kan när som helst byta ut filerna osså står man där och har kört med den, även om du har samma version som det står där så kan dom ha bytt ut filer i uppdateringen)

Jag drar uppdateringarna delvis från Logic-Sunrise och delvis från min egna server, för att vara säker på att det inte är någonting fel/någonting utbytt i dom
    Last edited by Swizzy; 2012-03-08 at 00:06.
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. MW3 "Update Couldn't be found" problem
    By P3ddii in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 20:38
  2. Updatering för att spela divx? "Optional Meida Update"
    By ponta_koj in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 20:18
  3. AP25 efter "System Update"?
    By henkewe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 00:01
  4. Inlägg: 40