Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: RGH på en Falcon

Registrerade
    Feb 2012
    Respekt
    0

RGH på en Falcon

haloo. jag ska reset glitcha min falcon box. Är det någon som kan berätta vad för sorts kabel jag ska ha till Nand dumpern. och till glitchern? tjocklek och rekommenderad längd.

Jag har Matrix nand spi flasher 1.0
    och Matrix glitcher V2.

tack

/Erik.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    På PSXCare kör vi med AWG32 för alla punkterna till våran Olimex (Matrix NAND SPi Flasher är motsvarande så bör funka lika bra för dig med den grovleken på kabel) längden här spelar ingen större roll, men kortare kabel = mindre trassel

På Matrix Glitcher v2 kör vi med AWG32 på alla punkterna utom GND och VCC som vi kör AWG28 (ATA kabel vi separerat) Längden brukar inte spela någon jätte stor roll för dom flesta punkterna på falcon, men gör dom inte längre än du behöver är väl en bra tumregel CPU_RST är den ända som är känslig vad gäller längden, men jag har inte märkt av någon skillnad där på längden egentligen, det är väl främst på slim som det spelar roll med längden (VÄLDIGT stor roll i viss fall)

Ett tips: Undvika drosslarna som går i närheten av CPU kylaren, dom påverkar oavsett om du kör kablarna på ovan eller undersidan av moderkortet, personligen brukar jag dra CPU_RST kabeln under x-clampsen mitt på (CPU_RST = A punkten på Matrix Glitcher II)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Falcon bootar inte
    By Pluppen in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 17:30
  2. RROD på Falcon
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 12:25
  3. Jasper, Falcon osv. Och Nya Iprep.
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 15:23
  4. Jsper eller Falcon
    By mafiaboy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 12:07
  5. falcon chip
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt