Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: jasper 256mb rgh

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    0

jasper 256mb rgh

hej är helt nybörjare på detta,använder matrix nand flasher o glitcher.
    boxen botar enbart xell reloaded,ej dashboarden.

måste man lägga in nån freeboot,dashlaunch etc...?
    Last edited by arneweise; 2012-03-14 at 15:03.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Bootar den till Xell oavsett om du trycker på powerknappen eller ejectknappen, eller menar du att inget alls händer när du trycker powerknappen, men att den bootar till Xell när du trycker på ejectknappen?

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    0
    den botar till xell på båda knapparna

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av arneweise Visa Inlägg
    den botar till xell på båda knapparna
    Du har alltså endast skapat en ECC, det är fullt normalt, ja du måste göra en Freeboot (i ditt fall Glitch boot)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    0
    och hur skapar jag en glitch boot? har hållt på en del nu,men blir inte klokare

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    och hur skapar jag en glitch boot? har hållt på en del nu,men blir inte klokare
    Du använder mitt program "xeBuild GUI" det är lätt om du använder det programmet allt du behöver är din nand + din CPUKey sen kan du köra med standard settings så är allt frid och fröjd
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    0
    jag har använt ggbuild o gjort en nandflash,det du menar? ska den döpas till nått specielt?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag har använt ggbuild o gjort en nandflash,det du menar? ska den döpas till nått specielt?
    ggBuild är gammalt, använd xeBuild GUI och välj GGBoot/Glitchboot, skriv sedan in din CPUKey i rutan och tryck på stora knappen i nedre vänstra hörnet
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    0
    och på source:min nand? fick detta då WARNING: fcrt.bin not found, skipping *****
    no data to copy

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    och på source:min nand? fick detta då WARNING: fcrt.bin not found, skipping *****
    no data to copy
    Fullt normalt, bara att skippa FCRT.bin varningen eftersom du har en Tjockis, det är bara ngt som berör slim, ska be dev göra det lite mera tydligt...
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    0
    okej,kan jag lägga in den med usb minnet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    okej,kan jag lägga in den med usb minnet?
    Vilken Xell-Reloaded version kör du med? (står efter ascii loggan) 0.991 är senaste, isåfall är det bara att lägga den på USB minnet med namnet "updflash.bin" och starta med minnet i, i annat fall bör du även ladda hem rawflash och lägga på minnet, då ska filen heta "nandflash.bin"

Du kan annars skriva den på samma sätt som du gjorde med ECC'n (men med -w istället för +w)
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    0
    verkar vara 0.99 den läser från usb iaf.
    så updflash,behövs xenon.elf fil? starta med ejekt lr power?
    många frågor blir det=)

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    verkar vara 0.99 den läser från usb iaf.
    så updflash,behövs xenon.elf fil? starta med ejekt lr power?
    många frågor blir det=)

Starta med vilken knapp du vill. Det är lika bra att slänga in Rawflash på usbstickan oavsett version av Xell, det skadar inte även om du skulle råkat ha haft 0.991 och därmed Rawflash "inbyggt". Och ja, lägg in xenon.elf och nandflash.bin (går säkert lika bra med updflash.bin) i usbstickans rotkatalog

Jag skrev förresten en kort sammanfattning/guide om att flasha med Rawflash i en annan tråd, kanske kan vara användbar för dig; http://forum.psxcare.com/support/sho...566#post251566 Kolla även Swizzys input i inläggen efteråt angående att slänga på avatarupdate.

Förresten, jag antar att du redan har din cpukey och efusestate backupad iom att du byggde en rgh-image? Om du bara skrev av utan att spara det nånstans kan det ju vara bra att ta ett foto av den screenen för alla eventualiteter innan du sätter igång och flasha.
    Last edited by kaputnik; 2012-03-14 at 20:06.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Starta med vilken knapp du vill. Det är lika bra att slänga in Rawflash på usbstickan oavsett version av Xell, det skadar inte även om du skulle råkat ha haft 0.991 och därmed Rawflash "inbyggt". Och ja, lägg in xenon.elf och nandflash.bin (går säkert lika bra med updflash.bin) i usbstickans rotkatalog
    Det går INTE med updflash.bin, då kör den inte rawflash utan sin egen funktion som KAN strula...
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    0
    jag la in den iaf,men fick error 202 c88 och c8b.
    startade upp boxen o fick error e79

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag la in den iaf,men fick error 202 c88 och c8b.
    startade upp boxen o fick error e79
    Error 202 = badblock på C88 och C8B antagligen(?)

E79 = Mjukvarufel, la du in updflash.bin eller nandflash.bin? om du la in updflash.bin är det där felet ligger, den har skrivit in den med den inbyggda funktionen, du kan nu starta xell med eject knappen och köra om processen så ska den (om du använde xeBuild GUI 2.03) ha 0.991 som har rawflash inbyggt (som då borde lösa problemet)
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Jasper och Matrix
    By ubbe_p in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 00:24
  2. Jasper och jtag
    By Wikings1 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 18:26
  3. Elite Jasper?
    By Drem in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 11:32
  4. 360 Pro (Jasper) i Eliteskal ?
    By Drem in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 03:17
  5. Jasper, ljudnivå
    By Fruktmoasen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 17:43

Bookmarks

Behörigheter