Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: frestyle dash

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    14

frestyle dash

Hejsan jag är ny med jtag gliths hack
    och jag undrar var hittar jag freestyledashboard. .Hittar ingen download någonstans

Mvh Wikings1

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
    Hejsan jag är ny med jtag gliths hack
    och jag undrar var hittar jag freestyledashboard. .Hittar ingen download någonstans

Mvh Wikings1
    www.teamfsd.com som är deras egna site senaste versionen i skrivande stund hittar du här: http://teamfsd.com/files/FreeStyleDa...725-TeamFSD.7z
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    14
    det ordna sig tack endå
    några frågor
    1 jag har gjort en mapp content/0000000000/Gamez
    jag har laddat ner några spel som jag vill lägga in med ftp.vilket format går enklast snabbast att lägga in dem.Nu är dem rarade/Iso
    2 det finns spel på hårddisken som jag installerade med y när boxen var orginal.kan man göra så demgår att spela eller måste jag installera om dem.
    3 kinecten ropar uppdate.är det avatar stödet somsaknas?isåfall finns det någon guide hur jag går till väga
    vore jätte tacksam för hjälpen(ännu tacksammare ungar)
    Mvh Wikings1

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    In before "hur packar man upp .7z-filer??": http://www.7-zip.org/

Finns även plugin till Total Commander om man kör den, http://www.totalcmd.net/plugring/7zip_plugin.html

Har du problem att hitta homebrewprogram generellt, så är väl Xbins FTP fortfarande the shit. Logga på EFnet (IRC), gå in i kanalen #xbins och skriv !list så får du vidare instruktioner i PM. Det finns också en del allt-i-ett-program för det där, Auto Xbins har jag för mig ett av dem heter. Har dock aldrig hållit på med dem själv, så kan inte säga hur eller ens om det fungerar :>

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
    det ordna sig tack endå
    några frågor
    1 jag har gjort en mapp content/0000000000/Gamez
    jag har laddat ner några spel som jag vill lägga in med ftp.vilket format går enklast snabbast att lägga in dem.Nu är dem rarade/Iso
    2 det finns spel på hårddisken som jag installerade med y när boxen var orginal.kan man göra så demgår att spela eller måste jag installera om dem.
    3 kinecten ropar uppdate.är det avatar stödet somsaknas?isåfall finns det någon guide hur jag går till väga
    vore jätte tacksam för hjälpen(ännu tacksammare ungar)
    Mvh Wikings1
    1) Jag tycker om att cruncha om spelen till GoD, men det är väl inte riktigt nödvändigt om du ska köra FSD hela tiden. Det är väl mest om man vill köra dem från originaldashboarden ibland. Iso2god är programmet jag använder till det. Ska du lägga in dem i GoD-format får du dock lägga outputkatalogen direkt i ...content/0000000000/, och skippa din Gamez-mapp. Ett tips förresten, lägg Gamez rätt ner på roten om du vill köra med den, det kommer bli duktigt soppigt som det är i ...content/0000000000/ efter ett tag

2) Osäker, men det skulle förvåna mig om det inte finns nån patcher. Är det bara några styckna lär det gå lättare att bara avinstallera dem och slänga in på rätt sätt istället för att ta reda på hur man fixar spel som redan ligger installerade :>

3) Jepp, du behöver kinectbinärerna och avatarupdaten. Ett sätt att göra det är att plocka ner den officiella USB-dashboardupdatern från MS med exakt samma versionsnummer (tokviktigt!!) som det dashboard du har installerat på Xboxen nu, och köra updatern som vanligt från USB-sticka. Har du Dashlaunch installerat kan du behöva döpa om katalogen på usbstickans rot till $$ystemupdate först. Jag repeterar, det måste vara exakt samma versionsnummer, annars riskerar du att uppdateringen skriver över hela glitchimagen, och måste i bästa fall flasha om glitchimagen till nand. I värsta fall sitter du med en box som inte går att RGH:a igen, har inte hängt med riktigt på senaste och kollat om de kommit runt "blockeringen" av RGH i senaste dashboardversionen.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    1) Jag tycker om att cruncha om spelen till GoD, men det är väl inte riktigt nödvändigt om du ska köra FSD hela tiden. Det är väl mest om man vill köra dem från originaldashboarden ibland. Iso2god är programmet jag använder till det. Ska du lägga in dem i GoD-format får du dock lägga outputkatalogen direkt i ...content/0000000000/, och skippa din Gamez-mapp. Ett tips förresten, lägg Gamez rätt ner på roten om du vill köra med den, det kommer bli duktigt soppigt som det är i ...content/0000000000/ efter ett tag

2) Osäker, men det skulle förvåna mig om det inte finns nån patcher. Är det bara några styckna lär det gå lättare att bara avinstallera dem och slänga in på rätt sätt istället för att ta reda på hur man fixar spel som redan ligger installerade :>

3) Jepp, du behöver kinectbinärerna och avatarupdaten. Ett sätt att göra det är att plocka ner den officiella USB-dashboardupdatern från MS med exakt samma versionsnummer (tokviktigt!!) som det dashboard du har installerat på Xboxen nu, och köra updatern som vanligt från USB-sticka. Har du Dashlaunch installerat kan du behöva döpa om katalogen på usbstickans rot till $$ystemupdate först. Jag repeterar, det måste vara exakt samma versionsnummer, annars riskerar du att uppdateringen skriver över hela glitchimagen, och måste i bästa fall flasha om glitchimagen till nand. I värsta fall sitter du med en box som inte går att RGH:a igen, har inte hängt med riktigt på senaste och kollat om de kommit runt "blockeringen" av RGH i senaste dashboardversionen.
    2) NXE2GOD heter programmet

3) Checka in den här tråden för länkar: http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar använder du xeBuild kan den även ladda hem och fixa allt åt dig (komplett med stöd för att temporärt stänga av dashlaunch blockeringen)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    2) NXE2GOD heter programmet

3) Checka in den här tråden för länkar: http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar använder du xeBuild kan den även ladda hem och fixa allt åt dig (komplett med stöd för att temporärt stänga av dashlaunch blockeringen)

Ah, ja det borde man ju kunnat listat ut bara på namnet

Jo, att köra ditt program är definitivt det vettigaste sättet att göra det om man inte vill lämna onödigt utrymme för möjliga misstag. Visste dock inte om det grejade att enbart bygga updatesticka åt en, eller om det bara ingick som steg när man byggde nandimage, så man i princip skulle vara tvungen att göra det också, med alla förberedelser det innebär.

Förresten, när vi ändå håller på kan jag ju passa på och köra lite OT också: du som rotat en del i Xboxens innandöme råkar inte känna till vilka hosts som ligger i Dashlaunchs weak- respektive strong block list? Om jag förstått ryktena rätt så har väl c0z lagt Dashlaunch på hyllan, det kan alltså bli rätt användbart i framtiden att blocka samma hosts i routern istället.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Ah, ja det borde man ju kunnat listat ut bara på namnet

Jo, att köra ditt program är definitivt det vettigaste sättet att göra det om man inte vill lämna onödigt utrymme för möjliga misstag. Visste dock inte om det grejade att enbart bygga updatesticka åt en, eller om det bara ingick som steg när man byggde nandimage, så man i princip skulle vara tvungen att göra det också, med alla förberedelser det innebär.

Förresten, när vi ändå håller på kan jag ju passa på och köra lite OT också: du som rotat en del i Xboxens innandöme råkar inte känna till vilka hosts som ligger i Dashlaunchs weak- respektive strong block list? Om jag förstått ryktena rätt så har väl c0z lagt Dashlaunch på hyllan, det kan alltså bli rätt användbart i framtiden att blocka samma hosts i routern istället.
    Den informationen fanns med i ngn readme har jag för mig, har annars fått den informationen av honom per request av en kompis

Ryktet är lite off, folk tolkar det han skriver lite fel bara, det var iofs också meningen så ska se om jag inte hittar listan strax...

** Edit: **

Kod:
    ================================================================================
        LIVEblocker
    ================================================================================
    - if you are like me, and keep your consoles off the net then this option is
        for you. It's capable of blocking the resolution of the LIVE specific
        servers and does so by default, with an additional option in the ini file
        it will attempt to block access to all MS servers. The default option is
        set up to block only LIVE servers, which still allows programs like FSD to
        access covers and such. The blocks lists are:

weak:
            ^xemacs.xboxlive.com$
            ^xeas.xboxlive.com$
            ^xetgs.xboxlive.com$
            ^xexds.xboxlive.com$
            ^piflc.xboxlive.com$
            ^siflc.xboxlive.com$
            ^notice.xbox.com$
            ^macs.xbox.com$
            ^rad.msn.com$
            passport.net$

strong:
            xboxlive.com$
            xbox.com$
            nsatc.net$
            microsoft.com$
            passport.net$
            bing.net$
            msn.com$

where:
            somedomain.com$ = ends with somedomain.com
            ^somesub.somedomain = starts with somesub.somedomain
            ^somesub.somedomain.com$ = is exactly somesub.somedomain.com
    stod jue med i dashlaunch 2.32 readme sådant som ingen läser
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Haha, ja, jag hittade också listan i readmen där och skulle skriva nåt om att du kunde glömma den frågan, men du förekom mig visst med svaret :>

Åh, man kan ju hoppas. Dashlaunch är ju en såndär pryl man verkligen inte vill vara utan.

Liknande diskussioner

1. XBMS funkar i Evox som dash men ej i XBMC som dash
    By Ashie in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 13:26
  2. MS Dash är paj
    By ulrikz in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-10-02, 16:23
  3. ms dash
    By putte.b in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-09-18, 02:40
  4. MS Dash
    By ELKE in forum X-BOX Spel/Mjukvara