Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vilken externa hårddisk och vart man lägger skiva två?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Vilken externa hårddisk och vart man lägger skiva två?

    Hejsan!

    En kompis köpte sig ett Xbox 360 slim 4gb rgh-jtag. Vi satt herromdagen och pillade lite med det och kom fram till en fråga, vart ska man lägga skiva två till vissa spel?

    Och andra frågan är, vad är rekommenderad extern hårddisk att ha till en rgh-jtag Xbox 360 Slim 4gb? 7200 rpm? Eller räcker 5200 rpm diskarna? Storlek? Hade tänkt mig en 500 gb då 30 spel är ungefär 200 gb.

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fekke Visa Inlägg
    Hejsan!

    En kompis köpte sig ett Xbox 360 slim 4gb rgh-jtag. Vi satt herromdagen och pillade lite med det och kom fram till en fråga, vart ska man lägga skiva två till vissa spel?

    Och andra frågan är, vad är rekommenderad extern hårddisk att ha till en rgh-jtag Xbox 360 Slim 4gb? 7200 rpm? Eller räcker 5200 rpm diskarna? Storlek? Hade tänkt mig en 500 gb då 30 spel är ungefär 200 gb.

    Tack på förhand!
    Det är lite olika från spel till spel, ett enkelt sätt är att använda sig av Diskswapper pluginet till Dashlaunch, det byter skiva när spelet säger att du ska sätta i skiva 2, oftast märker du inte äns bytet, kruxet här är att du måste konfigurera den så att den vet vart den ska leta efter nästa skiva, det gör du lätt med mitt program Diskswap configurator 2.0

    Vad gäller hastighet på hårddisken, ju snabbare ju bättre

    Storlek? så stor som möjligt spelen tar upp cirka 5-6GB per skiva, vissa spel tar mindre, vissa något mer...
    Last edited by Swizzy; 2012-03-20 at 20:41.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är lite olika från spel till spel, ett enkelt sätt är att använda sig av Diskswapper pluginet till Dashlaunch, det byter skiva när spelet säger att du ska sätta i skiva 2, oftast märker du inte äns bytet, kruxet här är att du måste konfigurera den så att den vet vart den ska leta efter nästa skiva, det gör du lätt med mitt program Diskswap configurator 2.0

    Vad gäller hastighet på hårddisken, ju snabbare ju bättre

    Storlek? så stor som möjligt spelen tar upp cirka 5-6GB per skiva, vissa spel tar mindre, vissa något mer...
    Tack! Det får bli en 1 TiB 7200 rpm. Ska bara hitta en för ett vättigt pris nu när dem är lite dyrare.

    Polarn har problem med lite lag. Hackar till ibland. Han har en 42" lcd tv, med xboxet inpluggat med hdmi och en 2 TiB WD med två partitioner, en fat32 och en ntfs.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är lite olika från spel till spel, ett enkelt sätt är att använda sig av Diskswapper pluginet till Dashlaunch, det byter skiva när spelet säger att du ska sätta i skiva 2, oftast märker du inte äns bytet, kruxet här är att du måste konfigurera den så att den vet vart den ska leta efter nästa skiva, det gör du lätt med mitt program Diskswap configurator 2.0

    Vad gäller hastighet på hårddisken, ju snabbare ju bättre


    Storlek? så stor som möjligt spelen tar upp cirka 5-6GB per skiva, vissa spel tar mindre, vissa något mer...


    Ger det så värst mkt att köra på en snabbare disk då? Det känns som USB-interfacet är flaskhalsen snarare än disken, även om man kör någon riktigt trött 5200-varvare lär den kunna trycka på tillräckligt med data för att fylla USB-pipan i alla fall ett par gånger om. Visst, snabbare rotationshastighet strippar väl någon millisekund här och där på accesser, men det är som sagt millisekunder det är frågan om. Det skulle väl kanske vara om boxen cachar på den externa driven också då, men det känns fortfarande som vinsten är rätt liten. Jag hade nog satsat på en disk som går sval istället för att försöka maxa prestandan, det är väl mer eller mindre standard att det blir värmeproblem i de där USB-kabinetten när de stoppat i någon slags blockheaterdisk i dem tycker jag. Skönt att slippa sånt

    Sedan brukar ju de där "green"-diskarna vara lite billigare också, vilket inte är helt fel.


    Citat Original inlägg av fekke Visa Inlägg
    Tack! Det får bli en 1 TiB 7200 rpm. Ska bara hitta en för ett vättigt pris nu när dem är lite dyrare.

    Polarn har problem med lite lag. Hackar till ibland. Han har en 42" lcd tv, med xboxet inpluggat med hdmi och en 2 TiB WD med två partitioner, en fat32 och en ntfs.
    Det kanske kan vara värt att testa med att defragmentera partitionerna och se om det ger något. Det blir i alla fall inte sämre av det.
    Last edited by kaputnik; 2012-03-26 at 03:46.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Kör du via FSD så är det enkelt med spelen. Tex skapa en mapp som heter Mass effect 3 och sen i den en Som heter Disc 1 och en som heter Disc 2. Så byter den skiva själv åt dig. Ligger det rätt så behövs ingen Diskswap configurator.

    Så \0000000000000000\Mass effect 3\Disc 1
    \0000000000000000\Mass effect 3\Disc 2

    Viktigt med stavningen på Disc 1 så det inte står DISC 2 tex.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Kör du via FSD så är det enkelt med spelen. Tex skapa en mapp som heter Mass effect 3 och sen i den en Som heter Disc 1 och en som heter Disc 2. Så byter den skiva själv åt dig. Ligger det rätt så behövs ingen Diskswap configurator.

    Så \0000000000000000\Mass effect 3\Disc 1
    \0000000000000000\Mass effect 3\Disc 2

    Viktigt med stavningen på Disc 1 så det inte står DISC 2 tex.
    Onödigt/dumt att lägga spelen i 00000 mappen bättre att lägga dom i en mapp vid namnet Gamez eller dyligt då all DLC etc. måste ligga i 000 mappen och det blir väldigt rörigt där annars...

    Kör du med GOD formatet är det bäst att lägga dom som dom ska ligga med namn och allt i content\0000...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Vart lägger man in spel??
    By bolubeyi in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 21:19
  2. Vart lägger sig spelen?
    By steve164 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 11:58
  3. vart Lägger man spelen i Surreal64???
    By aha in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-03, 23:16
  4. Vart lägger man Cracken ??????
    By ridgen in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-03, 14:03
  5. Vart lägger man filmerna i xbmp 2.4?
    By k3nn4 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-10, 08:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •