Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: jtag och non jtag fråga

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20

    jtag och non jtag fråga

    hej jag har 2st boxar (bägge jasper) ena är jtag men inte flashad dvd och kör 14699 eller nå sånt , kan jag flasha dvd'n utan massa strul eftersom ms ändra lite saker ett par updates så massa strul å flasha den om man inte har dvd key etc etc . och innan du säger : va ska du med dvd'n till : enkelt svar ja vill kunna peta in spel via dvd istället för pc->extract->ftp->xbox

    min andra fråga är : den andra xboxen ja har är bara flashad med lt 3.0 , kan jag köra den till stock och köra live utan att ms upptäcker det eller är det kört där?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, du kan flasha den, det är inte så svårt att flasha en liteon i en "tjockis" speciellt på en JTAG du behöver egentligen inte äns dumpa läsaren om du ska flasha den på en JTAG (eftersom du kan få nyckeln från xell/nanden) har du en slim måste du dock dumpa den...

    Well, det är inte 100% säkert, boxen kan ha sparat information om hur läsaren reagerar samt spelen du kört, när du går online kommer den informationen skickas till microsoft, märker dom stora skillnader mot vad den borde ha kommer du bli bannad även om du kör original igen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    jo få fram nyckeln är inga problem men ja kan ju inte paste nyckeln i jungleflasher så kanske måste dumpa den för å få nyckeln i filen man öppnar i jungleflasher

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
    jo få fram nyckeln är inga problem men ja kan ju inte paste nyckeln i jungleflasher så kanske måste dumpa den för å få nyckeln i filen man öppnar i jungleflasher
    Manual spoofing så kan du pastea in nyckeln
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Guide: Uppdatera din JTAG/RGH-JTAG med xeBuild GUI 1.1 till Dashboard 2.0.14699.0
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 21:27
  2. 4gb rgh-jtag
    By skarvsladd in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 15:16
  3. Skillnad jtag och Jtag RGH ?
    By muggen76 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 18:49
  4. Jtag-bar?
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 58
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 03:59
  5. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •