Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Låta spel uppdatera sej?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22

    Låta spel uppdatera sej?

    Är det ofarligt att låta spelen uppdatera sej? Jag får frågan när jag startar ett spel om jag vill uppdatera spelet till senaste version (1.05 och allt vad det är) för att kunna köra online mm. Detta tar väl inte bort jailbreak eller? Jag har hittils svarat nej till uppdatering men börjar bli rädd för att barnen ska sabba det. Jag är ny på PS3, jag har en KMEAW 3.55 som jag startar mina backupspel med multiman.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    43
    Respekt
    14
    Slå av internet återkomsten , så borde det lösa sig. Om den inte kommer ut på nätet så vet den inte om att det finns uppdateringar att hämta...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vic20 Visa Inlägg
    Är det ofarligt att låta spelen uppdatera sej? Jag får frågan när jag startar ett spel om jag vill uppdatera spelet till senaste version (1.05 och allt vad det är) för att kunna köra online mm. Detta tar väl inte bort jailbreak eller? Jag har hittils svarat nej till uppdatering men börjar bli rädd för att barnen ska sabba det. Jag är ny på PS3, jag har en KMEAW 3.55 som jag startar mina backupspel med multiman.
    Det skadar inte JB på något vis, men risken finns att uppdateringen gör att spelet inte funkar (då det helt plötsligt kräver ny system version...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Tackar för snabba tips.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Skulle du råka uppdatera spelet till en version som kräver nyare fw så är det bara att ta bort spel datan för just det spelet så ordnar det sig.. mao du kan pröva att göra uppdateringar så långt det går, skriv upp vilken version det sket sig på, ta bort och sedan endast uppdatera till versionen precis innan..

Liknande diskussioner

  1. låta någon annan göra backuperna av mina spel?
    By camilla in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 21:26
  2. Låta chipp sitta kvar eller inte?
    By Purjo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 14:04
  3. Vad är det som får ps2:an att låta?
    By ys in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 16:01
  4. jävla fläkt att låta
    By Swalle in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-02-20, 00:51
  5. ska faanskapet låta så förbannat ?
    By jagär jimmy in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2000-12-15, 10:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •