Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hjälp!!!

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Hjälp!!!

    Hej, öppnade upp mitt xbox för att rensa bort massa damm och smuts. Har ett Xodus(xenium) chip installerat i den, vet inte varför men jag tog bort chippet från moderkortet sen satte jag tillbaka det. När jag skulle boota upp xboxet igen kommer jag till original xbox menyn... Hur gör jag för att komma till Xenium os igen ?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur satt chippet monterat? Lött eller lödfritt?

    Startar inte chippet så kan det bero på att "d0" anslutningen inte har kontakt, det är den som inaktiverar original bioset så att chippet startar istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Hur satt chippet monterat? Lött eller lödfritt?

    Startar inte chippet så kan det bero på att "d0" anslutningen inte har kontakt, det är den som inaktiverar original bioset så att chippet startar istället.
    Den sittr ju i piggarna i moderkortet men sen sitter även en röd kabel som är lött på chippet och som går ner under moderkortet så det är väll antagligen lött där med.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av erkii Visa Inlägg
    Den sittr ju i piggarna i moderkortet men sen sitter även en röd kabel som är lött på chippet och som går ner under moderkortet så det är väll antagligen lött där med.
    Det är nog den kabeln som går till "d0", har den lossnat på undersidan så blir det som du beskriver.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är nog den kabeln som går till "d0", har den lossnat på undersidan så blir det som du beskriver.
    nix den har inte lossnat :/

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hade råkat ändra läge på knappen som sitter på chippet :P så nu funkar det igen !

Liknande diskussioner

  1. Hjälp!! xbit rödgrönblink flashning hjälp
    By xbsimon in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 06:57
  2. Hjälp Hjälp Hjälp...snabbt snälla
    By Tjoaren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 14:43
  3. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 21:46
  4. HJÄLP HJÄLP kommer inte längre in i BIOS menyn
    By FDMan in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 13:19
  5. Hjälp sökes!!! Program till Xbox. Hjälp
    By Engel in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •