Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: RGH +FreeStyle Dash + XK3y?

  1. #1
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    RGH +FreeStyle Dash + XK3y?

    Min 360 är i dagsläget moddad med både en glad XK3y och firmwareflashad (även om flashningen är utdaterad sedan XK3y). Nu känner jag dock att jag har gjort allt jag kan göra med XK3y och vill uppdatera till RGH.

    Det jag funderar på är följande:
    - Går det att använda RGH och XK3y tillsammans?
    - I sådana fall: Går det att använda ordinarie XK3y-meny (välja bild i Slideshow Viewer)?
    - Går det att ta backup med FreeStyle Dash från spelet man valt i XK3y till en annan hårddisk direkt genom Xboxen utan att behöva krångla med GOD/S360X/What have you?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När du använder xk3y så upplever xboxen att den ISO-fil du valt från din USB-hårddisk är en originalskiva som sitter i dvdläsaren.

    Så med RGH/Jtag kan du göra samma sak med det spel du valt via xk3y som om det vore ett originalspel i dvdläsaren.

    Med reservation för att vi inte testat något av detta i praktiken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    19
    Nej precis, det finns absolut inga förutsägbara hinder för att köra båda delarna i alla fall, det bör fungera alldeles utmärkt. Vad man däremot kan fråga sig är om det inte är ganska mycket kaka på kaka, personligen tycker jag det är ruskigt mycket smidigare att köra spelen på "RGH-sättet" än att hålla på och traggla med en ODDE. Den senare skulle bara bli sittande i Xboxen utan att någonsin utnyttjas.

    Det enda undantaget jag kan komma på där det faktiskt skulle ha en egentlig funktion att köra en ODDE i en RGH:ad box, är om man kör någon dual nand-setup, och kör originaldashboard + ODDE på Live, och RGH offline. But then again, då vill det ju också till att man litar på att MS inte kommer på hur man detectar en ODDE, samt att man har någorlunda koll på vad man smäller in på boxens interna hårddisk :>

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Det enda undantaget jag kan komma på där det faktiskt skulle ha en egentlig funktion att köra en ODDE i en RGH:ad box, är om man kör någon dual nand-setup, och kör originaldashboard + ODDE på Live, och RGH offline. But then again, då vill det ju också till att man litar på att MS inte kommer på hur man detectar en ODDE, samt att man har någorlunda koll på vad man smäller in på boxens interna hårddisk :>
    Eller kör 2 hårddiskar

    Men kör man dualboot är det väldigt viktigt att man ser till att konsollen ALDRIG ansluter till live när man kör i RGH läget och i dagsläget funkar det BARA på slim...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Eller kör 2 hårddiskar

    Men kör man dualboot är det väldigt viktigt att man ser till att konsollen ALDRIG ansluter till live när man kör i RGH läget och i dagsläget funkar det BARA på slim...
    Nä, det förstås, man kan ju köra två olika diskar, i alla fall i teorin. I praktiken är det nog dock bara en tidsfråga innan man glömmer att swappa disk innan man går online. ska man trolla med såntdär är det nog säkrast att köra allt RGH-relaterat från en USB-drive, och hålla den interna driven legit så att säga.

    Det skulle förvåna mig om MS scannar av innehållet på usbdrives som är inkopplade när boxen är i originalläge (även om det förstås är en bagatell att göra ur ett tekniskt perspektiv), en FAT/NTFS-formaterad drive är ju i alla relevanta hänseenden egentligen vilken drive som helst som man kopplat in, det går ju liksom inte att exekvera något från den, så vad som egentligen ligger på den bör vara ganska egalt och absolut inte MS business. En sådan drive kan ju faktiskt innehålla precis exakt vad som helst, då den kan ha använts till vad som helst innan. Det är ju en helt annan grej exempelvis med en intern drive, vars filsystem kan anses vara en del av det slutna system som en Xbox utgör. Ingenting som inte är grönflaggat av MS kan ju hamna där utan att man gör saker som åtminstone hamnar i gråzonen.

    Av nyfikenhet: exakt vad är det som sätter käppar i hjulet på phat?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Av nyfikenhet: exakt vad är det som sätter käppar i hjulet på phat?
    Split CB, efter 14717 har man en ny struktur på nanden och det finns inget släppt ännu som löser problemet, det går helt enkelt inte att starta konsollen med custom image som har "normal" CB när konsollen vill ha split CB
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Split CB, efter 14717 har man en ny struktur på nanden och det finns inget släppt ännu som löser problemet, det går helt enkelt inte att starta konsollen med custom image som har "normal" CB när konsollen vill ha split CB
    Hm, det kanske är jag som är korkad, men jag ser fortfarande inte problemet. Är det 1BL som förväntar sig split CB? Jag har i alla fall fått för mig att den ligger hårt på cpu:ns rom och inte kan uppdateras hur som helst av en vanlig dashboardupdate. Är jag ute och cyklar här? För om det ligger till på det sättet borde det ju inte vara något problem tycker man. CB och framåt i bootsekvensen ligger ju på nanden, man tycker ju att så länge 1BL inte ändras på något sätt så den inte accepterar en äldre CB, så borde det ju gå växla det som ligger på nanden fritt. Eller blir det problem i formen av att du i nuläget inte kan köra den äldre, osplittade CB på samma efusekonfiguration som den nya splittade eller nåt sånt, med tanke på att det går att revoka CB via efuses på phat?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Hm, det kanske är jag som är korkad, men jag ser fortfarande inte problemet. Är det 1BL som förväntar sig split CB? Jag har i alla fall fått för mig att den ligger hårt på cpu:ns rom och inte kan uppdateras hur som helst av en vanlig dashboardupdate. Är jag ute och cyklar här? För om det ligger till på det sättet borde det ju inte vara något problem tycker man. CB och framåt i bootsekvensen ligger ju på nanden, man tycker ju att så länge 1BL inte ändras på något sätt så den inte accepterar en äldre CB, så borde det ju gå växla det som ligger på nanden fritt. Eller blir det problem i formen av att du i nuläget inte kan köra den äldre, osplittade CB på samma efusekonfiguration som den nya splittade eller nåt sånt, med tanke på att det går att revoka CB via efuses på phat?
    Well, din teori är korrekt med att 1BL ligger i CPU'ns ROM, den kan inte ändras... men ja, du kan inte köra äldre CB'n med samma efuse konfiguration, den måste ändras för att det ska funka, och programmen som finns ute idag vet inte hur den ska göra det riktigt, som sagt, det finns ingen lösning för det som är ute hos allmänheten, det finns dock en lösning för det inom väldigt tätt slutna kretsar (tänk TX RGH Team)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Well, din teori är korrekt med att 1BL ligger i CPU'ns ROM, den kan inte ändras... men ja, du kan inte köra äldre CB'n med samma efuse konfiguration, den måste ändras för att det ska funka, och programmen som finns ute idag vet inte hur den ska göra det riktigt, som sagt, det finns ingen lösning för det som är ute hos allmänheten, det finns dock en lösning för det inom väldigt tätt slutna kretsar (tänk TX RGH Team)
    Ah, jag missuppfattade nog andemeningen i ditt inlägg då, jag fick det till att du ville mena på att det inte går att göra. Och det är ju en väldig skillnad mellan det och att det går, men att det inte finns någon publik metod för att åstadkomma det

    Då är jag tillbaks på banan igen!

Liknande diskussioner

  1. freestyle dash
    By mois in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 16:13
  2. Freestyle Dash 2.0 hög fläkthastighet
    By Bungalow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 21:52
  3. FreeStyle Dash - plugins etc etc
    By hagel in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 21:46
  4. Freestyle Dash 2.0 som default Dashboard?
    By Gilgamesh in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2011-07-22, 19:23
  5. Freestyle Dash
    By Midlife in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 21:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •