Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Kinectupdate + XK3y

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Småland
    Respekt
    0

Kinectupdate + XK3y

Tjena!
    Ni har hjälpt mig fixa så min 260 är uptodate och jag tänkte lire lite kinect ( Var ganka länge sen )
    Så den ville uppdatera och om jag vägrade den så blev det inget kinectspelande. Så kom jag på det att jag uppdaterade när jag hade köpt kinecten. Boxen är inte uppkopplad så det skulle vara lugnt.
    Men så startar den om och säger att jag ska sätta i en disk så den kan fortsätta uppdatera. Sen får jag en riktigt lång felkod som endel på internet menar att man ska få från dec > Hex, vilket inte gjorde mig smartare för i Hex visste jag ändå inte vad jag skulle göra.. med siffrorna alltså.

Så, jag kan inte komma vidare och välja spel eller nått utan bara till den screenen. Kan jag fixa detta här hemma? För nu har jag fan inte riktigt råd att skicka in den igen på ett tag.
    Kan jag få den att glömma det där på nått sätt?

HIttade detta nu:
    Clear Any Failed system updates that cause the console to error.
    With the console off, press and hold the sync up button (the small white one)
    While holding the sync button press the power button to turn on the console
    Continue to hold the sync button until the Console has booted up completely.
    During the boot process the console should clear any failed updates, allowing you to use it normally.

Ska testa

Nope, hände inget alls, gick inte att starta den på det sättet. Men det borde ju gå så någon som vet hur
    Last edited by misantroph; 2012-04-02 at 14:26.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar <--- där står det hur du löser problemet

Det är från HEX -> DEC för att du ska se vilken version det är
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Småland
    Respekt
    0
    Hejsan..
    Nu ar jag försökt fixadetta. Jag har laddat ner och har sett vilken version på dash jag hade innan och vilken som jag ville uppdatera till. Men jag har laddat nerden updaten som jag hade smällt in den på ett usbminne. dragit ut hdd, tagit ut xk3ydongeln och satt i minneskortet. Men.... samma skit igen. system update stoped. Vad gör jag för fel?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av misantroph Visa Inlägg
    Hejsan..
    Nu ar jag försökt fixadetta. Jag har laddat ner och har sett vilken version på dash jag hade innan och vilken som jag ville uppdatera till. Men jag har laddat nerden updaten som jag hade smällt in den på ett usbminne. dragit ut hdd, tagit ut xk3ydongeln och satt i minneskortet. Men.... samma skit igen. system update stoped. Vad gör jag för fel?
    Du ska inte ha uppdateringen till xk3yn, du ska ha det till konsollen... sätt minnet i en annan USB port så ska du se att du löser problemet
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Småland
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du ska inte ha uppdateringen till xk3yn, du ska ha det till konsollen... sätt minnet i en annan USB port så ska du se att du löser problemet
    Nä jag att uppdateringen är till konsolen. Så jag skulle vl dra ut hårddisken och så, sten stoppar jag i minneskortet, eller menar du att xk3y dongeln ska sitta? För det vore den enda skillnanden

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nä jag att uppdateringen är till konsolen. Så jag skulle vl dra ut hårddisken och så, sten stoppar jag i minneskortet, eller menar du att xk3y dongeln ska sitta? För det vore den enda skillnanden
    Har du lust att försöka skriva om detta så jag hänger vad du menar?

Uppdateringen är till konsollen, den ska sitta DIREKT till konsollen... förstår inte riktigt vad du menar emd "dra ut hårddisken"?!
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Småland
    Respekt
    0
    Ja alltså, Jag följde denna
    Kod:
    Obs! USB-flashminnet måste använda filsystemet FAT32

1.Använd ett USB-flashminne med minst 90 MB ledigt utrymme.

2.Sätt in USB-flashminnet i USB-porten på datorn.

3.Klicka på Spara för att spara ZIP-filen med konsoluppdateringen på datorn.

4.Packa upp filen. Om du använder Windows XP, Windows Vista eller Windows 7 packar du upp ZIP-filen genom att dubbelklicka på den.

5.Kopiera innehållet i ZIP-filen till rotkatalogen på USB-flashminnet. (det är en mapp som heter $SystemUpdate, och ska alltså ligga: X:\$SystemUpdate\*massa filer*)

6.Ta ut USB-flashminnet från USB-porten på datorn.

7.Om det finns en skiva i konsolen tar du ut den.

8.Stäng av konsolen.

9.Ta bort alla konsolens lagringsenheter, inklusive USB-flashminnen, externa hårddiskar eller den interna hårddisken på Xbox 360 S-konsolen. Lär dig hur du tar bort hårddisken.

10.Sätt in USB-flashminnet med uppdateringen i en USB-port på konsolen.

11.Starta konsolen. När konsolen startar bör installationsprogrammet startas automatiskt.
    Men det kanske är fel guide. Är inte säker på att inst. den nyare eller den äldre uppdatering.
    För jag har plockat ur hdd, sen har jag dragit ur XK3ydonglen och hårddisken som är till den.
    Sen trycker jag i ett fat32flashminne och startar boxen. Ändo kan den inte läsa uppdateringen.

Är jag helt ute cyklar?
    Last edited by misantroph; 2012-04-05 at 19:37.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Låt hårddisken vara kvar, se till att du har lagt filerna rätt samt att du har rätt uppdatering... mer info om vilken uppdatering du behöver finner du här: http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar länkade dig till den tidigare i tråden^ men gör det igen så du hänger med
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Småland
    Respekt
    0
    Bifogning 1246

Jag laddade ner den står som current. packade upp zipen och la den i root.
    SystemUpdate13604USB.zip
    SystemUpdate13604CD.zip

Nu blev jag osäker om det är USB eller CD jag har tagit. Jag ska testa igen med USB filen.

ska jag lägga "x:$systemupdate eller ska jag ta filer i den och lägga i root.

System Update Stopped

Cant read update from disc. etc etc

sen samma felkod
    Last edited by misantroph; 2012-04-05 at 20:20.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Bifogning 1246

Jag laddade ner den står som current. packade upp zipen och la den i root.
    SystemUpdate13604USB.zip
    SystemUpdate13604CD.zip

Nu blev jag osäker om det är USB eller CD jag har tagit. Jag ska testa igen med USB filen.

ska jag lägga "x:$systemupdate eller ska jag ta filer i den och lägga i root.

System Update Stopped

Cant read update from disc. etc etc

sen samma felkod
    vänligen ta bort attach taggarna, kommer inte åt bilden annars, troligen har du helt fel update, kolla tråden jag länkat dig till 2 gånger nu, där står det EXAKT hur du tar reda på VILKEN uppdatering du behöver och allt annat du behöver veta
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Xbox1 på xk3y
    By Fyllepoeten in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 16:20
  2. Xk3y startar ej ?
    By wartech in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Senaste inlägg: 2011-12-17, 11:07
  3. xk3y 1.1 R7-2
    By ivve77 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 01:33
  4. Problem Xk3y