Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Missljud (ihållande ton med fast frekvens)

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22

Angry Missljud (ihållande ton med fast frekvens)

Halloj!

Jag vet inte om det beror på chippningen men jag har inte råkat ut för det en enda gång under det halvår jag haft spelet innan jag chippade så man börjar undra...

Satt och lirade DOA2 med en polare i 3-4 timmar när det plötsligt dök upp en högljudd ihållande ton (mycket högre volym än ljudeffekterna som är satta på full volym i spelet) som grovt uppskattat låg någonstans runt 15 kHz(väldigt ljus men den kunde varit ljusare, dvs det var en bit kvar till 20 kHz som är ungefär vad örat kan registrera som mest.

Resettade spelet inifrån/mjukvarumässigt och då verkade vissa ljudeffekter saknas och jag kommer inte ihåg om BGM'en hördes i menyerna men vad som hördes var att nu var det två ihållande toner, dels samma höga ton som förut och en lägre, någonstans i nedre mellanregistret (100-150Hz grovt uppskattat) som kom igång i menyn och när vi försökte köra igång en figt men inte under laddnings-sekvenserna vilket gör att jag misstänker att det är BGMusiken som blir ersatt av testbilds-liknande toner.

Det löste sig när jag stängde av den med reset-knappen(bröt inte strömmen baktill) och lät den stå en minut sen slog på den igen.
    Man blev rätt paff när man hörde den där höga tonen helt plötsligt.. började tänka efter om det kan sitta nån varnings-summer eller nåt i PS2an men ljudet kom logiskt nog ur TV-högtalarna.

Nån annan som råkat ut för nåt liknande.. funderade på om clk-punkts felen som gör att vissa tappar ljud kan ställa till med detta?

(Lite senare under helgen fick jag höra av polarn att jag "blivit grinig å startade om för att jag låg under" och det är väl ungefär det enda lidandet jag fått stå ut med p.g.a. detta problem )

<small>[ 03 March 2003, 11:59: Meddelandet redigerat av: Tommy_2Tall ]</small>
    /Tommy 2Tall

There are doors I haven't opened, windows yet to look through...
    going forward may not be the answer. Maybe I should go back.

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    0

Japp, har råkat ut för samma problem. Dock var mitt problem ännu tydligare då detta missljud är konstant, från att jag börjar ladda spelet och hela tiden jag spelar. Det vanliga ljudet försvinner stundvis helt. Fick dessutom problem med att boota mina originalspel efteråt, kunde hänga sig i laddningen av spelet, eller under bootningen. En annan grej jag märkte var att cd-släden började ge ifrån sig ett slags raspande ljud när den läste från skivan som inte funnits innan. Stön....lämnade dock inte in på psxcare, men det verkar som om de sabbat någonting i installationen, så de får fixa det illa kvickt...

Liknande diskussioner

1. spelen hackar fast med Matrix ?
    By Hagan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-08-24, 10:05
  2. spelen hackar fast med Matrix ?
    By Hagan in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 21:18
  3. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 02:32
  4. kört fast med ty,help me!!!
    By mollan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-09, 18:04
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 12:15

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner