Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Pris fråga

Registrerade
    Jun 2011
    Respekt
    14

Question Pris fråga

Hej jag tänkte fråga er hur mycket ni skulle vilja ha för att installera dual boot + ett programmer chip i en Xbox 360 Slim ?
    Om man köper alla chipen hos er och får er att installera allt.
    Funderar nämligen på att hiva min JTAG och skaffa en RGH med dualboot så att jag kan köra både live med original kernel och offline med JTAG / RGH funktioner.
    Sen vill jag även att ni ska installera ett programmerings chip eller iaf skicka med ett så att jag kan uppdatera den själv.
    Hur mycket skulle ni vilja ha för det?

Mvh
    JL

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag skulle väl säga kör med Matrix Trident, den har 3x NAND's du kan använda samt en fin kontroller enhet som du även kan dumpa/skriva till dom olika nand bankerna Den kan även se till att du startar om SMC'n (detta är vad jag läst mig till om den, har ännu inte hunnit testa hur det i praktiken funkar, men borde funka rätt bra)

Priset får hansi svara på vad det skulle landa på, men räkna med att det inte blir billigt då det inte är lite lödningar som ska göras och sedan ska man se till att chippet stängs av när du kör i original läget, det kräver att vi testar maskinen mer än vi normalt gör vid installation av RGH (för att se till att du inte får problem med att den crashar i uppdateringar pga chippet)

Sen tror jag det är bra om du även förklarar lite mer i detalj, vill du köpa en färdig box med allt installerat eller har du redan en Slim med trinity moderkortet? om, du vill köpa en färdig box tror jag du får säga vilken storlek på disk du vill ha, om du vill ha en hårddisk med...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jun 2011
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag skulle väl säga kör med Matrix Trident, den har 3x NAND's du kan använda samt en fin kontroller enhet som du även kan dumpa/skriva till dom olika nand bankerna Den kan även se till att du startar om SMC'n (detta är vad jag läst mig till om den, har ännu inte hunnit testa hur det i praktiken funkar, men borde funka rätt bra)

Priset får hansi svara på vad det skulle landa på, men räkna med att det inte blir billigt då det inte är lite lödningar som ska göras och sedan ska man se till att chippet stängs av när du kör i original läget, det kräver att vi testar maskinen mer än vi normalt gör vid installation av RGH (för att se till att du inte får problem med att den crashar i uppdateringar pga chippet)

Sen tror jag det är bra om du även förklarar lite mer i detalj, vill du köpa en färdig box med allt installerat eller har du redan en Slim med trinity moderkortet? om, du vill köpa en färdig box tror jag du får säga vilken storlek på disk du vill ha, om du vill ha en hårddisk med...
    I dagsläget har jag ingen box men funderar på att köpa en och skicka in den till er för modifciation. Blir ddet stor prisskillnad om man köper en färdig av er / har en egen ?
    Sen så är väl egentligen inte en HDD nödvändig. Man kan väl så vitt jag vet ta en gammal 60GB och koppla in ? Bara att skaffa ett HDD Skal.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1400:- för 2 timmars arbete + pris för komponenterna kan vi utgå från. Sedan får vi justera priset när vi gjort några installationer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Pris fråga
    By Robson in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 19:52
  2. Pris.
    By hejhej in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 09:28
  3. En fråga om pris...
    By ---Johan--- in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 20:11
  4. pris
    By scorponok in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP