Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: RGH jasper glitch problem

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    RGH jasper glitch problem

    Tjenare!

    Jag sitter nu med en Jasper som verkligen är seg att glitcha, jag har lyckats göra klart hela RGH köret även installerat FSD och de.
    Problemet är att som sagt att den glitchar vid boot kanske 1 av 25 ggr.
    Jag har försökt det mesta, har lött dit en keramisk kondensator på 68nf mellan grund och A men ingen skillnad.
    Har även testat placerat en keramisk kondensator (68nf) på D också men med ingen skillnad där heller!
    Har ni några tips till hur jag ska få denna Xbox att fungera bättre?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Cribba Visa Inlägg
    Tjenare!

    Jag sitter nu med en Jasper som verkligen är seg att glitcha, jag har lyckats göra klart hela RGH köret även installerat FSD och de.
    Problemet är att som sagt att den glitchar vid boot kanske 1 av 25 ggr.
    Jag har försökt det mesta, har lött dit en keramisk kondensator på 68nf mellan grund och A men ingen skillnad.
    Har även testat placerat en keramisk kondensator (68nf) på D också men med ingen skillnad där heller!
    Har ni några tips till hur jag ska få denna Xbox att fungera bättre?

    Tack på förhand!
    Vad har du för chip?

    Hur har du dragit kablarna?

    Har du bilder på din installation?

    Hur länge väntar du innan du ger upp och startar om?
    Last edited by Swizzy; 2012-03-12 at 11:37.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag kör med coolrunner + phat qsb. Kablarna är dragna precis som TX guiderna säger, undvikar alla spolar som finns på moderkortet och de.
    Har gjort en massa RGH tidigare men detta är första jaspern.
    Har läst att de keramiska kondensatorerna inte alltid funkar lika bra som polyester/metalliska så har gjort en beställning på ett par sånna som jag tänkt pröva.
    Jag tänkte bara höra med er om ni har några funderingar om annat det kan vara, nå tips på ändring av kabellängder eller något (dock vet jag att kabellängderna förändrar inte glitchtid på feta som de gör på slim).

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    QSB kan vara orsaken till dina problem, personligen brukar jag använda kablar direkt, på jasper behöver du ha den medföljande CAP'en mellan GND och A punkten

    Jag använder inte kablarna som följer med, dom är inte optimal längd etc. bara allmänt jobbiga... ska ge dig ngra bilder på min kabel dragning strax...

    *edit:*

    Bifogat en bild tagen med min mobil kamera på hur jag drar kablarna för "tjockisar" dvs. Falcon, Jasper and Zephyr kan se om jag har ngra bilder för ovansidan också med Coolrunner...
    Attached Images Attached Images
    Last edited by Swizzy; 2012-03-12 at 12:48.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack för de snabba svaren!

    Jo jag har satt den kondensator mellan gnd och A, kan vara som du säger att det är QSB:na som ställer till det.
    Även testat förlänga PLL_BYPASS kabeln (funkat för vissa tydligen) men tyvärr med inga bättre resultat.

    Är ett sånt märkligt problem som jag aldrig stött på tidigare.

    Här har du lite bilder på lådan, på dessa kör jag även kondensator mellan D och coolrunner men blev inte nå bättre för det heller, dock snabbare boot när den väl bootar:

    http://campl.us/jAs10kXCVt6
    http://campl.us/fyYFPuRUeAK
    http://campl.us/bUoSWmPrXYy

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Cribba Visa Inlägg
    Tack för de snabba svaren!

    Jo jag har satt den kondensator mellan gnd och A, kan vara som du säger att det är QSB:na som ställer till det.
    Även testat förlänga PLL_BYPASS kabeln (funkat för vissa tydligen) men tyvärr med inga bättre resultat.

    Är ett sånt märkligt problem som jag aldrig stött på tidigare.

    Här har du lite bilder på lådan, på dessa kör jag även kondensator mellan D och coolrunner men blev inte nå bättre för det heller, dock snabbare boot när den väl bootar:

    http://campl.us/jAs10kXCVt6
    http://campl.us/fyYFPuRUeAK
    http://campl.us/bUoSWmPrXYy
    Dra om kablarna som jag gjort så ska du se att det löser sig QSB'n där är för NAND-X och inte coolrunner, så den påverkar inte boottiderna... men din CPU_PLL_BYPASS går lite väl nära spolarna där... och din CPU_RST kanske går precis på gränsen, drar du egna kablar så som jag gjort kommer det med 99.9% säkerhet funka bättre om du bara kör med kondensatorn mellan GND och CPU_PLL_BYPASS samt kortare ner den, behöver inte vara sådär lång, ska se om jag har bilder på telefonen hur jag brukar göra, har ingen coolrunner här som jag kan ta bilder på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har nu testat som du gjort, tyvärr med samma resultat som tidigare. Dvs. att den glitchar väldigt sällan.

    På TX forumet säger dom att det är finns några få Jaspers som beter sig just såhär och att lösningen kan vara att byta den keramiska kondensatorn till metallisk kondensator.

    Har som sagt gjort en beställning på några sånna så får väl helt enkelt vänta och testa med dom senare

    Tack för alla snabba svar!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har du lött STBY_CLK till samma punkt som jag gjort också? (röda kabeln)

    http://www.libxenon.org/index.php?topic=219.0 <--- du finner mer info om exakt vilken punkt det är här, jag brukar köra med AWG32 kabel på allt utom VCC och GND som båda körs med ATA (IDE) kabel cirka AWG28~
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    jajamen, lött fast STBY_CLK på baksidan och tog bort qsb:n och lött fast 3v3 kabeln där qsb:n satt.
    Tyvärr med samma resultat som sist, dvs. antingen seg boot eller ingen boot alls.

    Ska ge Xboxen en chans till men då med dom nya kondensatorerna som är påväg. Förhoppningsvis löser det problemet.

    Otroligt märkligt problem detta, Zephyr är t.o.m roligare :P

    Aja tack för all hjälp iallafall!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Funkar det inte med nya capen där vänta på RGH2 så ska du se att det funkar bättre för dig då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Cribba hur går det för dig mvh wikings1

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tjenare Wikings1

    Har inte fått dom nya capparna ännu så det återstår att se
    Sitter du också möjligtvis med en strulig Jasper?

    Kan återkomma med resultat senare då prylarna kommit, lite seg leverans från USA så förväntar mig att det lär ta minst 1 vecka till.

Liknande diskussioner

  1. rgh glitch bart?
    By stjarna1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-19, 17:52
  2. Jasper och Matrix
    By ubbe_p in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 23:24
  3. Jasper och jtag
    By Wikings1 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 17:26
  4. Elite Jasper?
    By Drem in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 44
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 10:32
  5. 360 Pro (Jasper) i Eliteskal ?
    By Drem in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 02:17

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •