Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Några snabba frågor innan xk3y-köp!

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    0

Question Några snabba frågor innan xk3y-köp!

Hallå!

Jag är i startgropen till att köpa en färdigmonterad Xbox 360 Slim med xk3y från er på PSXcare. Jag har läst cirka 1 000 forumtrådar och sett nästan lika många youtube-filmer angående vad man ska av xk3y, wasabi eller RGH och jag måste säga att xk3y är det som tilltalar mig mest. Jag har varit inne på ett Reset Glitch Hack, men vill inte behöva göra om allt varje gång Microsoft uppdaterar (som jag förstått är ska xk3y fungera även efter uppdateringar?). Jag har varit borta från mod-scenen länge, men jag har i dagsläget en softmodat Wii som jag har kopplat en USB-hårddisk till och det fungerar alldeles ypperligt. Jag antar att det är därför xk3y med USB-hårddisk tilltalar mig mest.

Trots alla dessa trådar jag har läst, vissa nya och vissa gamla (svårt att hålla isär dem alla) har jag inte riktigt fått grepp om allt.

Vad måste jag tänka på när jag har fått min Xbox hemskickad? Ska jag alltid ha den i offline-mode så att det aldrig kan installeras uppdateringar av firmwaren på den, eller är det lugnt att vara "automatiskt uppkopplad"?

Är allt annat färdigtinstallerat och uppdaterat med det senaste, så att allt jag behöver göra är att göra ISO-backups av mina spel och sedan lägga in dem på en vanlig USB-hårddisk och koppla in i boxen (hur dessa läggs in på HDD:n läser jag mig till senare)? Måste jag installera något annat, själv?

Förklara gärna för en nykomling, som gjort allt för att vara förberedd men ändå känner sig lite vilsen

EDIT: Just ja, en sak till. På forumet är det ju oftast personer med problem som postar. Jag undrar även om det är väldigt vanligt att xk3yn felar eller om det är mer undantag än regel?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Med xk3y så använder du boxen som vanligt. Men kolla gärna forumet innan du kör nya updates, det kan ju komma något som vi inte är beredda på :-)

Bara lägga iso på hårddisk med ntfs partition och spela.

Inte alls mycket problem med xk3y, vi har nog snart 1000 kunder som det fungerar alldeles utmärkt för.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ng-med-en-Xk3y <--- du kan läsa den här guiden för att lära dig lite basics om hur du använder xk3y
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    13
    Ska dvd filen också med eller bara iso i games mappen?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av rizpusher Visa Inlägg
    Ska dvd filen också med eller bara iso i games mappen?
    Räcker med ISO, den skiter i .dvd
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    13
    Hämtade min xk3y idag i butik. Testade och det funkar utan problem när man andvänder lilla dosan för att välja spel på hårddisken. Problemet va att det inte gick att "boota" upp spelen direkt via video. Jag öppnade tray så det stod mixed media disc sen gick jag över till video och valde hårddisken och där fanns min .iso fil men när jag valde filen så kom gick den vidare finns ingen video. Det funkade inte som man sett på inet att man kan välja ison så står det iso is ready edject tray etc.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Gå till picture library istället för video.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    13
    Det står start slideshow men jag vet inte vilket spel som är vilket för att bilderna är vita.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av rizpusher Visa Inlägg
    Det står start slideshow men jag vet inte vilket spel som är vilket för att bilderna är vita.
    Innan du väljer "Start slideshow" kan du gå ett steg höger -> och välja mapparna etc. där
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2012
    Respekt
    13
    Tack så hemskt mycket! Det funkar! Tack Swizzy o Hansi för all hjälp!

Liknande diskussioner

1. Trueblue, några snabba frågor....
    By a00sambe in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 16:07
  2. Innan du skriver om ditt problem med XK3Y, LÄS DETTA!
    By Hansi in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:43
  3. Några snabba frågor
    By Drem in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 17:18
  4. Några snabba frågor
    By Drem in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 00:32
  5. Några frågor innan jag köper en xbox 360 (till psxcare)
    By Fruktsoda in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 21:45

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner