Original inlägg av
traxstar7
Jag tänkte på den nya svarta wii, där det ofta står att den är liggande och inte är bakåtkompatiel med GameCube spel eller tillbehör.
1. Vad är skillnaden mellan den svarta och de gamla vita, cpu, lägre strömförbrukning eller vad ??
2. Jag skulle vilja ha ett chip eller softmod (vad det nu är), som ska klara av all spel som man kan ladda ner, utan att behöver tänka på region osv, finns det ??
Den ska dessutom kunna spela virtual-spel som man köper ner från online, sen spela från extern hårddisk.
Vilken är det billigaste chip alternativet om ni installerar den också åt mig ??
3. Finns det wii vit, som inte klarar av gamecube spel osv, eller är det bara den svarta versionen ??
4. Är det nån version av wii som jag bör ha, t.ex är de äldre bättre att chippa än de nya osv, vill ju ha de senaste uppdateringar osv ??
5. Syns det att man har chippat när man ska sälja den, tex på konsollen eller i menyn i wii ??
6. Jag kommer inte att bränna ner spel till skivor, vill bara spela från hdd.
Min bror har originala wii spel, kan man ta de och sen föra över de till externa hdd och spela därifrån ??
Tack för all svar
Bookmarks