Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Vad tycker ni?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17

    Vad tycker ni?

    Hej,

    Jag tror jag ska sälja min pärla Xbox 360 FAT med 160GB flashat med LT 3.0.
    Det som ingår är:

    *Hemmabyggd Blaster (Behöver inte öppna burken för att läsa ut nyckel och även flasha utan att behöva öppna burken)(Fick hjälp av Swizzy med byggandet)
    *2 handkontroll nya från MS (utbyttes)
    *1 guitar+ joystick converter från PS2/3.
    *SATA PCI kort
    *X 360 Connectivity Kit.
    *Notera den är inte BANAD. Den risken är så låg som 0%!. Jag har bara spelat 3 spel med den. FIFA 11 och worldcup och guitar hero. Alla är kollade med ABGX!

    Hur mycket tycker ni jag ska sälja den för i block..?
    Last edited by feifam; 2012-03-31 at 16:11.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    2495:- kanske?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Han lär inte få mer än 1500 kr. Jag köpte ett Slim 250 GB en månad gammalt runt jul för 1500 kr. Och man är kort sagt idiot om man inte kräver att betala ett par hundra mindre för en FAT. Så med extra kontroll och gitarr hamnar man nog runt 1500 kr. Det andra är ju i princip inte värt något som begagnat. Men jag önskar dig lycka till att få ut lite mer. Har man lite tur finns det kanske någon som söker just vad du säljer.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Jopp, det gäller att hitta en köpare som inser värdet i att kunna flasha boxen utan att behöva öppna den, om man ska få mer för den än vilken annan i övrigt likadan box som helst. Sedan MS blev helt rabiata med att sätta stopp för backuper är det ju faktiskt en riktigt vettig funktion, men det måste köparen haja också :>

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Ja precis. Det gäller att hitta nån som vill ha allt det där och vet värdet på dessa.

    eller vi vänder på frågan. Jag har en PS3 också. Jag vill nu bara behålla en konsol bara. Vilken skulle ni behålla? PS3 är helt original aldrig spelat backup med den.
    Vore bra om ni kunde hjälpa mig valet.

    Tack grabbar!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Ja precis. Det gäller att hitta nån som vill ha allt det där och vet värdet på dessa.

    eller vi vänder på frågan. Jag har en PS3 också. Jag vill nu bara behålla en konsol bara. Vilken skulle ni behålla? PS3 är helt original aldrig spelat backup med den.
    Vore bra om ni kunde hjälpa mig valet.

    Tack grabbar!
    Vilket moderkort är det på 360'n? spelar du på nätet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Moderkortet på XBOX 360 är uppgradera/fixat av MS mot RROD problem. Den har nya versionen alltså. Ja jag spelade FIFA11 på nätet med xboxen. Spelar FIFA 12 nu med min PS3.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jag äger inte ens en PS3 min dom lyder som följer.

    PS3 är det klart starkaste och bäste konsol som finns på marknaden men den blir tyvärr krossad på marknaden av Microsoft efter Sony bestämde sig (av någon outgrundlig) anledning för att göra det stört omöjligt att programmera spel till den. Den spel som finns till Xbox och PS ser exakt likadana ut och det de PS exklusiva spelen är inte tillräckligt många för att väger över till Sony och PlayStation.
    Som jag ser är det är idag Xbox 360 den bästa konsolen. Vill du spela de absolut snyggaste spelen idag gör det det oavsett på en PC.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Moderkortet på XBOX 360 är uppgradera/fixat av MS mot RROD problem. Den har nya versionen alltså. Ja jag spelade FIFA11 på nätet med xboxen. Spelar FIFA 12 nu med min PS3.
    Säger ingenting, MS byter för övrigt inte upp moderkorten, dom byter ut mot samma modell

    Har konsollen HDMI eller inte? om den INTE har HDMI, gör dig av med den ASAP, då har du xenon som är tickande bomber (den kommer gå sönder när som helst, och du har INTE någon garanti what-so-ever från microsoft på den längre)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Japp den har HDMI. Angående moderkortet den sitter en extra kylfläns som är kopplad (koppar) mot en av kylflänsen.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Japp den har HDMI. Angående moderkortet den sitter en extra kylfläns som är kopplad (koppar) mot en av kylflänsen.


    Vilken av dom här power portarna har du?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Faktiskt ingen av dom. Jag fick en ny av MS då min pajade (jag hade fel jag trodde den va paj). Jag märkte att nya PSU drar lite mindre ström.
    Vad har det med min försäljning att göra?

    Jag slänger ut annonsen för ca 2000 kr sen får vi se.
    Last edited by feifam; 2012-04-01 at 09:02.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Faktiskt ingen av dom. Jag fick en ny av MS då min pajade (jag hade fel jag trodde den va paj). Jag märkte att nya PSU drar lite mindre ström.
    Vad har det med min försäljning att göra?

    Jag slänger ut annonsen för ca 2000 kr sen får vi se.
    Det har att göra med huruvida du kan få mer pengar för den om personen i fråga söker ett specifikt moderkort, ju nyare moderkort ju bättre... om du inte har någon av dom här 3 har du inte en tjockis men eftersom du har monterat en blaster i din 360 är det en Tjockis 360 for sure...

    Bilden är för själva boxen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    aha var bilderna för xboxen. hehe jag kolla på kontakten på PSU :-).
    Nu ser jag vad jag har för moderkort en Opus/Falcon enligt din bild. Är det bra/okej?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    aha var bilderna för xboxen. hehe jag kolla på kontakten på PSU :-).
    Nu ser jag vad jag har för moderkort en Opus/Falcon enligt din bild. Är det bra/okej?
    Det betyder att du har en Falcon maskin dom är ganska bra, det bästa är Jasper, om någon frågar dig om vilket moderkort du har kan du svara att du har en falcon

    Zephyr är skit dåliga...

    Men iaf, jag skulle säga att du bör sälja ps3:an om du inte lirar så mycket online, Xboxen är som Svantesson666 skrev lite längre upp den bästa spel maskinen då majoriteten spel som finns för både ps3 och 360 görs för Xbox 360 först och sedan portas över till PS3:an, det medför att du i vissa fall kan få sämre grafik på ps3:an än på 360'n med samma spel, men oftast är grafiken lika bra på båda enheterna.

    Det är endast PS3 Exclusive som har bättre grafik än 360 spelen, och dom är inte direkt jätte många som är roliga
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Det är ingen problem att sälja min PS3 men. Jag har aldrig bränt nya spel på XBOX 360. Vad är det jag behöver? Köpa en nu Lite on dvd och flasha om med FW 0800? Har hört att folk klaga på att det inte går .

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Det är ingen problem att sälja min PS3 men. Jag har aldrig bränt nya spel på XBOX 360. Vad är det jag behöver? Köpa en nu Lite on dvd och flasha om med FW 0800? Har hört att folk klaga på att det inte går .
    0800 är till för att dumpa spelen

    Det du behöver för att bränna dom senaste 360 spelen är en Liteon iHAS x24B flashad med iXtreme Burner MAX v1.0 eller senare (i skrivande stund finns det bara 1.0)

    Och dom som klagar på att det inte går kör generellt med cheap-ass skit skivor, för att bränna med ovanstående måste du använda Verbatim skivor, övriga märken skiter den i, det finns modifierade versioner som stödjer andra skivor istället för verbatim skivorna, men det är bara dumt att använda billiga skit skivor, vad sparar man på det? kanske 10:- per skiva, vad sparar du på att bränna spelen i från början? flera hundra... dumt o vara snål
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Jätte bra jag ska fundera nu över veckan. Ska lägga ut annonsen på fredag.
    Tack för all tips.

Liknande diskussioner

  1. Vad tycker ni om detta köp?
    By lejonel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 08:58
  2. Men vad tycker ni om min box?
    By Tjoaren in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-05-03, 09:42
  3. vad tycker ni ?
    By GuttA in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-30, 14:05
  4. Vad tycker ni:D?
    By Cubepro in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 09:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •