Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Fixa långsam uppstart efter MÅNGA dlc?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Fixa långsam uppstart efter MÅNGA dlc?

    Jag har en jtagad xbox som alltid har fungerat utan problem men för ett par månader sedan så blev det att jag drog hem en hel drös med dlc som jag la in på hårddisken, ett par hundra låtar till Lips och bonusmaterial till ca 10 andra spel, de fungerade som de skulle men xboxen tar flera minuter att starta upp och att komma in i listan med spel. Jag trodde att den skulle bli snabbstartad igen om jag raderade alla dlc men det blev ingen skillnad. Då det står fortfarande "477 låtar" när man startar Lips så förmodar jag att alla dlc är listade i någon fil som läses in när man startar xboxen? Någon som vet hur man kan gå tillväga för att få fart på uppstarten igen?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla hur mycket filer du har i cache mappen, kanske rensa lite där? troligen där problemet ligger
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Nja, jag har totalt 6 filer där; 4 st NB_Exxxxx som ligger på 1 byte per styck och 2 st SP_1xxxxx varav en ligger på 620kb och den andra på 1,2mb. Vågar jag radera SP_1xxxx-filerna?

    Är det normalt att uppstarten tar längre tid när man lägger in flera hundra dlc eller var det just för mig som det blev nåt fel?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har mycket mer än ett par hundra XBLA, tar lite längre tid att gå in i Games foldern än tidigare, men i övrigt startar den upp lika snabbt som vanligt. du vågar radera allt i cache mappen, det är title updates som ligger där... du kan annars gå in i Memory och välja Clear Cache...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Raderade filerna i cache och i brist på annat så testade jag "clear parsed game data" i settings men den är fortfarande lika trög, någon mer idé om vad man kan prova med?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kör du med eller utan extern hårddisk kopplad till konsollen när du startar den? kan även vara den som gör det segt, alternativt kan det vara din profil som gör att det blir segt (om du har autosign in på den t.ex.) kolla även dashlaunch settings (launch.ini) så att du inte har jätte hög "bootdelay" den bör stå på 0x2A
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. EXTREMT långsam uppstart på Slim
    By drzeke in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2012-10-08, 15:40
  2. Fixa HD-install efter ban!
    By 360RFUN in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 71
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 08:58
  3. Fixa HD-install efter ban!
    By 360RFUN in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 19:15
  4. Långsam överföring.
    By Socken in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 21:00
  5. Långsam Marketplace
    By sabio_proeliat in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 09:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •