Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Könsbyte

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18

    Question Könsbyte

    Vet ej om detta är rätt del av forumet där jag väljer att posta, men hittar ingen tråd gällande mitt bekymmer varken på svenska, eller på engelska.

    Göran (min gamla feta vita xbox) beslöt sig för att lämna jordelivet för ett tag sen. Självklart blev jag märkbart bekymrad då vi spenderat många fina stunder ihop han och jag. Göran var jtaggad och kunde därför uppfylla en gamers våtaste drömmar då möjligheterna är obegränsade. Min underbara flickvän märkte snabbt min besvikelse och lovade mig en ny box. Självklart trodde jag att hon var sarkastisk och skämtade. Fram till idag. Då hon kom med en helt ny slimmad (svart) 250gbs Josefin som dessutom är rgh-hackad. Glad som jag blev började jag genast leka med min nya älskling där jag installerade senaste versionen av Freestyle dash som fungerar alldeles utmärkt.

    Så vad vill jag komma fram till? Jo, självklart saknar jag allt från min gamla 120gb hdd som inkluderar gamer profiles, sparfiler och ca 100gb xbla-material.

    När jag spanade in Josefin så märkte jag att hon inte alls är konstruerad på samma sätt som Göran och det går (nog) inte att stoppa in den gamla hddn i slimmade boxen.

    Finns det någon smidig lösning på mitt problem, eller är det helt kört, forget it, retry? Min tanke är att på något sätt koppla in den gamla hddn till datorn och kopiera över hela partitionen till datorn och sen flytta över allt till Josefins nya hdd via flash fxp. Problemet blir då att Göran är helt död, däremot har jag ytterligare en fet svart 360 (Rune) som dock inte är jtaggad, men enbart flashad hos er.

    Med dagens hårdvara och mjukvara borde det väl inte vara omöjligt?

    Tacksam för all eventuell hjälp..

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Någon av dessa produkter borde gå att använda

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1579
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1264

    Men vänta på att Swizzy eller någon annan som har bättre koll på vad som är smidigast med en hdd från en jtaggad box.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Antingen köper du något av det som hansi länkade till, eller så kan du ta isär ditt nuvarande skal i slimen (josefin var det va?) det sitter bara ihop tryckt... det går även att köpa ett slim skal: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1510&xSec=112

    För att ta isär din nuvarande hårddisk från gamla döda tjockisen (göran var det?) behöver du 2st skruvmejslar: Torx 6 för dom 4 ytter skruvarna (sitter i varsit hörn, var av 1 sitter under fyrkantiga klistermärket det står "Microsoft" på) samt Torx 10 (för dom 4 inre skruvarna som håller i hårddisken) du kan därefter sätta den i ett skal och bara köra på, JTAG skiter i om den är signerad därför bör det funka hur bra som helst att bara sätta i den i slimen eftersom båda boxarna ändå köra samma filsystem på hårddisken... (ja, RGH är samma sak om JTAG men det är bara olika metoder för att uppnå målet)

    När du väl har kopplat in allting är det innehållet på HDD1 du vill ha, kopplar du den till datorn (inte rekomenderat) är det Partition 3 du vill ha innehållet från

    Främst är det mappen "Content" du vill ha (där har du alla dina profiler, sparningar samt eventuella spel du installerat för att dom ska dyka upp i NXE t.ex. XBLA och även allt extra material (DLC)) mappen Cache kan vara trevlig också (den innehåller title updates som krävs för att DLC ska funka) Övriga mappar är sådant som du själv lagt in eller som inte är nödvändiga
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Antingen köper du något av det som hansi länkade till, eller så kan du ta isär ditt nuvarande skal i slimen (josefin var det va?) det sitter bara ihop tryckt... det går även att köpa ett slim skal: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1510&xSec=112

    För att ta isär din nuvarande hårddisk från gamla döda tjockisen (göran var det?) behöver du 2st skruvmejslar: Torx 6 för dom 4 ytter skruvarna (sitter i varsit hörn, var av 1 sitter under fyrkantiga klistermärket det står "Microsoft" på) samt Torx 10 (för dom 4 inre skruvarna som håller i hårddisken) du kan därefter sätta den i ett skal och bara köra på, JTAG skiter i om den är signerad därför bör det funka hur bra som helst att bara sätta i den i slimen eftersom båda boxarna ändå köra samma filsystem på hårddisken... (ja, RGH är samma sak om JTAG men det är bara olika metoder för att uppnå målet)

    När du väl har kopplat in allting är det innehållet på HDD1 du vill ha, kopplar du den till datorn (inte rekomenderat) är det Partition 3 du vill ha innehållet från

    Främst är det mappen "Content" du vill ha (där har du alla dina profiler, sparningar samt eventuella spel du installerat för att dom ska dyka upp i NXE t.ex. XBLA och även allt extra material (DLC)) mappen Cache kan vara trevlig också (den innehåller title updates som krävs för att DLC ska funka) Övriga mappar är sådant som du själv lagt in eller som inte är nödvändiga
    Tack grabbar för mycket hjälpsamma svar.

    Om jag köper denna av er: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1579, hur ska jag gå till väga då? Koppla in den i datorn via usb, eller som interndisk? Du rekommenderar inte detta Swizzy, varför inte?

    Ligger alla savegames och mina profiler i content mappen också?

    Trevlig helg!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    Tack grabbar för mycket hjälpsamma svar.

    Om jag köper denna av er: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1579, hur ska jag gå till väga då? Koppla in den i datorn via usb, eller som interndisk? Du rekommenderar inte detta Swizzy, varför inte?

    Ligger alla savegames och mina profiler i content mappen också?

    Trevlig helg!
    Anledningen till att jag inte rekomenderar att du kör det genom PC'n direkt är för att programmen som används inte är stabila, dom är gamla och har många buggar, det kan gå bra att extrahera allt men kan också gå käpp rätt ett helvete för dig, jag skulle lita mer på MS än random i det här fallet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •