Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xboxen startar men stänger av sig själv efter en stund

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Unhappy Xboxen startar men stänger av sig själv efter en stund

    Jag har försökt starta mitt gamla xbox och provat få igång de 80 spel som ligger på hårddisken. Tyvärr utan framgång. Provade flasha men det gick inte bra alls, trodde att allt var paj när jag provade stänga av strömbrytaren men blev förvånad när xboxen startade igen när jag slog på. Ja, den var igång ett par minuter högst - sedan stängde den av. Det verkar som om den reagerar på tid, att den inte går att starta alls just när den stängt av men kan starta en stund när det gått ett par minuter.

    Gick in och kollade bios första gången den startade, det såg ut som vanligt igen.

    Vad är fel? Vad kan jag göra?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    första jag tänker på är Hårdvarufel.
    ex nätdelen kan få saker att bete sig underligt. annars skit runt kontakten där pwr/eject panelen placeras.. /kapade banor.

    men samtidigt så kan det vara så simpelt som att dashboard/custom dashboard är bort supet..
    om du inte har en annan maskin till hands så rekommenderar jag dig att lämna in den till oss på psxcare så kan jag titta på det/gräva runt lite för endast 350kr

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag kan ta mig in precis som vanligt när den väl är igång, allt ser ut som vanligt men *tjoff* så stänger den av sig efter en stund. Startar inte om jag vill få igång den direkt utan måste vänta ett par minuter för att få igång den någon minut. Har märkt nu att den gör lite som den vill oavsett om jag switchar av chippet, ibland går den en lång stund medan den en annan gång inte vill starta alls utan att man väntar.

    Får riktigt psykbryt på skiten. Det känns inte som att det skulle ha något med flashningen att göra då den annars fungerar okej. Jag vet inte riktigt.. Kan det vara så att den är i princip skrot? Tänker på om det ens är värt att lägga ner mer tid och pengar i lådan.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fungerar fläkten?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 22:29
  2. Xboxen startar av sig själv?
    By crasher in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 11:32
  3. Filmen stoppas själv efter en stund
    By mufs in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 18:29
  4. Boxen stänger av sig efter en stund!
    By jsam in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 01:07
  5. xboxen stänger av sig själv
    By rallle in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 13:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •