Ligger det ett badblock som inte hanterats någonstans på vägen (ska ske automatiskt i xeBuild) kan allt möjligt hända, antingen startar boxen inte alls, eller så får den underliga felkoder, kan även vara att den gör lite som den själv känner för t.ex. inte startar program eller att vissa funktioner inte funkar som dom ska.
Launch.ini är inte på något vis vital, dashlaunch funkar lika bra utan den
Ett tips är att skapa ytterligare en image, välj den här gången advanced mode i gui'n och gå in under xeBuild options/settings (kommer inte ihåg exakt hur jag skrev det just nu) och bocka där i verbose), detta gör att du får se ALLT som xeBuild gör, du kan sedan skicka den loggen till mig så kan jag se om något blir fel där, varit med om detta förr (att den remappar blocks som inte ska remappas t.ex.) isåfall får man bygga ny image UTAN remapping för att lösa det problemet och eventuellt remappa manuellt... du kan även posta den här på forumet om du känner för det, skriv den då inom [ code ] och [ / code ] taggar och ta bort din cpu samt dvdkey (dessa är inte bra om du sprider runt på internet)
Bookmarks