Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Forza 4 250GB bundle och Xk3y

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0

Forza 4 250GB bundle och Xk3y

"Corona" - The New Xbox 360 Slim Motherboard

It has appears that the first motherboard revision for the Slims have arrived. It's dubbed Corona and it has surfaced with the Forza 4 250GB bundle. The major revision spotted with this motherboard is that the HANA chip is gone completely. Other specifications behind this motherboard include a 9.86A power supply, a Liteon 1071 drive and a manufacturer date of August 17, 2011.

With the absence of the HANA chip, many believe that this is the fix to the Reset Glitch Hack. What doesn't add up however, is that this motherboard was manufactured before the Reset Glitch Hack even came into existence. Right now, it's a bit too early to decipher Microsoft's method to its madness.

Source: Xbox Hacker
    Min är tillverkad 2011-06-19 (2 månader tidigare än ovanstående) och funderar på om det finns någon chans att det är en LiteOn DG-16D5S (1175) i min eller Liteon 1071. Kan ju öppna boxen och se om man kan montera in en Xk3y men tycker det är onödigt medan den är ny om någon annan här har en sådan box och vet att den inte går att modda. Jo jag har uppdaterat Boxen till senaste FW om det nu spelar in negativt.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av svendolph Visa Inlägg
    Min är tillverkad 2011-06-19 (2 månader tidigare än ovanstående) och funderar på om det finns någon chans att det är en LiteOn DG-16D5S (1175) i min eller Liteon 1071. Kan ju öppna boxen och se om man kan montera in en Xk3y men tycker det är onödigt medan den är ny om någon annan här har en sådan box och vet att den inte går att modda. Jo jag har uppdaterat Boxen till senaste FW om det nu spelar in negativt.
    Risken finns, men den är relativt liten med åldern på maskinen, det som skrivs om "corona" är värdelös information om man vill installera xk3y, den information som är viktig för att installera xk3y i en slim 360 är om det är hitachi eller liteon, och är det en liteon ska det absolut INTE vara 1175, alla andra modeller av Liteon läsaren går att använda med en xk3y i dagsläget
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Tackar, då kan det ju vara idé att öppna boxen och titta efter. Jag har just köpt 12 månaders Live Guld så vill njuta lite av det innan jag börjar trixa med boxen. Har öppnat en gammal Jesper? innan , 2008, och flashat DVD läsaren åt en kompis, men denna gång blir det att köpa riktiga verktyg från PSXCare. Är det detta jag ska ha? http://www.psxcare.com/product.php?xProd=468 eller kanske detta http://www.psxcare.com/product.php?xProd=544

Som kuriosa till bilden så fungerade det inte med moderkortet på just den datorn.
    Fick dra med mig Xboxen till mamma och göra det med hennes gamla AMD där det funkade som en dans.
    Last edited by svendolph; 2012-03-11 at 10:20.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1422&xSec=89 <--- den här skulle jag säga att du vill ha för att öppna slim, dom andra 2 du länkade till är enbart till för tjockisar (xenon, zephyr, opus, falcon och jasper)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Jag kan bara hålla med. X8-kitet ska man definitivt ha för att öppna Slim. Det är verkligen tillräckligt krångligt ändå. Har aldrig öppnat utan ett X8-kit men det låter i mina öron som ett rent h*****e.

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Gjorde idag min första installation av XK3Y. Det var ju inget vidare. Gillar inte att arbeta när det inte finns någon plats. Skiten är ju inte byggd för svenska arbetarhänder! haha

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Gjorde idag min första installation av XK3Y. Det var ju inget vidare. Gillar inte att arbeta när det inte finns någon plats. Skiten är ju inte byggd för svenska arbetarhänder! haha
    Nu tycker jag du är lite väl petig här va? så farligt trångt är det inte med en xk3y
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Petigt som fasen med flexikabelen som går ut till USB-dongeln tyckte jag. Jaja skiten funkar ju iaf även om jag kände rejält vilsen hela tiden. Fattar ju inte vad jag sysslar med när jag flashar men det har jag iaf gjort några hundra gånger men nu var jag helt lost. haha

Liknande diskussioner

1. Gears of war xbox slim bundle 250gb
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 00:47
  2. GBA plastmojänger i M3 DS REAL Perfect Bundle
    By bostich in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 08:48
  3. Halo sista filmen,orginal vs bundle
    By digital1 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 15:09
  4. xbox bundle
    By coolh in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-10, 21:57
  5. Köpte XBOX Sega Bundle!
    By BabyFace in forum X-BOX Hårdvaruforum