Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Lix LT 1.1 CAL + Nya spel

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    0

Lix LT 1.1 CAL + Nya spel

Tjena!

Jag köpte en xbox360 elite, Lix LT 1.1 CAL, för ett bra tag sen nu. Har inte uppdaterat den på något sätt efter inköp, har aldrig heller kopplat upp den mot live. Det var ett tag sen jag brände skivor så har nog även kommit en del ur form.

Jag gav mig nyligen på att bränna Mass Effect 3.RF XBOX360-XPG. Använde Verbatim skivor, senaste imgburn, brännaren i datorn som fungerat finfint till tidigare spel. LB på .dvd filen var 2133520 men ändrades automatiskt till 2086911 av imgburn. Valde truncate då detta verkade vara det som rekommenderades på tpb. Skrivningen gick fint, stoppade in skivan i xboxet och Play Disc kom upp. När man startade så kom det dock upp ett felmeddelande:
    "This game requires an update but an update could not be found"

Någon som vet vad felet kan vara? Xboxet(hårdvara/mjukvara), imgburn, brännaren?

Både Mass effect 1&2 gick bra att bränna innan (behövde dock inte välja truncate då, samt LB var som på den gamla goda tiden)

Tacksam för svar!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Felet är simpelt, läsaren kan inte läsa skivan av flera anledningar:

1. Spelet är ett så kallat "XGD3" spel, dvs. det nya skivformatet som är större än det gamla
    2. Du kör truncate, dvs. du skippar dom sista 200MB'en på skivan

Det du behöver göra för att få det att funka är:

1. Uppdatera till iXtreme LT+ 3.0
    2. Bränna med en Liteon iHAS x24B (x = 1, 2, 3, 4, 5 eller 6) som har iXtreme Burner MAX 1.0 eller senare
    3. Uppdatera dashboarden så att den funkar som den ska med att läsa nya spelen... (detta görs vanligtvis i samband med flash uppdateringen)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner