Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Få rätt på DLC och Title Updates

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19

    Få rätt på DLC och Title Updates

    Har programmet XM360 men fattar inte hur jag ska göra! Jag har FTP:at över en massa titleupdates och lagt dem i hdd1/cache. Sen går jag in i XM360 men sen fattar jag inte vad jag ska göra för att de ska installeras! Hjälp tack!

    Sen undrar jag också om var man kan hitta ex. nya rosters till olika spel, och annat roligt DLC? Och hur installerar man det sen via XM360?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Har programmet XM360 men fattar inte hur jag ska göra! Jag har FTP:at över en massa titleupdates och lagt dem i hdd1/cache. Sen går jag in i XM360 men sen fattar jag inte vad jag ska göra för att de ska installeras! Hjälp tack!

    Sen undrar jag också om var man kan hitta ex. nya rosters till olika spel, och annat roligt DLC? Och hur installerar man det sen via XM360?
    TitleUpdates installeras när du lägger dom i Cache man ska inte lägga in "massa" det är en limit på max 20st aktiva har jag för mig... (kommer inte ihåg gränsen) över gränsen funkar dom iaf inte... rosters hittar du på samma ställen du hittar DLC, som är samma ställen du hittar spelen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    TitleUpdates installeras när du lägger dom i Cache man ska inte lägga in "massa" det är en limit på max 20st aktiva har jag för mig... (kommer inte ihåg gränsen) över gränsen funkar dom iaf inte... rosters hittar du på samma ställen du hittar DLC, som är samma ställen du hittar spelen
    Så de installeras automatiskt? Nice! Sökte lite där jag sökte spel, men gitte inget på rosters! Tips på sökord eller på annan sida än "sjörövarnas bukt"??

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Annars är ju Freestyle Dash kanon till det där, förutsatt att du har boxen uppkopplad mot nätet.

    Starta FSD, gå in i spelmenyn, markera spelet du vill dunka in TU:s till i spellistan, tryck Y och välj "Manage title updates" från menyn, tryck på knappen för "Download TU:s (Y-knappen igen?). Sedan är det bara att välja vilka TU:s du vill ha aktiva, det räcker med den senaste om du inte explicit vill ha någon annan TU aktiv. Tryck A för att aktivera, X-loggan blir grön när TU:n är aktiverad.

    Har själv helt lagt ner att hålla på och mecka manuellt med TU:s, det är FSD som gäller för hela slanten. Så vansinnigt bekvämt

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Annars är ju Freestyle Dash kanon till det där, förutsatt att du har boxen uppkopplad mot nätet.

    Starta FSD, gå in i spelmenyn, markera spelet du vill dunka in TU:s till i spellistan, tryck Y och välj "Manage title updates" från menyn, tryck på knappen för "Download TU:s (Y-knappen igen?). Sedan är det bara att välja vilka TU:s du vill ha aktiva, det räcker med den senaste om du inte explicit vill ha någon annan TU aktiv. Tryck A för att aktivera, X-loggan blir grön när TU:n är aktiverad.

    Har själv helt lagt ner att hålla på och mecka manuellt med TU:s, det är FSD som gäller för hela slanten. Så vansinnigt bekvämt
    Instämmer helt!

    Dock blir jag lite fundersam om bara 20 TU's kan vara aktiva samtidigt!?

    // P

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Instämmer helt!

    Dock blir jag lite fundersam om bara 20 TU's kan vara aktiva samtidigt!?

    // P
    Jag har för mig det var 20st, kan vara ngt annat tal, men något jag är helt säker på är att det finns en gräns för hur många som kan ligga där vid ett och samma tillfälle, läste om det förut för länge länge sedan, sen vet nog dom flesta som varit med ett tag med 360 att det ibland kan bli problem med t.ex. "Unreadable disk" mitt i spel och sådant där som kan bero på fullt Cache minne (dvs. för många title updates)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Annars är ju Freestyle Dash kanon till det där, förutsatt att du har boxen uppkopplad mot nätet.

    Starta FSD, gå in i spelmenyn, markera spelet du vill dunka in TU:s till i spellistan, tryck Y och välj "Manage title updates" från menyn, tryck på knappen för "Download TU:s (Y-knappen igen?). Sedan är det bara att välja vilka TU:s du vill ha aktiva, det räcker med den senaste om du inte explicit vill ha någon annan TU aktiv. Tryck A för att aktivera, X-loggan blir grön när TU:n är aktiverad.

    Har själv helt lagt ner att hålla på och mecka manuellt med TU:s, det är FSD som gäller för hela slanten. Så vansinnigt bekvämt
    Sjukt smidigt ju! Måste/ bör/ ska man avvaktivera dem som har en lägre version eller ska man ha alla aktiverade?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    räcker med att du kör med senaste TU'n dvs. senaste versionen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Instämmer helt!

    Dock blir jag lite fundersam om bara 20 TU's kan vara aktiva samtidigt!?

    // P
    Har också hört det nysas om något begränsat antal där, vill också minnas att det är 20 eller nåt i den stilen. Tror dock det är en begränsning hos Xboxen i sig, inte hos FSD.

    Om inte annat lär man ju knappast hålla på med mer än 20 spel samtidigt, och man kan ju ha för regel att bara aktivera TU:s på de spel man spelar för närvarande, FSD gör ju den proceduren smidig också

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Så sant

    // P

Liknande diskussioner

  1. Title Updates
    By peroy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2012-10-11, 21:00
  2. Game updates, Title updates, Hur får jag in dem rätt i JTAG Xbox 360?
    By davvekulneff in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 22:02
  3. no matching title is in the database?
    By jdipt in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-12, 14:49
  4. Title Updates
    By Råttan in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2010-10-30, 13:22
  5. Title updates försvinner mystiskt på en JTAG maskin.
    By anden1 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 14:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •