hej är helt nybörjare på detta,använder matrix nand flasher o glitcher.
boxen botar enbart xell reloaded,ej dashboarden.
måste man lägga in nån freeboot,dashlaunch etc...?
hej är helt nybörjare på detta,använder matrix nand flasher o glitcher.
boxen botar enbart xell reloaded,ej dashboarden.
måste man lägga in nån freeboot,dashlaunch etc...?
Last edited by arneweise; 2012-03-14 at 15:03.
Bootar den till Xell oavsett om du trycker på powerknappen eller ejectknappen, eller menar du att inget alls händer när du trycker powerknappen, men att den bootar till Xell när du trycker på ejectknappen?
den botar till xell på båda knapparna
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
och hur skapar jag en glitch boot? har hållt på en del nu,men blir inte klokare
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
jag har använt ggbuild o gjort en nandflash,det du menar? ska den döpas till nått specielt?
Google is your friend!
och på source:min nand? fick detta då WARNING: fcrt.bin not found, skipping *****
no data to copy
Google is your friend!
okej,kan jag lägga in den med usb minnet?
Vilken Xell-Reloaded version kör du med? (står efter ascii loggan) 0.991 är senaste, isåfall är det bara att lägga den på USB minnet med namnet "updflash.bin" och starta med minnet i, i annat fall bör du även ladda hem rawflash och lägga på minnet, då ska filen heta "nandflash.bin"
Du kan annars skriva den på samma sätt som du gjorde med ECC'n (men med -w istället för +w)
Google is your friend!
verkar vara 0.99 den läser från usb iaf.
så updflash,behövs xenon.elf fil? starta med ejekt lr power?
många frågor blir det=)
Starta med vilken knapp du vill. Det är lika bra att slänga in Rawflash på usbstickan oavsett version av Xell, det skadar inte även om du skulle råkat ha haft 0.991 och därmed Rawflash "inbyggt". Och ja, lägg in xenon.elf och nandflash.bin (går säkert lika bra med updflash.bin) i usbstickans rotkatalog
Jag skrev förresten en kort sammanfattning/guide om att flasha med Rawflash i en annan tråd, kanske kan vara användbar för dig; http://forum.psxcare.com/support/sho...566#post251566 Kolla även Swizzys input i inläggen efteråt angående att slänga på avatarupdate.
Förresten, jag antar att du redan har din cpukey och efusestate backupad iom att du byggde en rgh-image? Om du bara skrev av utan att spara det nånstans kan det ju vara bra att ta ett foto av den screenen för alla eventualiteter innan du sätter igång och flasha.
Last edited by kaputnik; 2012-03-14 at 20:06.
Google is your friend!
jag la in den iaf,men fick error 202 c88 och c8b.
startade upp boxen o fick error e79
Error 202 = badblock på C88 och C8B antagligen(?)
E79 = Mjukvarufel, la du in updflash.bin eller nandflash.bin? om du la in updflash.bin är det där felet ligger, den har skrivit in den med den inbyggda funktionen, du kan nu starta xell med eject knappen och köra om processen så ska den (om du använde xeBuild GUI 2.03) ha 0.991 som har rawflash inbyggt (som då borde lösa problemet)
Google is your friend!
Bookmarks