Hallå!
Jag är i startgropen till att köpa en färdigmonterad Xbox 360 Slim med xk3y från er på PSXcare. Jag har läst cirka 1 000 forumtrådar och sett nästan lika många youtube-filmer angående vad man ska av xk3y, wasabi eller RGH och jag måste säga att xk3y är det som tilltalar mig mest. Jag har varit inne på ett Reset Glitch Hack, men vill inte behöva göra om allt varje gång Microsoft uppdaterar (som jag förstått är ska xk3y fungera även efter uppdateringar?). Jag har varit borta från mod-scenen länge, men jag har i dagsläget en softmodat Wii som jag har kopplat en USB-hårddisk till och det fungerar alldeles ypperligt. Jag antar att det är därför xk3y med USB-hårddisk tilltalar mig mest.
Trots alla dessa trådar jag har läst, vissa nya och vissa gamla (svårt att hålla isär dem alla) har jag inte riktigt fått grepp om allt.
Vad måste jag tänka på när jag har fått min Xbox hemskickad? Ska jag alltid ha den i offline-mode så att det aldrig kan installeras uppdateringar av firmwaren på den, eller är det lugnt att vara "automatiskt uppkopplad"?
Är allt annat färdigtinstallerat och uppdaterat med det senaste, så att allt jag behöver göra är att göra ISO-backups av mina spel och sedan lägga in dem på en vanlig USB-hårddisk och koppla in i boxen (hur dessa läggs in på HDD:n läser jag mig till senare)? Måste jag installera något annat, själv?
Förklara gärna för en nykomling, som gjort allt för att vara förberedd men ändå känner sig lite vilsen
EDIT: Just ja, en sak till. På forumet är det ju oftast personer med problem som postar. Jag undrar även om det är väldigt vanligt att xk3yn felar eller om det är mer undantag än regel?
Bookmarks